Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Wezz&Fisher

Nieuwkomer
Lid sinds
16 januari 2007
Berichten
13
Locatie
Baarn
Hallo mensen,


We zijn van plan een goede sampler / drumcomputer aan te schaffen,omdat we van 10 ton vsti naar hardware willen.Maar hebben geen benul van wat nou precies goeie kwaliteit is.
Ik zat te denken aan een Roland MC808 ofzo? , maar ik hoorde dat die de eerste maanden fun was en daarna vaak als speeltje word afgedankt?
ik maak zware techtrance, is hier misschien ook iets aparts voor in de markt te vinden? (www.myspace.com/wezzfisher)
Dus wat we zoeken zijn volle diepe klanken.

Iemand suggesties ?

...
 
nog geen antwoorden ,..
/
uh watisje budget
een bv a300 is tegenwoorig ,..200a250 eu div outs fx in side

maar een beetje asrx kost al 500
ff searchen hiero
8o)
 
Re: Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Origineel geplaatst door Wezz&Fisher
We zijn van plan een goede sampler / drumcomputer aan te schaffen,omdat we van 10 ton vsti naar hardware willen.
Waarom? :) Je zou al een hoop dingen kunnen oplossen door je drums in te programmeren op een andere manier.

Ik zat te denken aan een Roland MC808 ofzo? , maar ik hoorde dat die de eerste maanden fun was en daarna vaak als speeltje word afgedankt?
Als je hier op 't forum even zoekt zie je dat iemand 'm gekocht had en na een tijd een aantal zware nadelen vond die niet opgelost worden met een OS-update.

ik maak zware techtrance, is hier misschien ook iets aparts voor in de markt te vinden?
Er zijn bij drumcomputers 3 "scholen" qua benadering:

1: 16 stappen zoals op een TR-909 - ook wel "x0x" of xox genoemd
2: 16 pads zoals op een Akai MPC in een raster van 4 bij 4
3: Een willekeurig aantal pads afhankelijk van het aantal drums.

Nog korter door de bocht: de MPC is voor hiphop, de TR is voor house - maar, dat is absoluut niet altijd het geval. Er zijn genoeg techno/dance acts die een MPC gebruiken en genoeg rappers die het op x0x-manier inprogrammeren met FL Studio. Ligt er gewoon heel erg aan met wat je het snelste en comfortabelste kan werken, en dat moet je gewoon even uitprogrammeren.

Dan is er nog de truc dat je het ook kunt scheiden - dus dat er niet perse een sampler in je x0x hoeft te zitten, maar dat je die er apart aanhangt.

Voor de x0x:

Yamaha RM1x i.c.m. een sampler
Yamaha RS7000
Roland MC-307 of 505 i.c.m. een sampler
Roland MC-909
Korg Electribe MX i.c.m. sampler of een Korg Electribe SX (hier zit al een sampler in)
Korg Electribe S (kleiner broertje van de SX)
Jomox Xbase 999 (analoge drumcomputer + samples, maar niet zelf te overschrijven)
Jomox Xbase 09 (idem aan 999 alleen ouder)
Elektron Machinedrum SPS-1 (heeft een UserWave optie die je 2mb sampleruimte geeft - niet veel, maar wel handig).

Voor de MPC:
Akai MPC1000, MPC2000XL, MPC2500
Roland SP-606
Roland MV-8000 en MV-8080
Roger Linn/DSI BoomChik (nog niet uit)

Dus wat we zoeken zijn volle diepe klanken.
Een sampler is zo goed als wat je er in stopt, dus vol en diep ligt er heel erg aan wat je al hebt in je bibliotheek. Verder zijn de bovengenoemde samplers vrij "neutraal" - het geluid wordt zo min mogelijk gekleurd. Je moet kijken naar de volgende kenmerken:

- prijs
- opslagruimte voor je samples (bij de MPC1000 en 2500 kan een harddisk ingebouwd worden en ze kunnen 128 mb geheugen aan - de RS7000 kan tot de 64 mb, de Electribe weet ik niet precies)
- snelheid van laden (tenminste, als je live zou willen optreden)
- effecten die je er overheen kunt zetten
- bruikbare ingebouwde geluiden - de MC-909 en RS7000 hebben een eigen set
- eventuele integratie met je computer.

