[Trance] Christina Aguilera - Hurt (Syntagma remix)

Syntagma

Hold On
Lid sinds
17 februari 2003
Berichten
560
Locatie
Woerden
Ik wilde al heel lang een remix maken van Christina Aguilera - Hurt, maar het lukte steeds niet echt.
En opeens was daar de inspiratie en was de remix in een mum van tijd af!

Dus hier issie:

klikkie!


Ik ben benieuw wat jullie er van vinden.
Hij is overigens nog niet goed afgemixt of gemasterd. Ik vind vooral het stukje na de 5 minuten lekker ;)
Maar ben er sowieso erg tevreden over.

Thanks alvast!
 
Het klinkt dik, vol en vet. In dat opzicht is het uitstekend en past het zonder problemen in het genre.

Ik vind de vocal wel erg veel galm hebben, waardoor ze niet goed verstaanbaar is. Verder mis ik een melodie die echt blijft hangen. Die na de break kan er mee door, maar doet het net niet voor me. Ik zou wel zorgen dat die melodie meer door de mix snijdt, door wat extra volume of EQ, zodat ie echt een boventoon voert.

Kortom, heel netjes gedaan qua productie, maar geen hit.
 
je heb prachtig gebruik gemaakt van Christina dr prachtige stem.. Ik vind het heel mooi gedaan.. kabbelt lekker door en blijft toch spanned..

Een goeie volwaardige remix...

Duimpjes omhoog!:okdan:
 
Nou, erg lekker gemaakt hoor, ik doe het je niet na
Misschien die vocal nog een klein beetje meer naar voren halen, ik vind m zo af en toe wel beetje ver weg klinken, maar voor de rest, respect.

EDIT: hmm, nou ik m nog een keer wat harder beluister komt die vocal er toch wel beter uit
 
Leuke poging!

Christina's vocalen van "Hurt" lenen zich niet voor een dancetrack. Die zijn ingezongen voor een ballad en niet voor een snelle 4 kwartsmaat dancetrack. Hiermee gaan ze ook de fout in bij de bestaande remix van het nummer. Het klinkt gewoon niet. Hoe je er ook aan zult sleutelen. De timing klopt gewoon niet.
Verder gebeurt er te weinig.

Ik hoor wel dat je er veel tijd in hebt gestoken, dus dat verdient een pluim.
 
Laatst gewijzigd:
Thanks voor de reacties zover!

De reacties zijn tot nu toe een beetje verdeeld merk ik her en der.
Met Catalunya ben ik het dit keer echter eens totaal oneens, ik vind dat de vocals zich juist goed lenen voor een trance versie. Ik moet misschien nog op wat plekken de timing van de vocals aanpassen, maar dat is echt goed te doen en ik (en velen met mij) vinden Christina's zang en de overige elementen goed bij elkaar passen.
En idd, er is veel tijd in gaan zitten dus dat heb je goed gehoord!

Overigens, ik waardeer alle comments zeer!


:)
 
Origineel geplaatst door Syntagma
Thanks voor de reacties zover!

De reacties zijn tot nu toe een beetje verdeeld merk ik her en der.
Met Catalunya ben ik het dit keer echter eens totaal oneens, ik vind dat de vocals zich juist goed lenen voor een trance versie. Ik moet misschien nog op wat plekken de timing van de vocals aanpassen, maar dat is echt goed te doen en ik (en velen met mij) vinden Christina's zang en de overige elementen goed bij elkaar passen.
En idd, er is veel tijd in gaan zitten dus dat heb je goed gehoord!

Overigens, ik waardeer alle comments zeer!


:)

Catalunya heeft inderdaad ernstig ongelijk, dacht je dat een ballad niet over een computer/midi beat wordt gezongen?
Die vocals zijn perfect voor een trancetrack, je maakt het remix tempo gewoon 2x zo snel als het balladtempo,
vervolgens eventueel de vocals wat trager stretchen als het dubbele tempo te hoog uitpakt.

Hier en daar zijn in het begin de vocals wel iets te laat, maar dit is absoluut zo strak als
een snaar te krijgen, zeker door iemand met het niveau van deze remix, want dit is absoluut vakmanschap!!
Productie is ook erg lekker, hier en daar de vocals wel iets droger en harder in de mix,
vooral het 2e deel waar de mix erg druk wordt.
Iets sterker hook mag wel, iets simpels zou ik zeggen, geen al te drukke triggering (16-en) ofzo,
de beats en baslijnen hebben al dirve genoeg.

Verder HE-LE-MAAL lekker, toppert! Complimentos! :okdan:
 
Netjes gedaan hoor!

2 opmerkingen echter:

- Harmonisch heb je er te weinig uitgehaald. Het orgineel en dus de vocaal gaat harmonisch wel iets verder dan monotone sequence en een I - VI - I - VI basje. De vocaal en harmonie gaan elkaar daardoor wat tegen werken. Tot de break is dat "eentonige" wel lekker, na de break zou ik eens opzoek gaan naar nog wat nieuwe akoorden wisselingen.

- Alles klopt kwa instrumentarium, maar de lead, en zijn melodie, vind ik persoonlijk iets te zwak.

Maar verder :okdan:

gr,
Marc
 
Origineel geplaatst door Beepr
Catalunya heeft inderdaad ernstig ongelijk, dacht je dat een ballad niet over een computer/midi beat wordt gezongen?
Die vocals zijn perfect voor een trancetrack, je maakt het remix tempo gewoon 2x zo snel als het balladtempo,
vervolgens eventueel de vocals wat trager stretchen als het dubbele tempo te hoog uitpakt.

