[MFB] MFB-Synth

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
MFB synth...

a_syn0.jpg


http://www.mfberlin.de/Produkte/Musikelektronik/MFB-SYNTH/mfb-synth.html

Lijkt me wel iets..

Wout Blommers weet hier ook meer over!

Bron: [Analogue Heaven]
 
Dit wordt zeker een synth die in het TonyBlack arsenaal opgenomen gaat worden!

http://www.isis.de/~nscholz/mfb-synth/

Wat een bak! 3 VCO's, Sequencer, 2 ADSRs ... Samples komen eraan! En maar 345 Euro...
 
Weet je nog dat ik 'n thread over 303-imitaties zei dat ik liever iets zou zien met wat meer mogelijkheden dan een exacte kopie? Dit is natuurlijk absoluut geen 303-kopie (met 3vco's , 2 adsr's en 'n Moog-achtig filter); en juist daarom lijkt ie mij zo vet. Het is wel hetzelfde soort idee, qua 'package', maar dan met een heel ander geluid.
En dan die prijs! fl 782,32 inclusief verzenden volgens mijn calculator. Hoe doen ze het toch?

Nog ff de rest van hun site bekeken. Wat 'n grappig bedrijfje, alles wat ze maken heeft een enorme 'zelf gemaakt'-vibe. Voor 430 piek 'n drumdoosje met alle klassieke sounds erin. Grappig toch? check dan: http://www.mfberlin.de/Produkte/Musikelektronik/MFB-KULT/mfb-kult.html
 
Laatst gewijzigd:
Ze hebben nog veel meer wazig spul.
Allemaal kleine drumcomputers en kleine sequencertjes en zo.

Lachen!
 
Kicken ding!

Moet je de layout eens vergelijken met de Minimoog, dat komt wel erg overeen... :p

Op de noise generator na dan 8)
 
Ik heb dat ding vaak auf die deutsche ebay gesehen ja.

Maar ik vind het een beetje vaag ding. Als jullie tony beukers hem nou eens grondig testen ;)
 
Ja houd ons eens op de hoogte ik denk dat er veel gegadigden hier zitten. Want dat zijn wel erug mooie prijzen. :)
 
Volgens mij kun je hem besturen met zijn interne sequencer en tegelijkertijd hem met midi noten voeren..

Hij blijft natuurlijk wel monofoon zoals het hoort! ;)

Verder hoop ik dat hij zijn interne sequencer ook als midi uit kan sturen.. Dan hebben we namelijk een betaalbare oplossing voor matt second's probleem!

Ik bestel hem en jullie horen nog van me...
 
Ik ben heel benieuwd

Ik ben heel benieuwd

Ik ben erg benieuwd naar dit bakje.. en ik zie nu dat dit diezelfde gasten zijn achter dat MFB-Kult drumbakje.

Ja.. en voor die prijs kun je het bijna niet laten liggen, zo'n schattig duits dingetje.
 
Schattig duits dingetje?

Het is geen konijntje :p

Ik hoop dat het meer in de categorie "brute apparaten" thuishoort :{

Neem hem mee als jullie weer een keertje in deze buurt zijn, ik wil hem wel zien & horen
 
ja lijkt erg vet bakkie.....maar specs zeggen natuurlijk nog niet zoveel over klank..hij heeft inderdaad midi aansturing plus een interne sequencer....vooral dat laatste spreekt me erg aan....

ben benieuwd hoe ie klinkt, zeker in vergelijking met een waldorf Pulse...want die kan je 2e hands ook zo rond die prijs kopen..

Olaf
 
the pulse heeft ook een moog-achtig 24db cascaded filter....het mooie is dat je die kan overdriven door de OSC's harder of zachter te zetten waardoor de filter-karakteristiek heel erg kan varieren, van roland juno achtige filters tot moog achtig....

ik ben erg blij met mijn pulse..een van de beter aankopen ooit gedaan...ook erg makkelijk te programmeren vinnik...lijkt wel alsof je er geen slechte sounds mee kan maken ;)

Olaf
 
De MFB heeft ook geen PWM..

Maar dat is vrij eenvoudig te maken heb ik begrepen van iemand die dat ooit bij een MS-20 gedaan heeft..
 
Er staat nu ook een manual online.
Hij heeft een 32 steps sequencer. 15 patterns. Ik vind de programmering van de glide wat vreemd. Verder lijkt me het een no nonsense bak. Dat mag ik wel.

Er wordt niet gesproken over MIDI-SYNC of MIDI-OUT. Dat blijft dus een vraag. Maar daar komen we wel achter!

Of het geluid een mini-mini-moog is, blijft de vraag. Er zijn ook synths met 4 VCOs en veel betere specs die toch niet vet klinken. Eerst horen, dan pas beoordelen.
 
Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
Of het geluid een mini-mini-moog is, blijft de vraag. Er zijn ook synths met 4 VCOs en veel betere specs die toch niet vet klinken. Eerst horen, dan pas beoordelen.

Waarom zou een synth vet moeten klinken als er meerdere oscillatoren op zitten? :confused:
 
Dan kan je er twee ten opzichte van elkaar 'n fractie ontstemmen (bij 'n analoge synth gaat dit vanzelf :) ), om een 'dikker'geluid te krijgen. En natuurlijk 'n derde osc erbij die 'n octaaf lager gestemd is. Die geeft dan nog 'n extra laag vette bas in je geluid. MMMMMMM!!!

Osc. Sync is trouwens ook 'n manier om vette, ranzige geluiden te krijgen; dat gaat ook lastig op 'n synth met 1 osc!

Maar 3 osc's is geen garantie dat het 'n vette synth is; en als 'n synth maar 1 osc heeft betekent dat ook niet dat ie niet vet is (moet ik nog voor de hand liggende voorbeelden geven?)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top