Vooral de MPC2000XL, RS7000 en Machinedrum zijn hier op het forum geliefd :).

Of je kunt doorgaan met software en er dan een pad-controller bij kopen die je het programmeerwerk wat comfortabeler maakt; een toetsenbord is niet echt je van het om drums mee te doen. Zie hiervoor de Korg KontrolPad, Akai MPD16 en MPD24, M-Audio Trigger Finger. Je haakt die aan je computer, start NI Battery of FXPansion Guru of welke drumsampler dan ook op, en rost je lijntjes erin :).

Met een ASR-X, ondanks dat het een mooie machine is, zou ik niet aan de slag gaan.
 
De machinedrum is iig geniaal in het produceren EN programmeren van techno-achtige aparte sounds... maar deze moet eigenlijk wel in combinatie gebruikt worden met een andere unit (bijv sampler) voor wat meer standaard drumsounds...

MC 909 heb ik geen goede ervaringen mee, mc 808 zou wel niet veel beter zijn... Present zijn op zich best ok, maar de sequencer vind ik echt zwaar omslachtig (bijvoorbeeld het inladen van samples) en onlogisch. Maar het is maar net wat je handig EN logisch vindt werken.

Er zijn echt te veel combinaties mogelijk... toch een snel een bezoekje brengen aan een grote musicstore en wat apparaten uitproberen.
 
Re: Re: Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Re: Re: Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Origineel geplaatst door Yoozer
Waarom? :) Je zou al een hoop dingen kunnen oplossen door je drums in te programmeren op een andere manier.


Met een ASR-X, ondanks dat het een mooie machine is, zou ik niet aan de slag gaan.


prachtige omschryving yooz,...
maar niet een asr x goede klank cheaper dan een mpc ,..dus [ingewikkeld? neetoch asje t simple houdt ,...?
moetenze zelf maar kijken :D
 
Re: Re: Re: Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Re: Re: Re: Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Origineel geplaatst door R-ond
maar niet een asr x goede klank cheaper dan een mpc
Maar geen display om de waveform op te zien, en ik denk dat dat misschien een behoorlijk koude douche kan zijn als je een groot scherm met dat er op gewend bent van de VSTs :).
,..dus [ingewikkeld? neetoch asje t simple houdt ,...?
moetenze zelf maar kijken :D
En ze zijn wat lastiger te demo-en he ;). Denk niet dat je er zo gauw nog een kan vinden bij de muziekwinkels :).
 
Ik zou helemaal geen hardware op dat gebied aanschaffen. Een goed geluidskaart en dat is het dan.
Ik heb alleen mijn muziek programma en een leger aan vst plugins. Hardware ben je na een tijdje zat, omdat het allemaal uiteindelijk hetzelfde klinkt. Dit heb ik van vrienden die wel hardware hebben aangeschaft en het nu nooit meer gebruiken. een softwarematig programma neem ook geen ruimte inbeslag, ja op je hardeschijf.

Nee, ik heb echt alleen een synth die ik aan sluit op mijn comp, twee belabberde boxen, maar een uitmuntend goed muziek programma. FL studio.
drumcomputers heb ik gedownload en bereik meer dan mijn vrienden die een echte drumcomp hebben. Het is beperkt en dat geld niet voor software.

