[Trance] Christina Aguilera - Hurt (Syntagma remix)

Origineel geplaatst door Syntagma
Nope, just Fl Studio.

ok

heb je al eens aan ableton gedacht dat schijnt voor dit soort muziek ideaal te zijn heb ik me laten wijsmaken
 
fijne remix kerel....

en lekker geen tranceanthem breaks.... ik vind de verb op de vocal wel lekker nat zo....
Goeie track wel.....
 
Klinkt super gaaf, alleen vind ik de beat niet bij het tempo van de zang passen. Misschien opzettelijk gedaan, maar iop een of andere manier klinkt de zang niet lekker in de maat of zoiets. Met name in het begin van de track. Beetje eigenaardige timing. Moeilijk onder woorden te brengen. Voor mijn gevoel zit je er soms wat naast. Misschien leent een ballad zich niet helemaal voor een up tempo remix of ben ik te traditioneel/klassiek ingesteld. Verder denk ik dat de akkoorden die je kiest niet altijd goed passen bj de vocalen, maar dat ligt misschien ook aan mijn klassieker ingestelde gehoor hoor. Ik verwacht gevoelsmatig soms een ander akkoord dan je speelt (of juist weglaat). Met name in het begin van het refrein. Daar dendert de trein op 1 hoogte door, maar dat past daar niet bij de hoogte van de zang.

Ook zou ik de vocalen wat nadrukkelijker willen horen. Muziek staat wat te hard ten opzichte van de zang.

Laatste puntje van kritiek: Ik vind het einde wat flauw. Ik verwacht wat meer vuurwerk om het nummer te besluiten.

Ik klink misschien wat kritisch, maar ik doe je dit niet na hoor !! Super gaaf verder. Wat ik me altijd afvraag is hoe je bij zo'n remix nu te werk gaat?
Ik ken het originele nummer en daar zit natuurlijk al muziek onder de vocalen.
Hoe haal je die muziek weg en zet je er jouw muziek voor in de plaats?
Of heb je ergens een acappela versie vandaan gehaald?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door renepela
Klinkt super gaaf, alleen vind ik de beat niet bij het tempo van de zang passen. Misschien opzettelijk gedaan, maar iop een of andere manier klinkt de zang niet lekker in de maat of zoiets. Met name in het begin van de track. Beetje eigenaardige timing. Moeilijk onder woorden te brengen. Voor mijn gevoel zit je er soms wat naast. Misschien leent een ballad zich niet helemaal voor een up tempo remix of ben ik te traditioneel/klassiek ingesteld. Verder denk ik dat de akkoorden die je kiest niet altijd goed passen bj de vocalen, maar dat ligt misschien ook aan mijn klassieker ingestelde gehoor hoor. Ik verwacht gevoelsmatig soms een ander akkoord dan je speelt (of juist weglaat). Met name in het begin van het refrein. Daar dendert de trein op 1 hoogte door, maar dat past daar niet bij de hoogte van de zang.

Ook zou ik de vocalen wat nadrukkelijker willen horen. Muziek staat wat te hard ten opzichte van de zang.

Laatste puntje van kritiek: Ik vind het einde wat flauw. Ik verwacht wat meer vuurwerk om het nummer te besluiten.

Ik klink misschien wat kritisch, maar ik doe je dit niet na hoor !! Super gaaf verder. Wat ik me altijd afvraag is hoe je bij zo'n remix nu te werk gaat?
Ik ken het originele nummer en daar zit natuurlijk al muziek onder de vocalen.
Hoe haal je die muziek weg en zet je er jouw muziek voor in de plaats?
Of heb je ergens een acappela versie vandaan gehaald?

Hee, dankjewel voor je reactie. Ik zal even wat toelichten.

Van die timing dat hoor ik vaker, al hoor ik zelf bijna geen foutjes wat dat betreft. Maar daar ga ik toch nog wel iets aan aanpassen. Met wat knipwerk moet dat lukken.
Dat de trein op 1 hoogte doordendert is bewust, daarmee bouw ik een bepaalde spanning op die zich ontlaadt op het moment dat de hele melodie los gaat (na de break). Bovendien vind ik het er zelf goed bij passen enne.. bij 2.31 min zit nog even een extra spannend stukje ;-)

Vocalen moeten idd harder, dat zegt bijna iedereen dus dat ga ik doen.

Meer vuurwerk? Mwah.. ik vind het einde prima zo. Hoeft van mij niet in elk trance nummer een enorme euforische climax te zitten. Bovendien geeft de manier waarop ik het nu gedaan heb me elke keer dat ik luister weer bijna kippenvel, dus ik vind het goed zo. En het einde is meestal alleen bedoeld om uit te mixen he, dus dat ga je niet volstoppen.

Hoe ik te werk ben gegaan? Nou, ik hoorde het origineel, kreeg daar kippenvel van en wilde er een trance mix van maken. Ben hard gaan zoeken naar een acapella, vond een niet al te beste versie maar ben daar mee aan de gang gegaan en later vond ik een betere. Dit is gewoon een gefilterde acapella, dus je hoort soms nog wat van de muziek er doorheen, maar in mijn remix niet meer als het goed is. Hopelijk mag ik er nog eens de officiele acapella voor gebruiken ;)
 
Origineel geplaatst door Syntagma
Hopelijk mag ik er nog eens de officiele acapella voor gebruiken ;)

stuur ze een mail en wie weet :)
 
Waar haal je die acapella's vandaan? Ik vond na wat googlen wel een site met acapella, maar dat is denk ik die wat minder goede versie waar jij het ook over hebt. Stem klinkt er vervormd en je hoort toch nog wel wat bijgeluiden op de achtergrond.
Ik zou ook wel eens een poging willen doen een remix te maken (van een ander nummer), dus zou het wel leuk vinden om eens te horen waar ik de acappela's vandaan kan halen.

