Oberheim Matrix 1000

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Voor mensen die een Oberheim Matrix 1000 hebben....

http://home.hccnet.nl/mark.strijbos/syn/m2001/index.html

Dit is het programma wat wij zochten voor onze matrix-1000. Helaas is ie al verkocht, maar met deze editor hadden we hem waarschijnlijk altijd naast de ATC-1 laten staan. Lekker alles via de pocketcontroller aan te sturen.. 6 voices unison... scheuren!!!

Groeten!
 
Ik zit zelf zwaar te denken om een Matrix 1000 van iemand over te nemen.

Waar moet ik op letten als ik het ding ga oppikken? Ik heb gehoord dat ie wel eens last van ruis heeft, hoe kom ik daar het makkelijkste achter?

En is hij ook goed te gebruiken voor leads? Op papier ziet het er goed uit, 2 DCO's per stem, en een Unison functie, maar hoe is het in praktijk?
 
Hij is ook erg vet. Lekker warm.
Maar wij willen knoppen hebben. En wij zijn niet heel erg kapot van een editor op een pc.. (bij de micro modular is dat ook een probleem, maar daar is het niet heel erg. Modulars zijn cool!)

Dit programma biedt een duidelijke user interface en in combi met een midicontrollerbox verandert ie dus in een vette synth met extremen.

Van die ruis weet ik eigenlijk niets.

Al met al een leuke bak. Vooral leuk: 1 output :) Daar hou ik van! En die output zit ook extreem veel aan de zijkant van de synth. Erg vreemd! 8)

ff luisteren en beoordelen. Verder vind ik het relax dat hij een best constante prijs op de tweedehands markt heeft en dat ie vrij gewild is. Daardoor kun je hem redelijk makkelijk verkopen mocht je hij tegenvallen om wat voor reden ook.

Veel mensen zweren bij een matrix-1000... Anderen haten hem.
 
mm je kan toch met sounddiver wel leuke dingen doen ?
En was er geen editor van de makers van de Virus (of was het waldorf )
 
Die gozer die mij de Matrix 1000 aanbiedt heeft ook de knoppenbak die er bij hoort.
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Die gozer die mij de Matrix 1000 aanbiedt heeft ook de knoppenbak die er bij hoort.
wat vraagt ie er voor ?
 
500 eerste bod, maar toen vroeg hij ook nog meer voor de matrix 1000.
Interesse? Ik kan altijd vragen.

Zeg maar wat je d'r voor uit wilt geven, dan kijk ik wel even of hij hem nog heeft en je bod accepteert.

Alle functies hebben een knop, maar de modulation matrix moet je zelf in gaan stellen.

Misschien dat ik hem ook zelf wil hebben, ik zit er zelf aan te denken om een Matrix 1000/6r farm te beginnen als ze me bevallen :)

Hangt van de prijs af, is hij te hoog voor mij, dan mag jij hem wel hebben.
 
Orgineel geplaatst door bikkel
500 eerste bod, maar toen vroeg hij ook nog meer voor de matrix 1000.
Interesse? Ik kan altijd vragen.

Zeg maar wat je d'r voor uit wilt geven, dan kijk ik wel even of hij hem nog heeft en je bod accepteert.

Alle functies hebben een knop, maar de modulation matrix moet je zelf in gaan stellen.

Misschien dat ik hem ook zelf wil hebben, ik zit er zelf aan te denken om een Matrix 1000/6r farm te beginnen als ze me bevallen :)

Hangt van de prijs af, is hij te hoog voor mij, dan mag jij hem wel hebben.
oh los bedoel je
mm F500 voor alle twee vind ik wel oke
maar serieus ik heb al te veel uitgegeven deze maand dus ik moet effe wachten:L
 
wat ik weet van de matrix 1000 is dat ze niet meer verkocht mogen worden in europa ivm de ec normen en dat licht volgens mij ook met name bij de voeding van deze module (misschien dat ze daarom zo ruisen????????) maar voor 500piek is het een leuke bak om in je rack te hangen ik zal hem graag nog wel in de colectie willen hebben (ps is het de zwarte of zilveren)
 
Voor 500 piek had ik hem allang hier, het is 700 piek voor de M1k, en 500 laatste keer dat ik de prijs hoorde voor de programmer.
 
Orgineel geplaatst door zoe
wat ik weet van de matrix 1000 is dat ze niet meer verkocht mogen worden in europa ivm de ec normen en dat licht volgens mij ook met name bij de voeding van deze module (misschien dat ze daarom zo ruisen????????) maar voor 500piek is het een leuke bak om in je rack te hangen ik zal hem graag nog wel in de colectie willen hebben (ps is het de zwarte of zilveren)
Dat had ik ook met mijn sp1200
moest ik zelf importeren
maar F700 is een nette prijd voor een m1k
en die programmer is dat de waldorf/virus of een aangepast peavey 1600 met sounddiver :p
 
De Acces Matrix programmer, die inmiddels al verkocht is helaas.
Denk haast zeker dat ik hem ga halen.
 
waar heb jij die sp1200 dan vandaan gehaald. ik heb namelijk eens in de US gekeken en zag ze regelmatig staan maar de prijzen waren giganties hoog en dan nog langs de duane
ik zie ze soms in duitsland staan ( een beetje betaalbaar) maar ze zijn altijd zo weg
 
Orgineel geplaatst door zoe
waar heb jij die sp1200 dan vandaan gehaald. ik heb namelijk eens in de US gekeken en zag ze regelmatig staan maar de prijzen waren giganties hoog en dan nog langs de duane
ik zie ze soms in duitsland staan ( een beetje betaalbaar) maar ze zijn altijd zo weg

Ik wilde hem eerst via een gozer hier in Eindhoven kopen althans hij wist waar ik hem kon krijgen in Engeland.
Dit is een limited reissue (nr 39 van de 125)
En bij een gewone dealer gekocht (niet 2de hands)
Nieuw zijn ze inmiddels niet meer te krijgen
Ik heb er wel bijna F5000 piek voorbetaald dus goedkoop was ie niet

grt

Rogier
 
dat dacht ik al. kost wat maar je hebt ook wat ik vind dat echt een super bak (kweil) komt wel een keer op mijn pad
en ja die sp1200 hebben ook een probleem met de ec normen
 
Back
Top