Dit begrijp je misschien als je enkele jaartjes met je hardware hebt gespeelt.

bart
 
Origineel geplaatst door B.grosmann
Ik zou helemaal geen hardware op dat gebied aanschaffen. Een goed geluidskaart en dat is het dan.
Ik heb alleen mijn muziek programma en een leger aan vst plugins. Hardware ben je na een tijdje zat, omdat het allemaal uiteindelijk hetzelfde klinkt. Dit heb ik van vrienden die wel hardware hebben aangeschaft en het nu nooit meer gebruiken. een softwarematig programma neem ook geen ruimte inbeslag, ja op je hardeschijf.

Nee, ik heb echt alleen een synth die ik aan sluit op mijn comp, twee belabberde boxen, maar een uitmuntend goed muziek programma. FL studio.
drumcomputers heb ik gedownload en bereik meer dan mijn vrienden die een echte drumcomp hebben. Het is beperkt en dat geld niet voor software.

Dit begrijp je misschien als je enkele jaartjes met je hardware hebt gespeelt.

bart

Ja hoor, daar heb je er weer 1!

Vraag: "Hey ik ben de appels wel zat, wie kent er wat lekkere peren?"

Antwoord: "Ik vind peren vies, dus jij moet geen peren nemen. Neem exact deze appel, omdat ik deze lekker vind!"
 
Origineel geplaatst door B.grosmann
Ik zou helemaal geen hardware op dat gebied aanschaffen. Een goed geluidskaart en dat is het dan.
Ik heb alleen mijn muziek programma en een leger aan vst plugins. Hardware ben je na een tijdje zat, omdat het allemaal uiteindelijk hetzelfde klinkt. Dit heb ik van vrienden die wel hardware hebben aangeschaft en het nu nooit meer gebruiken. een softwarematig programma neem ook geen ruimte inbeslag, ja op je hardeschijf.

Nee, ik heb echt alleen een synth die ik aan sluit op mijn comp, twee belabberde boxen, maar een uitmuntend goed muziek programma. FL studio.
drumcomputers heb ik gedownload en bereik meer dan mijn vrienden die een echte drumcomp hebben. Het is beperkt en dat geld niet voor software.

Dit begrijp je misschien als je enkele jaartjes met je hardware hebt gespeelt.

bart

:D rare kwiebus
 
Origineel geplaatst door B.grosmann
.. Hardware ben je na een tijdje zat, omdat het allemaal uiteindelijk hetzelfde klinkt. Dit heb ik van vrienden die wel hardware hebben aangeschaft en het nu nooit meer gebruiken. ..

Dit zegt VEEL meer over de gebruiker dan over de apparatuur, maar goed..

Met software is 't overigens precies hetzelfde, alleen is het goedkoper (en dus makkelijker?) uit te breiden met nieuwe softsynths/programmaatjes. Dus ja..
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Dit zegt VEEL meer over de gebruiker dan over de apparatuur, maar goed..

Met software is 't overigens precies hetzelfde, alleen is het goedkoper (en dus makkelijker?) uit te breiden met nieuwe softsynths/programmaatjes. Dus ja..

Tja waarom moeilijk doen instaleren en klaar, geen onnodige draaden.
de prograama's die ik gebruik hebben ook knopjes waar ik aan moet draaien en vraagt waarschijnlijk net zoveel tijd.
OKe, rammen op pads is inderdaad leuk en is net even iets anders dan op de comp.

:eureka: Heb wel meer ruimte op mijn bureau

Bart
 
ieder zn ding toch

ik denk dat je door een pc en hardware te combineren the best of both worlds hebt maar daar ging het helemaal niet over
 
Origineel geplaatst door rasz
ieder zn ding toch

ik denk dat je door een pc en hardware te combineren the best of both worlds hebt maar daar ging het helemaal niet over

maar je maakt wel een goed punt.
Ik heb altijd gedacht dat ik hardware nodig had, tot ik Flstudio kreeg. Nu gebruik ik alleen mijn comp en mijn evolution mk-249c. Maar het is wat je zelf wilt en wilt bereiken. een juiste combi van beide is inderdaad beter, maar aan alles zit een nadeel, en ik laat Hardware niet zomaar links liggen.

