De grote JD-800/JD-990 Thread

Hij is zo goed dat ik een tweede aangeschaft heb, 1 JD-800 en 1 JD-990 waren nog onvoldoende.
Is dat reden genoeg ? LOL Tja, ik ben verslaafd aan warme etherische pads en atmosferische sounds.

Toevallig die met niet werkende toetsen op mp?
 
Bedankt allemaal tot nu toe. Ik heb uiteraard zelf ook al wat zitten lezen, maar jullie trekken me wel over de streep met dit soort argumenten :D
 
toetsen jd-800

toetsen jd-800

hier is een foto'tje van mijn jd-800, deze heeft een nieuw toetsenbord met zwarte kit
is ooit geplaatst door een ex-Roland serviceman en het schijnt de keys te zijn van de JV serie.
ziet er stukken beter uit en verwacht er geen issues meer mee.
mijn vorige 2 jd-800 hadden het red glue probleem wel , de gewichten kwamen er 1 voor 1 afvallen.

overigens is het mijn favoriete synth, de dynamiek in de sound is fantastisch van deep and dark naar subtiel hoog geen enkel issue. Vind hem wat dat betreft , vooral het laag, indrukwekkender dan mijn Virus Polar.
 

Attachments

  • DSCN1289.jpg
    DSCN1289.jpg
    24,5 KB · Bekeken: 114
Nieuwe vervangende keys van de JD en JV gebruiken dezelfde zwarte lijm maar de toetsen zijn niet hetzelfde.
 
Ik ga gewoon met ontstopper aan de slag om de rode lijm op te lossen en Nitro om de gewichten er terug aan te hangen. Originele toetsen, geen red glue probleem. 1 keer wat werk, en klaar. Aangezien ik nooit contact heb kunnen leggen met Roland, ondasnk oprecht vriendelijke mails naar de juiste persoon moet ik zelf aan de slag. Het zal zijn omdat ik zo ongeveer in de achtertuin van Roland woon. Misschien moet ik eens luid roepen ipv mailen. :)
 
Nicolas, ik vrees dat heel luid roepen ook niets zal opleveren. Ik heb het ook al enkele keren geprobeerd zonder resultaat. Als je via een dealer gaat dan lukt het blijkbaar ineens wel. :(
 
Heb eens even dit topic doorgelezen. Mijne heeft van de vorige eigenaar ook een service beurt van Roland gehad en ik denk dus ook een nieuw toetsenbord. Toetsen is niets aan te vinden, glimmen en onbekrasd. Komt in elk geval niet overeen met de case zelf waar hier en daar een klein plekje zit.
 
Nicolas, ik vrees dat heel luid roepen ook niets zal opleveren. Ik heb het ook al enkele keren geprobeerd zonder resultaat. Als je via een dealer gaat dan lukt het blijkbaar ineens wel. :(

Daarom, gewoon in het kruidvat van die ontstopper korrels kopen en zaterdagje mee aan de slag gaan. In afwachting je JD ondersteboven bewaren!
 
Net weer even een programmeersessie achter de rug met de JD800. Wat blijft het toch een fijne bak zeg, hoe oud hij inmiddels ook is.....zeker twee uur bezig geweest met een drone-achtige patch en het leek wel een soort meditatie :) Resultaat mag er ook zijn vind ik dus ik hoop er gauw eens wat mee te maken.
 
Ik heb de JD990 al enkele jaren, ik zou graag een JD800 erbij willen voor het hands-on programmeren. Het is jammer dat er geen losse controller te vinden is.
 
Midi-Designer voor bv. de iPad is ook een optie in dat geval, al kan dat niet tippen aan een JD-800 uiteraard.
 
Alle sliders in de JD800 zijn dezelfde, behalve de volumeslider. De parametersliders zijn allemaal 100kb, maar helaas voor jou ken ik de overige specs niet. Zijn ze met reinigen niet meer OK te krijgen?
 
heb een paar jaar geleden alle sliders vervangen, jawel!!!
heb de volgende sliders toen via mijn lokale muziekhuis bij Rolanf in Belgie besteld.
(via Muziekhuis Da Capo in Nietap, bij Groningen info@muziekhuisdacapo.nl)

Roland EWA-NADx05B14 (Stereo)
Roland EWA-NPEx05B15 (40 stuks besteld toen zijn volgens mij de sliders met middenstop))
Roland EWA-NPKxA3B15 (25 st)

maar waren toen al niet veel meer op voorraad, allen 100k inderdaad

hopelijk helpt dit je verder
 
Iemand ervaring met 'red glue' op de PCB's en hoe je die er af krijgt ?
 
Back
Top