Akai Mpk49

Leuk uitziend controllertje. Ben benieuwd naar de kwaliteit van de toetsen.....
 

Attachments

  • mpk49.jpg
    mpk49.jpg
    23,3 KB · Bekeken: 114
Omdat Akai, Alesis en Numark tegenwoordig één bedrijf zijn, gok ik dat deze toetsen van dezelfde leverancier komen als waar Alesis ze haalt...
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
En wat betekent dat voor de kwaliteit?

Geen idee, maar ik denk dat anderen hier daar wel mee bekend zijn, vandaar dat ik het noemde.

Het zullen in ieder geval niet de keyboards zijn zoals het oude Akai die gebruikte. Dat mag ik hopen althans, want het keyboard van mijn X7000 is niet echt lekker ;)
 
ziet er leuk uit!
beetje zelfde hoeveelheid controllers als de axiom serie alleen wat meer pads...
 
Origineel geplaatst door MPCman
Kost dat dan? :)

Ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik net een mpd 24 will bestellen.

Ik heb het zelf via google nergens kunnen vinden en akai zelf geeft ook geen adviesprijs.
 
Als ze dan inderdaad hetzelfde klavier als alesis gebruiken, is het mij de moeite niet waard voor een controller, zo,n klavier is fantastisch aan een synthesizer (ION) om toch wat te kunnen pielen maar als master klavier gaat het je al heel snel irriteren.

Maar eerst maar eens afwachten, ik denk/hoop dat akai niet zo dom is om zo,n klavier in een controller te gooien. Maar dan aan de andere kant het is inderdaad wel van numark, en numark brengt naar mijn idee steeds meer troep uit.
 
Het is volgens mij de hype om zoveel mogelijk knoppen, pads en faders op een controller te douwen en de overzichtelijkheid uit het oog te verliezen... Ik vind het 3x niks.
 
maar op een synth wil je wel zo veel mogelijk controllers en knoppen hebben om te tweaken... zo'n controller is toch gewoon een extensie van een synth/geluidsbron
zo onoverzichtelijk vind ik hem niet trouwens
 
Origineel geplaatst door Ethereal
Het is volgens mij de hype om zoveel mogelijk knoppen, pads en faders op een controller te douwen en de overzichtelijkheid uit het oog te verliezen... Ik vind het 3x niks.

vind juist dat deze controller alles een keer op de goeie plek heeft zitten

iemand een axiom 49 kopen? :P
 
Re: Waar komt dit vandaan? ('t plaatje)

Re: Waar komt dit vandaan? ('t plaatje)

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik kan er niks over vinden op het net.
Graag een link... als die bestaat

wat dacht je van www.akaipro.com :)
 
jammer dat het alleen een 49keys wordt, verder erg dope, ik denk dat het wel storm gaat lopen want dit is wel eindelijk die pad controller met note repeat!
 
Toegegeven ik vind hem ook erg mooi, en zo te zien hebben ze het pad design uit de mpc500 overgenomen, dus 1 grote padlap, niet het sucky pad design dus uit de mpc1000 die gedoemt zijn tot 1 jaar mee te gaan met veel drum gebruik.

Nou hopen dat de keys erg oke zijn.
 
Origineel geplaatst door Formant
ik denk dat het wel storm gaat lopen want dit is wel eindelijk die pad controller met note repeat!

Volgens mij had de Korg PadKontrol dat al een tijdje???
 
Back
Top