The Orange Theme 2007

zou m nét iets later laten beginnen, bij 18 sec ofzo. :)

verder oke opbouw, fijne spacey geluidjes en dik relaxt ritme.
vind vooral de eerste helft leuk, en de break.


viool achtige geluidje lijkt wat naast de toonhoogte samen met de baslijn en andere geluidjes, maar het kan ook de baslijn zijn, de viool stoort me wat.

verder :

hehe ik verwachtte iets trancy-ers :D
 
hmm, het kon me eigelijk niet veel langer dan 30 sec boeien. Het klinkt chaotisch zonder enige spanning of soepelheid. Een samengeraapte troebele vloeistof van klanken zonder begin of eind.

Wel prima martelmateriaal overigens ;)


owja, die snaar staat wel erg hard in de mix
 
Ik weet niet of dit een 2007 versie is van "The Orange Theme" van "Cygnus X", blijkbaar niet. Maar goed, het is me eigenlijk wel al vaag geweest wat nou DE Orange Theme is?

On-topic: Het stuk tussen 0:35 en 1:00 vind ik erg lekker en apart.
De rest er omheen past daar niet echt bij. Het nummer roept geen sfeer op, wat ik persoonlijk altijd wel prettig vind.

De spacey geluidjes zijn wel goed gelukt, vooral de ge-gate-te vocals klinken vet.
Tot de break vind ik het wel leuk en bij mij telt ook: de viool, piano, etc. past er totaal niet bij.
Ik zou voor de underground stijl gaan met dit nummer en dus al die "akoestische" instrumenten weglaten, het lekker ranzig en energieker maken :)

En snare zachter idd, maar nog beter: geen snare of claps of iedere 2e beat, maar proberen met de andere instrumenten het interessanter te maken en houden. Wat meer op- en afbouw; de welbekende spanningsboog dus :)

Succes!
 
Hmm, al bij al moet er nog wat werk aan gedaan worden dus.... ik ga er nog even aan verder, als er een update is laat ik het weten...

nog meer tips ? :biertje:

thanks allen!
 
Klinkt best leuk hoor, zo chaotisch vind ik het niet.

Phochos:D
 
Origineel geplaatst door phochos
Klinkt best leuk hoor, zo chaotisch vind ik het niet.

Phochos:D

Moet je enkele cd's van Conrad Schnitzler er eens naastzetten, dat is pas chaotische muziek.

Phochos:D
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Maar goed, het is me eigenlijk wel al vaag geweest wat nou DE Orange Theme is?

Purcell's 'Music for the funeral of Queen Mary', ook gebruikt in 'A Clockwork Orange' (vandaar: orange) in de versie van Wendy Carlos.
 
Interessant...., mense, deze track is geheel gemaakt op een DAP Audio headphone setje van een euro 12,95 (bij de frietbak), dit omdat mijn sony setje in bestelling is maar ook is voor deze track mijn eindtap er uit geklapt, tjah kwaaie buren en kapotte eindtap, dit was een my first JVC stereo setje. Ik heb net geinvesteerd in een nieuwe eind tap Alesis RA150, lekker geluidje komt er uit maar ik hoor nu pas wat jullie bedoelen in de track, snare idd veel te machtig en string/piano mogen wat meer weggezet worden.... dus ik ga er deze week nog ffkes aan schroeven en zagen :D

damn man wordt tijd voor een verbouwing hier... :dubbel:
 
Het heeft wel iets weg van een langzaam spytrance nummer of zo.

Bewijst maar eens dat je met een headset mixen de kans op een modderige mix best wel groot is. :)
 
Hey maar eeh... dit heeft toch helemaal niets met "The Orange Theme" te maken??? ik hoor er niets van terug.

Misschien hebben we het over twee verschillende nummers..

Orange theme zoals ik hem ken is al jaren een van mijn favoriete trancenummers, mede door de opzwepende accorden die je kan loopen zonder dat het nummer verveelt, het origineel is van "Lords of Acid" maar een hoop mensen waaronder tiesto, Carl Cox, CugnusX en Bervoets&de Goe hebben al geprobeerd het nummer na te maken, Ferry corsten is de enige die hem knap heeft nagemaakt, de rest is ronduit bagger........

Ik heb helaas zelf nog niet de moed gehad om er een remix van te maken, maar heb wel een voorbeeldje gemaakt van hoe de accoorden moeten zijn.

Hmmz.. misschien toch eens tijd om er eens aan te beginnen.

Anyway, voorbeeldje kan je downloaden, het is een simpel appreggiator-tje (3x woordwaarde) met een drumritme maar het gaat om de accoorden.

Overingens vind ik het nummer dat je gepost hebt heel aardig ;-)

Greeetz,


Threesixty

Download : http://www.drivehq.com/file/DF.aspx...=sla4bqjze0zdm5aaaowh2y55&forcedDownload=true
 
Hmm idd een hele aparte track.. dat koor met die gate klink erg vet..
Die piano en die viool vind ik niet passend.. ze klinken iig veelste droog, mischien wat reverb...
delaytje over de piano..

tevens hoor ik ook nix terug van de Cygnus X - Orange theme..

voor de rest leuk geproduceerd.. was zeker niet verkeerd om naar te luisteren!

succes
:okdan:
 
Ik heb de A Clockwork Orangefilm nog maar eens gekeken (3 uur) maar kwam nergens iets
tegen wat hier op leek. Part 2 is wel erg lekker. Maar het is te onsamenhangend. De sounds
zijn niet verkeerd. Ik ga niet ook over de piano en viool beginnen :D
 
Dat hoge eentonige distorted echo geluidje vind ik heel leuk gedaan. De bass is vermoeiend.........
 
Back
Top