Verder verheug ik me op je verbeterde versie.
Ook nog bedankt voor je toelichting. Met sommige dingen blijft het ook een kwestie van smaak hoor. Jij vind de doordenderende trein wat spannender en ik hoor juist liever wat diversiteit aan akkoorden. Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem na een paar keer draaien steeds leuker ga vinden en ook wel wen aan die trein :)
 
Origineel geplaatst door renepela
Waar haal je die acapella's vandaan? Ik vond na wat googlen wel een site met acapella, maar dat is denk ik die wat minder goede versie waar jij het ook over hebt. Stem klinkt er vervormd en je hoort toch nog wel wat bijgeluiden op de achtergrond.
Ik zou ook wel eens een poging willen doen een remix te maken (van een ander nummer), dus zou het wel leuk vinden om eens te horen waar ik de acappela's vandaan kan halen.

Offtopic

Ik vermoed dat bij veel van die opnames de hoofdtelefoon niet goed gesloten was. Of ze hebben het volume te hard gezet, waardoor je dus zachtjes de muziek door de zangopnamen hoort. Je hoort veelal hetzelfde effect over de stem als over die zachte muziek.
 
Echt knappe muziek!! hoedje af, dat is de drive die ik ook ongeveer fantaseerde vorige week toen ik dacht waarom maken ze daar geen trance versie van...

Zeg waarom TIMESTRETCH je die acapella's niet gewoon in Wavelab? Zo kan je ze echt laten meeswingen met het ritme van jouw mix. Niet dat het carrè 4/4 op de kop moet, zwevend mag maar nu is het te, het plaatje klopt niet echt.

Als je dat aanpast mag hij zo in de ether van mij part!

succes nog!

:mega:
 
Origineel geplaatst door Prophet
Echt knappe muziek!! hoedje af, dat is de drive die ik ook ongeveer fantaseerde vorige week toen ik dacht waarom maken ze daar geen trance versie van...

Zeg waarom TIMESTRETCH je die acapella's niet gewoon in Wavelab? Zo kan je ze echt laten meeswingen met het ritme van jouw mix. Niet dat het carrè 4/4 op de kop moet, zwevend mag maar nu is het te, het plaatje klopt niet echt.

Als je dat aanpast mag hij zo in de ether van mij part!

succes nog!

:mega:

Dankje! Ik stretch ze gewoon in Fruity zelf, net zo makkelijk. Maar ik moet ze hier en daar nog wat verbeteren ja.
 
Origineel geplaatst door renepela
Waar haal je die acapella's vandaan? Ik vond na wat googlen wel een site met acapella, maar dat is denk ik die wat minder goede versie waar jij het ook over hebt. Stem klinkt er vervormd en je hoort toch nog wel wat bijgeluiden op de achtergrond.
Ik zou ook wel eens een poging willen doen een remix te maken (van een ander nummer), dus zou het wel leuk vinden om eens te horen waar ik de acappela's vandaan kan halen.

Verder verheug ik me op je verbeterde versie.
Ook nog bedankt voor je toelichting. Met sommige dingen blijft het ook een kwestie van smaak hoor. Jij vind de doordenderende trein wat spannender en ik hoor juist liever wat diversiteit aan akkoorden. Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem na een paar keer draaien steeds leuker ga vinden en ook wel wen aan die trein :)

Haha, goed om te horen dat je het al meer gaat waarderen. Die acapella's zoek ik ook gewoon op de gangbare manieren (Google etc.) dus daar moet je toch zelf uit zien te komen ;)
 
Prachtig!

ik luister vaak naar ASOT en dit doet zeker niet onder voor wat daarin zoal voorbij komt.
Zal hem vanmiddag nog eens op de speakers beluisteren.

Maar wat voor handelingen moet je verrichten om dit uit te mogen brengen? Lief vragen bij het management van christina ofzo?


:koffie:
 
Origineel geplaatst door SideFX
Prachtig!

ik luister vaak naar ASOT en dit doet zeker niet onder voor wat daarin zoal voorbij komt.
Zal hem vanmiddag nog eens op de speakers beluisteren.

Maar wat voor handelingen moet je verrichten om dit uit te mogen brengen? Lief vragen bij het management van christina ofzo?


:koffie:

Thanks :)
Mja, dat wordt inderdaad lastig. In eerste instantie heb ik deze remix gewoon voor mezelf gemaakt, maar als de reacties goed zijn/blijven dan kan er misschien iets meer mee worden gedaan. Maar dat zal erg lastig worden. We zien het wel :)

Ik weet inmiddels wie die remix heeft gemaakt waar Catalunya een stukje van postte. Hij heeft eerst ook een gefilterde acapella gebruikt en nu inmiddels de officiele acapella en de remix is ook gereleased. Terwijl ik er eigenlijk weinig aan vindt (maar smaken verschillen). Maar dus wie weet zijn er mogelijkheden.
 
Back
Top