Mijn studio meubel

Het meubel uit die studio van Armin ....

Zo ongeveer iets ga ik laten maken ...
Lijkt me zeer handig om mee te werken ...

Alleen de monitors moet ik verder naar achter plaatsen want daar moet mijn mengtafel op komen te staan ....

Is er iemand die eigenlijk plannen (maten) heeft om zoiets te maken ...
Dat zou mij (en de schrijnwerker) een pak werk sparen ...

Greetz Bart !
 
Dit is mijn nieuwe meubel....sorry voor de grote picture.....
De bovenste bakken maak ik niet ik hou het liever in skb cases....en in de ondeste kasten moeten alleen nog 19"inch rail geschroefd worden....

En de muis en toetsen bord komen op een uitrolplank onder de synth

IMGP0617.JPG
 
Origineel geplaatst door Svart Rose
Misschien interessant om te vermelden:

ook ik heb m'n bureau gemaakt (zonder allerlei 19" rekken, want toen wist ik niet eens dat die dingen bestonden) maar ik wilde wel ergens een synth (met klavier) kwijt. Maar ook wilde ik goed kunnen zitten als ik een bericht zoals deze type. Met m'n armen op het bureau dus en het toesenbord voor de monitor. Mijn synth heb ik in bak gelegt onder mijn armen. Als ik wil spelen haal ik de klep boven de synth eraf. Het toetsenbord staat dan schuin boven de sythn. De muis staat er naast. Werkt prima. Al zou ik het systeem met de bak de volgende keer wat luxer maken.

Origineel geplaatst door Svart Rose


Zal kijken wat ik kan doen... Als ik ze heb dan edit ik deze post.

Gelukt. Let niet op de rommel en de rotte apparatuur (het enige goede dat ik heb staat buiten beeld :)) Als ik een andere synth heb ga ik meteen het systeem wat aanpassen. Maar het idee is goed, al zeg ik het zelf. Maar niet geschikt voor iemand die zijn PC alleen maar gebruikt voor muziek.

PA160002.JPG

PA160003.JPG
 
Voor degene die ook overwegen een nieuw meubel te kopen, bij correct (in Rotterdam dat ik weet) staan ook erg mooie
meubels met een stang boven het grote blad waar je 2X 19" aan kan hangen en een plateau op kan zetten voor je monitor. aan de zijkant kan je een bak hangen voor je pc en links en rechts zitten "pilaar-achtig" 2 stands voor je monitors gemonteerd. echt perfect. op meerder plaatsen kan je trouwens je 19" rackje bevestigen.

misschien een goede tip voor iemand :)
 
Ben nog maar net hier op het forum, maar wil hier toch ook ff showen ;)

Eigen ontwerp (met 3D CAD programma):

deskdesign.jpg


En het resultaat:

newstudio.jpg
 
Origineel geplaatst door Beatbrother
Leuk ...
Spaar je 700 euro uit waarvoor je een nieuwe synth kan kopen ... :D

Ik stel me wel wat vragen bij het meubel zelf ...

Als je er nog een mengpaneel op zet ...

En achterin bouw je synths in dat rack ... bv. Virus of JP ofzo ... is het dan niet moeilijk omdat je dan vrij ver naar achter moet reiken ... ?

Ik ben momenteel een nieuwe studio aan het bouwen en ik ga ook een meubel laten maken ....
Het gaat ongeveer zoiets zijn ...

Greetz Bart !

deze heb ik dus in princiepe nagemaakt..
wat minder geavanceerd.
gewoon 2 losstaande bakken..
schuine tafel..
nu nog ene gat erin voor een groot keyboard/toetsenplaat

en klaar is kees.. voor 70 euro :)
 
Ik zou idereen wel willen adviseren: kijk uit met computermonitors, die stralen heel wat ellende uit. En plaats ook eens wat op ooghoogte, zodat je buro leeg blijft. Ik heb ook zitten ontwerpen, maar de Gamma bracht uitkomst met kant en klare burobladen en losse pootjes.

Ik heb twee werkbladen met een halve maan eruit gehapt (voor je pens). Een recht blad in de lengte door laten zagen en als tafel-op-tafel gemaakt. Een lichtslang van 9 EUR eronder in schroefoogjes gehangen en je hebt prima licht op je recorder (zonder backlite). Dat werkt lekker! Een kubus voor de 19" zooi had ik al jaren en is overal te plaatsen.

Ik heb een beetje een hekel aan laag bij de grond-activiteiten:P en heb alles dus van de grond gezet. De tafels zijn prima te verplaatsen, pas wel op dat je pootjes stevig genoeg zijn. Het is niet de allergoedkoopste oplossing, mar wel schaalbaar want waar laat je die nieuwe synth nou...

Nearfield speakers (monitors) op oorhoogte en een driehoekie maken met links/rechts/jij.

Ik moet de kabels nog wegwerken d.m.v. u-haakjes die ik onder tafel schroef.

Plaatjes zal ik hier niet plaatsen maar zijn te zien op http://www.weskomusic.nl/refer/weskomusic/studio6.html.
 
Heb eergister een Jerker terminaltafel bij de Ikea gekocht.
Mooi ding, je kan 'm perfect instellen dat je er staand en zittend aan kan werken.

Heb op de tafel mijn A&H mixer staan en op de plank staan mijn monitoren.

Kost 124 oiro, kan je IMHO niet zelf voor gaan kloten.
 
=

=

Origineel geplaatst door The Q
Heb eergister een Jerker terminaltafel bij de Ikea gekocht.
Mooi ding, je kan 'm perfect instellen dat je er staand en zittend aan kan werken.

Heb je een linkje Q? Ik wilde vandaag toevallig naar de Ikea voor een Jerker schrijftafel, maar nu ik dit hoor.... ;)

Alvast bedankt..
 
Origineel geplaatst door krz
Heb je een linkje Q? Ik wilde vandaag toevallig naar de Ikea voor een Jerker schrijftafel, maar nu ik dit hoor.... ;)

Alvast bedankt..

Kheb helaas geen link voor (was al een linke zaak :D)

Kijk gewoon ff in de showroom rond, daar zou ie moeten staan.

[edit]
Ik lieg: hier vind je een foto van het ding. Ik heb dus de tafel op sta hoogte ingesteld.
 
Zou Q zo vriendelijk willen zijn om wat pics van z'n opstelling te posten? :)
 
Back
Top