Bart
 
Re: Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Origineel geplaatst door Wezz&Fisher
Hallo mensen,


We zijn van plan een goede sampler / drumcomputer aan te schaffen,omdat we van 10 ton vsti naar hardware willen.Maar hebben geen benul van wat nou precies goeie kwaliteit is.
Ik zat te denken aan een Roland MC808 ofzo? , maar ik hoorde dat die de eerste maanden fun was en daarna vaak als speeltje word afgedankt?
ik maak zware techtrance, is hier misschien ook iets aparts voor in de markt te vinden? (www.myspace.com/wezzfisher)
Dus wat we zoeken zijn volle diepe klanken.

Iemand suggesties ?

...

Dit was de vraag en in dit geval vind ik het dan ook niet verstandig om hardware aan te schaffen.
Zware techtrance of "goa" maak je met goede software, het spijt mij hardware gasten, maar dat heb ik jaren terug al ondekt. mijn site is het bewijs
 
Re: Re: Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Re: Re: Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Origineel geplaatst door B.grosmann
Zware techtrance of "goa" maak je met goede software, het spijt mij hardware gasten, maar dat heb ik jaren terug al ondekt. mijn site is het bewijs


Nou als ik dan even mag inhaken, Je zegt dat hardware zo zat is omdat het allemaal hetzelfde klinkt en je dat pas begrijpt als je met hardware hebt gewerkt. Maar als ik dan je muziek luister dan vind ik daar niets van terug, het klinkt allemaal erg amateuristisch. Voorbeeld die kick en de rest van de drums in pwoewaha die plop kick irriteert na de eerste maat al en de hihats lijken wel van blik, dat synced of fm gemodulleerde riddeltje is wel weer leuk, preset gejat ? :D , maar dat haal je toch uit elke synth, de rest van de synths klinkt allemaal erg iel, lijkt niet me niet dat dat aan hardware of software ligt.

Orgeltjes in je demo gosshum zijn leuk, maar dat is toch ook iets wat toch allemaal hetzelfde klinkt en iedereen kan gebruiken ?, de accoustische drums hierin klinken verschrikkelijk onnatuurlijk lijkt wel alsof je er hard gates over heen heb gegooid, niet dat dat een verkeerd idee is, maar dit is wel erg extreem, ik hoor niets geen natuurlijke galm, de instrumenten klinken hierin in elk geval wel een stuk warmer.

Nouja ik hoor in elk geval niets wat niet met hardware kan.
 
Origineel geplaatst door B.grosmann
Misschien, maar tot op heden haal ik meer uit software dan uit menig hardware.

je zegt dat je van anderen hebt gehoord dat je geen hardware moet hebben
dus zelf heb je t niet ondervonden
ik heb je myspace bekeken, maar volgens mij heb je geen JAREN ervaring.
is athean records een label? zo ja, geeft die jouw muziek uit?

als ik eerlijk ben vind ik t namelijk niet releasewaardig. de 1e en 3e zijn nog enigzins ok. de ideeen zeker, maar de uitwerking, zeker qua beats, vind ik nog niet echt klasse
de 2e track vind ik behoorlijk matig en zeker qua beat een erge magix-feel

ik respecteer je mening mbt hardware of software. dat moet iedereen lekker voor zich bepalen. ik vroeg me alleen even af of de goeroe-opstelling gepast is, en daar heb ik mn twijfels over

begrijp me niet verkeerd. ik wil me niet meten, want zelf ben ik slechts een rookie
 
Re: Re: Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Re: Re: Wat voor Sampler?! / Drumcomputer?!

Origineel geplaatst door Yoozer
Jomox Xbase 999 (analoge drumcomputer + samples, maar niet zelf te overschrijven)

Rectificatie!

KAn wel sample's uppen nu met de dumptool en os 1.06!
 
Back
Top