Return of the S950

Hooihuis

Acta est fabula
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
4.890
Locatie
tha Bleep City
Vandaag eindelijk eens de stoute schoenen aangetrokken om het probleem met mijn S950, dat ik al heel lang had, aan te pakken. Deze speelde nog wel normaal samples af van floppy maar samplen zelf, dat deed hij niet meer. Zodra ik dat probeerde sloeg hij helemaal op tilt.

Ik heb het lang uitgesteld omdat er allerlei apparatuur boven staat die natuurlijk allemaal losgekoppeld moest worden en ik maak liever muziek dan met kabels te klooien, maar het moest er eens van komen natuurlijk....

Eerst dacht ik dat het de geheugenuitbreiding was die niet goed meer zat, maar na deze te hebben losgehaald en weer stevig aangedrukt nog steeds hetzelfde probleem. Daarna heb ik maar de bovenkant losgehaald en alle stekkertjes waar ik bij kon heb ik ontkoppeld en weer vastgedrukt - toen deed hij het dus weer :)

Ben erg blij dat ik nu weer kan samplen met deze mooie bak maar ook een beetje bevreesd eerlijk gezegd. Ik weet namelijk niet wat het nu precies geweest is, en het kan zo weer terugkomen natuurlijk. Maar goed, ik heb hem weer teruggeplaatst (zie foto) en zal maar duimen dat hij voorlopig geen problemen meer geeft.

Anyway, zo maar weer een voorbeeld van een apparaat dat kuren heeft die verholpen kunnen worden met wat wrikken en prikken :D Eerlijk gezegd had ik het vermoeden wel dat het ergens een contactje was! Misschien dat andere S950 eigenaren hier hun voordeel mee kunnen doen.
 

Attachments

  • s950_2.jpg
    s950_2.jpg
    79,5 KB · Bekeken: 139
Laatst gewijzigd:
Ik had vandaag ook zo'n dag. Mijn alpha juno weer eens open gemaakt en mijn velocity haperende toets schoongemaakt en mijn pitch bender gefixt. Het veertje was laatst losgesprongen en dat had ik al verholpen, maar de bender deed het nog niet. dus nu heel de bender eruit gehaald, goed bekeken, alles weer goed vastgemaakt en teruggezet. Voila, hij doet het weer perfect.

Geeft toch een goed gevoel als je zelf je gear kan fixen 8)

Suc7 met je 12 bitter!
 
ok hooihuis wat zou het kunnen zijn,

de ervaring is dat de connectoren vaak slechter worden door de jaren heen en niet alleen de connectors maar ook de soldeerpunten, wat je kan doen is van alle connectors de soldeerpunten even opnieuw aantippen en de connectors zelf schoonmaken met alcohol en ik denk dat je dan al een eind verder bent, ik heb het zelfde gehad met mijn s1100 en de soldeerpunten even aangetips en sindsdien loopt hij weer als een trein,:D
 
Origineel geplaatst door matrixxx
ok hooihuis wat zou het kunnen zijn,

de ervaring is dat de connectoren vaak slechter worden door de jaren heen en niet alleen de connectors maar ook de soldeerpunten, wat je kan doen is van alle connectors de soldeerpunten even opnieuw aantippen en de connectors zelf schoonmaken met alcohol en ik denk dat je dan al een eind verder bent, ik heb het zelfde gehad met mijn s1100 en de soldeerpunten even aangetips en sindsdien loopt hij weer als een trein,:D

Bedankt voor de tip! Is iets om aan te denken als het probleem zich nog een keer mocht voordoen (ik hoop uiteraard van niet :D ).

De Akai is al weer dichtgeschroefd en ingebouwd dus voorlopig laat ik hem maar weer even rustig zitten.

Ondanks z'n beperkte sampletijd en mogelijkheden (of misschien wel juist daardoor!) blijft het een inspirerende bak. Toen ik hem aan het testen was had ik even een vaag geluidje gesampled en daar de prehistorische time-stretching op losgelaten........wat een ontzettend coole lo-fi weirdness kan je er toch uithalen! Ik ben nog steeds blij dat ik hem heb :yamaha:
 
het is een geweldige sampler ik eb zelf ook een s950 met fully loaden memory en het zeldzame scsi board incl de digitale input, heb er van de maand nog een nieuwe foil in gezet en dat ding gaat echt als een speer. ik vind hem persoonlijk het leukste voor de drumsounds vooral de claps en snares :{

Mikemix zal deze draad wel ruiken op afstand dus ik verwacht binnen 24 uur wel een antwoord van hem :D
 
Ik heb die s900 van mij op een soortgelijke manier weer opgelapt...met onderdelen van mikemix. de bovenste board vervangen met een board uit een van de oude s900's van mike. Dat had ik eerder geprobeerd maar mocht toen niks opleveren, ook boemtsjak kon m niet repareren. Nogmaals thuis toen de hele bak uit elkaar gehaald, wat een werk, maar hij staat hier weer dagelijks de plugins uit te lache terwijl ie samen met de mpc hand in hand mijn beats laat horen.

claps en snares worden mega vet idd, het lijkt alsof de transient mooier wordt, strakker, en harder. En ook over het mooie laag heb ik lange telefoongespekken met mikemix gehad..

