TR909 is uitgevallen

zoals boemtjak zegt moet je dat gewoon op de oude onderdelen zelf kunnen zien .. letters zullen vrij klein zijn maar gebruik eens loopje waarmee je kan vergroten .. goed licht er bij ..
 
Maar als ik dat nou niet kan zien. Ik ben een leek jongens en jullie weten vat wel de technische benamingen voor voor Q701 en Q702. Moet ik dan nu die TR909 helemaal gaan openschroeven, Trafo los maken etc etc terwijl jullie gewoon weten hoe die dingen heten als je ze wilt bestellen. Ik beloof hierna een cursus electronica te beginnen.
 
ik ben ook een leek .. althans netvoorbij .. maar die q701 en q702 zijn alleen een soort van kleurcodes ( zoals bij een kleurplaat) welke componenten er inmoeten tijdens de fabricage ( althans als ik het goed heb) Zo werkt het bij mijn 9090 diy zelfbouwproject wel .. Alleen omdat ik dus een manual met parts en behorende nummers heb kan ik de juiste componenten op de juiste plek van het board prikken ..

Dus er zit niks anders op dan openschroeven ( vergeet niet dat we zelf ook alleen kunnen kijken als ie open ligt .. en dat we heus niet alle parts uit ons hoofd weten .. dat weet ik nu wel na op een kwart te zitten en nog 2500 keer de soldeerbout moet hanteren )

succes
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Ik had de 909 toch open liggen dus heb ik maar even gekeken.
Bij mij staat er 603 en daaronder 3XF op de transistors Q701 en Q702.

Alleen ik kan er niets over vinden op het internet.

Je bent zo'n :okdan: gozer "Patat Met"

Jij komt ook meteen met het probleem wat ik dus gisteren had. Ik had mijn 909 ook open liggen en die maat van mij zei dat die dus niet wist wat voor transistors het waren en of ik het niet op SF kon vragen.

Ik denk als ik alleen met de bovengenoemde info naar de balie loop ze nog niet weten welke ik nodig heb :(

ps. is het bij jou ook in oranje erop geprint???

nogmaals bedankt
 
ik zou effe bij die maker van mijn 9090 clone informeren .. als het een echte clone is moet ie dus ook weten welke transistor het is .. of met welke je hem kan vervangen

succes !
 
Dit kreeg ik terug van Boemtsjak

Die Q701 en 702 zijn Japanse transistors die je hier in Europa niet in alle winkels tegenkomt.


Maar volgens hem gaan die dingen bijna nooit kapot. Dus zijn advies blijft bij het gehele 5v gedeelte vervangen.
 
Mijn zieke 909 is van de week ook gemaakt door Boemtsjak. Kick is weer helemaal op tune en blaast de straat hier weer weg :okdan:
 
Ik zit nu op de luchthaven Dublin samen met de PowerBoard PCB van mijn TR909 :D
Onderweg naar Boemtsjak.

Ik moest vanwege familie-omstandigheden naar NL dus dacht ik... en dat kon.

Boemtsjak Here I Come
 
Vandaag bij Boemtsjak geweest en die heeft het als het goed is gemaakt.
Hebben het alleen op de osciloscoop getest en niet in een TR909 maar het ziet er veel belovend uit.

Einde vd week weer terug naar Galway en dan horen we de uitslag :okdan:

mvgr Niels
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Vandaag bij Boemtsjak geweest en die heeft het als het goed is gemaakt.
Hebben het alleen op de osciloscoop getest en niet in een TR909 maar het ziet er veel belovend uit.

Einde vd week weer terug naar Galway en dan horen we de uitslag :okdan:

mvgr Niels

ik hoop van harte dat die het weer gaat doen.. have fun met de alesis:biertje:
 
!!! HIJ DOET HET WEER !!!

Wat was er aan de hand: misschien kan Boemtsjak het uitleggen. Volgens mij een Elco en een Printbaan.
Bedankt allemaal en met name BOEMTSJAK Ik kan weer beuken

:biertje: :okdan: :dj: :halleluja :luv: :mega: :walker:


Nu de modificaties nog :bekdicht:
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
!!! HIJ DOET HET WEER !!!

Wat was er aan de hand: misschien kan Boemtsjak het uitleggen. Volgens mij een Elco en een Printbaan.
Bedankt allemaal en met name BOEMTSJAK Ik kan weer beuken

:biertje: :okdan: :dj: :halleluja :luv: :mega: :walker:


Nu de modificaties nog :bekdicht:

Goed om te horen!

Nu nog die 808 en 303 erbij en je bent het mannetje ;)
 
nice dude. boemtsjak is de 909 koning :kroon:
 
cool .. maar eh boemtjak mag straks me 9090 dan modden als ie de koning is .. bijv al me parameters via cv/gate aanstuurbaar maken .. ;)
 
Back
Top