Oberheim Matrix 1000 sample pack

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Weer wat voer voor jullie sampler, DAW, tracker etc. een nieuwe sample pack -> deze keer 181 16bit wav samples uit de OBERHEIM Matrix 1000

Te downloaden op http://legowelt.org Ik had deze sample pack in 2014 gemaakt maar was het een beetje vergeten en nooit op mijn website gegooit...veel gebruikt op mijn Oberheim Space album, helaas heb ik de Oberheim toen weer verkocht soms wel spijt van maar ook weer niet...wat kost een Oberheim Matrix 1000 vandaag de dag? Ik weet nog dat ik in 2004 ofzo een witte voor 150 euro had gescoord in het Haags muziek Centrum (dat obscure gear winkeltje tussen Laakkwartier/Rijswijk waar ze soms nog steeds echt wel coole dingen hebben...alhoewel ik ben er ook al 3 jaar niet meer geweest)
 

Attachments

  • oberheimatrix1000.png
    oberheimatrix1000.png
    375,1 KB · Bekeken: 181
I know, meeste daarvan heb ik ook inmiddels ;)
Ik bedoelde specifiek van deze oberheim.

Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos ook niet meer zou ik bijna denken. En een stapel synths in huis + stapels samplepacks .. hoe weet je nog wat je op dat moment zou willen gebruiken (hetzelfde denk ik vaak als ik mensen met hun eindeloze plugin-lijsten zie .. krijg ik instant keuze-stress van)
 
Thanks! Altijd al een poly oberheim willen hebben, ook vaak bijna een matrix gekocht maar prijzen zijn absurd geworden, 500+ voor een matrix is volgens mij nog laag tegenwoordig. Ik heb mijn oberheim lust uiteindelijk gevoed met opx pro II die soms ook gevaarlijk dichtbij kan komen, maar ga je sampletjes zeker proberen!
 
I know, meeste daarvan heb ik ook inmiddels ;)
Ik bedoelde specifiek van deze oberheim.

Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos ook niet meer zou ik bijna denken. En een stapel synths in huis + stapels samplepacks .. hoe weet je nog wat je op dat moment zou willen gebruiken (hetzelfde denk ik vaak als ik mensen met hun eindeloze plugin-lijsten zie .. krijg ik instant keuze-stress van)

Nooit last van gehad, je pakt gewoon een bak en je gaat er mee pielen...je weet het karakter van de synth wat het kan etc. en dat gebruik je waar nodig is...een breed 'palet' aan synth sounds keuze vind ik alleen maar fijn - het zijn allemaal ingredienten in de panta rhei der synthese ;) Soms staat een synth in de kast voor een paar jaar...of een sample pack in een stoffige folder...maar er is uiteindelijk altijd een time & place voor

Thanks! Altijd al een poly oberheim willen hebben, ook vaak bijna een matrix gekocht maar prijzen zijn absurd geworden, 500+ voor een matrix is volgens mij nog laag tegenwoordig. Ik heb mijn oberheim lust uiteindelijk gevoed met opx pro II die soms ook gevaarlijk dichtbij kan komen, maar ga je sampletjes zeker proberen!

ai ik zag er eentje voor 800 euro...ha ik had ook een Oberheim matrix 6 vroeger die heb ik voor 150 euro verkocht in 2007 ofzo :D Ik zou toch nog wel eens zo een OB6 willen proberen die klinkt toch mooi brassy sprankelend en echt wel die typische oberheim sound ook
 
Back
Top