TOPDING!

scoor er een en je bent verkocht!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door RezonatoR
maar hij staat hier weer dagelijks de plugins uit te lache terwijl ie samen met de mpc hand in hand mijn beats laat horen.

claps en snaers worden mega vet idd, het lijkt alsof de transient mooier wordt, strakker, en harder. En ook over het mooie laag heb ik lange telefoongespekken met mikemix....

TOPDING!

scoor er een en je bent verkocht!

jij begrijpt het, :okdan:
 
Idd topbak voor drums !
Het krappe geheugen is de énige spijtige zaak.
 
Ik gebruik hem ook wel eens samen met de MPC, vooral natuurlijk met drumgeluiden. Maar ik vind de S900 / S950 gek genoeg ook erg geschikt voor vage noise/granular achtige loops; op de een of andere manier klinkt dat erg lekker door die bak.

En bassdrums klinken er ook lekker door vind ik. Het doet gewoon wat met je sound.
 
Hoe gebruiken jullie die s950 samen met de mpc ...?
Samplen met de s950 en dan dat weer in de mpc laden of word de s950 bestuurd door de mpc en word het kleine geheugen voor lief genomen...? Voor drums kan ik me voor stelen dat je niet nog een keer alles in de mpc gaat laden omdat drums vaak toch niet veel geheugen in beslag nemen
 
nou ik zelf stuur de s900 aan met de mpc2000 via midi

het komt wel voor dat ik een kit ook weer in de mpc sample maar niet vaak

het kleine geheugen neem ik voor lief en heb gewoon een stapeltje diskettes hier met dikke kits erop

het enige nadeel is als je een vette kit wil maken er toch even voor moet gaan zitten en niet ff sleep en klaar

maar topding
 
Origineel geplaatst door rasz
Hoe gebruiken jullie die s950 samen met de mpc ...?
Samplen met de s950 en dan dat weer in de mpc laden of word de s950 bestuurd door de mpc en word het kleine geheugen voor lief genomen...? Voor drums kan ik me voor stelen dat je niet nog een keer alles in de mpc gaat laden omdat drums vaak toch niet veel geheugen in beslag nemen

wat ik doe is een sample op de PC bewerken en dan samplen in de s950 en ik heb zelfs de luxe dat ik hem zelfs digitaal kan ontvangen in de s950 en van uit daar kan je via de mpc gaan sequencen, natuurlijk zijn er veel andere mogelijkheden zoals direct sampling in de s950
 
goed en efficient truncaten is ook een vak apart

vind het wel vaak moeilijk het begin goed te knippen al heb ik daar wel truuks voor

als je van vinyl samplet krijg je helemaal warme drumsounds mijn platenspeler is echt vriendjes met de akai's hier

vooral die s900 is daar goed in
 
Origineel geplaatst door sander
Hoeveel geheugen kan er in zo'n ding?

750 kb en met uitbreiding van 2 modules zitje op 2,25 mb
 
als je digitaal overzet dan is het toch van 16 bits neem ik aan

daar maakt de S9x0 weer 12 van...non-lineair als ik het goed heb, vandaar de speciale sound

maar dan klinkt het dus niet zoals je het hoorde op de pc

vind dat maar moeilijk te begrijpen digitaal overzetten van pc naar S9x0

kun je daar wat meet over uitleggen al is het alleen maar om het goed te begrijpen

ik heb zelf een S900, hopelijk binnenkort nog een S950 die ergens in opslag staat van een vriend
 
op het scsi board wat ik heb zit ook een digitale input op zowel een cinch als een optical input, wt ik dus doe is de optical output van mijn geluidskaart aansluiten naar de s950 en dan kan ik dus mijn sample digitaal opnemen. alleen met het digitaal opnemen in de s950 heb ik het idee dat hij de input convertors mist en dus alleen gebruik maakt van de output convertors.

de sample veranderd zeker wat sound betreft maar je hebt het voordeel dat je op de computer de sample makkelijk kan editen, natuulijk kan je ook gewoon uit je geluidskaart analoog je sample gaan opnemen in je s950
 
Back
Top