2e hands mixer waar moet ik op letten?

ctrlaltdel

Nieuwkomer
Lid sinds
6 november 2002
Berichten
19
Ik zit te twijfelen om een nieuwe of 2e hands mixer aan te schaffen. Ben een beetje door oude berichten heengegaan en zie dar er oa commentaar wordt gegeven over brakke potmeters. Mijn vraag is het wel verstandig voor een newbie als ik een 2e hands mixer aan te schaffen en waar moet ik op letten als ik zoeentje aanschaf.

Peter
 
iig of er geen kanalen zijn die lekken als de faders dicht staan en idd krakende potmeters.

Het is misschien verstandiger om een nieuw mengpaneel aan te schaffen.
Dan heb je van dit soort dingen geen last.
 
Mwoh, gewoon goed alle knoppen en faders testen. Volgens mij staat er in een van die post een goede tip over alles open zetten incl gains en dan luisteren of je erge ruis of een brom hoort.

PS: ik heb nog steeds m'n folio 14/2 staan.
 
(off topic)

die f1 van onacid is wel een aanradertje! niet duur en kwalitatief
nog goed ook! Als je genoeg hebt aan 6 mono en 4 stereo kanalen
dan moet je het zeker doen.

(/offtopic)
 
Origineel geplaatst door STicKX
(off topic)

die f1 van onacid is wel een aanradertje! niet duur en kwalitatief
nog goed ook! Als je genoeg hebt aan 6 mono en 4 stereo kanalen
dan moet je het zeker doen.

(/offtopic)

f1 van onacid?
 
hahha als je heel goed leest zie je dat OnAcid een (spirit) folio F1 te koop heeft staan, zal vast ook nog wel ergens in 'tekoop aangeboden' staan als je zoekt

Maar verder, als je niet superkrap bij kas zit zou ik nieuw kopen, het kan natuurlijk prima 2e hands, maar zoals gezegd, alle fadertjes kmoppen en deregelijk beluisteren, hij moet niet gaan 'lekken' als ene fader dicht staat, en niet al te veel brommen als je ene fader helemaal open zet (zonder input). Je kunt ook kijken bij muziekzaken naar 2e hands tafels, je betaalt dan misschien wat meer, maar je hebt dan wel vaak nog 3 maanden garantie of zo.
 
haha sync!
 
twin x heeft ook al erg lang een mengtafel te koop staan...nou ja kijk maar, maar goed forumleden zijn in elk geval wat betroubaarder als "gewone" mensen, nie? :D
 
Goed testje:

Stuur eens via een jackkabel een riedeltje (of stem) met veel harmonischen door elke input, dan de eq's testen (ev. de fader). De rest van de faders laat je dan dichtstaan, behalve de main natuurlijk ;). Hoor dan of er niveauverschillen in volume zijn of eventueel brakke eq's zijn. Als je wil ook nog elk knopje testen dan. Of helemaal zeker te zijn vraag je droogweg of er echt niks mankeert en dan diep in zijn ogen kijken. Als er ergens een zenuw in zijn gelaat trilt, doe het dan niet :).
 
Back
Top