Natuurlijk zal dit kunnen. Alleen vermoed ik dat dit veel knip en plakwerk zal kosten. Of afzonderlijk stretchen van woorden in een zin (weet niet of dat kan). Aangezien ik hoor dat Christina het ene woord wat vertragend zingt dan de andere (het lijkt er zelfs op dat ze van enkele woorden ook de snelheid aanpast tijdens het zingen), waardoor dit moeilijk wordt om de strak te krijgen.
In de ballad (met piano) valt dit wel op zijn plaats. Alleen met een recht toe recht aan beat kom je in de problemen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind dat dat de zangstijl van Christina kenmerkt. Buiten een mooie sound. De kunst van het versnellen en vertragen op het juiste moment.

Hier een voorbeeld van de bestaande remix, waar ik hetzelfde in terug hoor
 

Attachments

  • 05 - hurt - christina aguilera.mp3
    911 KB · Bekeken: 49
Origineel geplaatst door Catalunya
Ik vind dat dat de zangstijl van Christina kenmerkt. Buiten een mooie sound. De kunst van het versnellen en vertragen op het juiste moment.

Hier een voorbeeld van de bestaande remix, waar ik hetzelfde in terug hoor

Ik vind er weinig aan, aan die remix. Maar buiten dat hoor ik echt niets vreemds aan die vocals. Wat mij betreft zijn ze goed getimed en prima geschikt voor zoiets. Maar kan aan mij liggen hoor :)
 
Origineel geplaatst door Syntagma
Ik vind er weinig aan, aan die remix. Maar buiten dat hoor ik echt niets vreemds aan die vocals. Wat mij betreft zijn ze goed getimed en prima geschikt voor zoiets. Maar kan aan mij liggen hoor :)

De vocals zijn veelal net iets te laat (blaming you, for everything, my hurthing you of zoiets). Ik vind het voor geen meter klinken. En dat is nog uitgebracht ook, dus trek je vooral niets aan van mijn kritiek.
Als jij er maar tevreden over bent, dan zou ik het zo laten
 
Origineel geplaatst door Catalunya
De vocals zijn veelal net iets te laat (blaming you, for everything, my hurthing you of zoiets). Ik vind het voor geen meter klinken. En dat is nog uitgebracht ook, dus trek je vooral niets aan van mijn kritiek.
Als jij er maar tevreden over bent, dan zou ik het zo laten

Ik ga nog ff een paar keer luisteren :)

Nope, kan met de beste wil van de wereld niet horen dat er iets mis mee zou zijn. Vocals hoeven toch ook niet exact strak op elke tel te liggen? Tis geen robot ;)
Maar het enige dat ik in je voorbeeld zou kunnen horen is dat 'whoooa I'm sorry for' net niet helemaal lekker loopt, maar verder hoor ik niks.

Nou ja, misschien is het ook een kwestie van smaak. Ik zal aan mijn eigen remix nog wel wat aanpassen maar veel zal het niet zijn denk ik.

Weet je trouwens waar en hoe die remix die je gepost hebt uitgebracht is? Of hoe die heet?

[edit]
Tis trouwens 'By hurting you' :)
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij kan het niet anders dan dat men de de hele zinnen in stukken knipt. Of een plug-in gebruiken die afzonderlijke woorden in een zin apart kan stretchen. Weet niet of Melodyne dan kan.
Volgens mij kom je er niet onderuit om het zo te doen, aangezien sommige woorden uit een zin wel goed in de timing zitten en anderen weer niet.

Bijv uit het voorbeeld op 22sec
Sometimes (net iets te laat) I wanna (gaat nog net) call you (goed in de tel)

Ander fragment uit het voorbeeld
Aan het einde
My hurthing (te laat) you (goed in de tel)

Maar misschien ben ik wel de enige die dat hoort:D
 
Ik vind het allemaal zeer goed gedaan maar haar stem is nogal door een equalizer gehaald? Ik vind er teveel hoog in zitten, vooral als ze zacht zingt. Verder zou ik de stemfragmenten graag wat harder horen (met minder licht dus) want dat is wel vet :)
 
Nou, de acapella die ik gebruik is door iemand anders gefilterd uit het origineel, dus ik weet niet wat die er verder nog mee heeft gedaan. Ik heb er wel zelf nog een filter opzitten dacht ik (moet ik ff checken), maar ik ga hem sowieso nog even proberen met de vocals harder en minder reverb.

Die versie zal ik nog posten dan.
 
leuk deze remix moet nog veel aangedaan worden maar zo zie je dat trance niet vervelend hoeft te zijn :)

wat die vocal betreft

die valt op een ander moment dan wanneer je hem zou verwachten ik persoonlijk vind dat juist iets tofs omdat het zich daarmee afzet tegen al die andere hitjes

suc6 met de track :mega:


oh en hou hem lekker een beetje psychedelic :walker:
 
Origineel geplaatst door champ
leuk deze remix moet nog veel aangedaan worden maar zo zie je dat trance niet vervelend hoeft te zijn :)

oh en hou hem lekker een beetje psychedelic :walker:


Ehhh leg eens uit? ;)
 
Origineel geplaatst door Syntagma
Ehhh leg eens uit? ;)

veel spacedingetjes

laat de vocal zo nu en dan op het einde happeren met een gate of iets
wat je volgens mij al een paar keer gedaan hebt maar dan heel zachtjes
of het wordt dan ffies weggedrukt door iets anders

en veel variatie in de drums stoppen zodat je de hele track meegaat in een diepe trance een psychedelic trance :)

trouwens met wat met je dit gemaakt? ableton toevallig
 
Back
Top