new waldorf synths announced

in het duits:

http://www.amazona.de/index.php?page=26&file=2&article_id=1232

de stromberg! kan uitgebreid worden metanaloge modules! A-filter en tubes...

bovenaanzicht:

1strombergdd9.jpg


er is er nog één afgekeken van Dave smith evolver.

de blofeld:

3blofeldbq2.jpg


de zarenbourg:

4zarenbourgzf3.jpg
 
Last edited by a moderator:
afgekeken ? waldorf gebruikt al jaren die matrixen op hun synths .. zal dus wel eerder andersom zijn .. :P
 
oei, héhé, ja nu jet zegt! men waldorf xt ...:stupid

maar het design, de omvang van het dingetje deden me meteen denken aan de evolver
 
er worden ook 'nieuwe' q's gemaakt zie ik trouwens .. misschien wel een update van het os .. dat zou wel super zijn ! misschien eindelijk eens een echte stepsequencer op me q !!!
 
lijkt me dat waldorf een kickstart wil maken idd... 2007 moet hun come-back jaar worden... alles of niets, erop of eronder.

hopelijk slagen ze in hun opzet :okdan:
 
Nou, ik gun het ze van harte

Nou, ik gun het ze van harte

maar wat is er nou eigenlijk zo nieuw aan?
Misschien is dit niet helemaal de goede plek om te discussieren maar eigenlijk is er niets nieuws meer onder de zon of vergis ik mij?
Ik vind het wel fijn dat er in ieder geval hardwaresynths blijven komen.
Maar toch is het volgens mij niet zo'n vernieuwing als de minimoog,dx7,prophet5,d50,VL1,PPG Wave en natuurlijk Fairlight.
Ik bedoel, de oe-s en aaaah-s van :"DAT IS ECHT ANDER GELUID!" die ga ik niet verwachten met deze serie of ??:confused:
 
Gezien Waldorfs geschiedenis vraag ik me af wanneer de rendered plaatjes fysieke werkelijkheid zullen zijn :D

't ziet er gelikt uit. Ben benieuwd naar de bugs...

Boele
 
Ze zijn wel mooi maar wederom variaties op een thema zoals zo vaak...

andere behuizing, zelfde inhoud
 
Een nieuw OS voor de Q/microwave XT is maanden terug al op het user forum van Waldorf ter sprake gekomen. Al dan niet tegen betaling voor de huidige bezitters van deze synths. Misschien dat er nog iets van terecht komt.

Stromberg kann über andockbare hochwertige Analogmodule zu einem umfangreichen Hybridsystem aufgerüstet werden. A-filter ist eine 16-fache Analog-Filterbank. Valve ist ein regelbares Röhrenmodul, das in der Signalkette oder vor dem Master Out eingebunden werden kann.

Interessant...
 
Kijk, da's nog eens interessant nieuws!
 
Wat een opluchting (na de V-synth)
Echt iets om naar uit te kijken 18 januari!
(Die Zarenbourg lijkt mij waanzinnig)

..maar ja..het 3D modellen..dus..even afwachten
 
Re: Nou, ik gun het ze van harte

Re: Nou, ik gun het ze van harte

Origineel geplaatst door VL7
maar wat is er nou eigenlijk zo nieuw aan?
Misschien is dit niet helemaal de goede plek om te discussieren maar eigenlijk is er niets nieuws meer onder de zon of vergis ik mij?
Ik vind het wel fijn dat er in ieder geval hardwaresynths blijven komen.
Maar toch is het volgens mij niet zo'n vernieuwing als de minimoog,dx7,prophet5,d50,VL1,PPG Wave en natuurlijk Fairlight.
Ik bedoel, de oe-s en aaaah-s van :"DAT IS ECHT ANDER GELUID!" die ga ik niet verwachten met deze serie of ??:confused:

dat gevoel heb ik al lang. voor echte inovaties moet je bij de softsynths zijn IMHO... Reaktor, Tassman...
maar dat vergt dan weer zeer veel extra arbeid en expertise.

de technologie is ontwikkeld, radikaal verniewende synthese technieken (die relatief eenvoudig te manipuleren/boetseren zijn) zie ik niet al te gauw meer verschijnen?

Physical Modeling is aan het opkomen als nieuwe hype denk ik... daar is mss nog wel plaats voor echte vernieuwing in de hardware markt...

hybride toestellen (analoog/digitaal) lijkt mij ook op komst... hoog kwalitatieve analoge filters, wss heel goede digitale osc's (denk spectralis) kwalitatieve dsp sound manglers... en 15 inch touchscreen...oei...ik den dat ik zowaar de Korg Oasys heb beschreven. op de analoge filters na uiteraard ;-)
 
hoop dat waldorf zich gewoon weer gaat mengen in de strijd .. want de sound is altijd zeer roff en plezierig dus hier met die hap!!!
we willen weer een zieke (betaalbare) waldorf bak!!!
 
Origineel geplaatst door Flexby
Wat een opluchting (na de V-synth)

Wat 'lul' je nou? Je hebt het nog niet eens gehoord allemaal en je hebt je mening al weer klaargestoomd?



Overigens vraag ik me af of ze die phoenix modellen hebben gebouwd omdat ze nog voorraad moesten opmaken of zo. Beetje andere verf d'rop en tada!
 
Origineel geplaatst door fuse
Overigens vraag ik me af of ze die phoenix modellen hebben gebouwd omdat ze nog voorraad moesten opmaken of zo. Beetje andere verf d'rop en tada!

ik denk idd dat dat het geval is... maar is toch niet slecht per se? zo hebben ze meteen een zeer sterk beginaanbod...

zal wel vraag naar zijn en dus:

goeie zet.
 
Dit is erg fijn nieuws zo vlak voor het weekend....nieuwe hardware synths en dan nog wel van Waldorf. Het is te hopen dat het allemaal binnen een redelijke termijn gerealiseerd kan worden en (nog belangrijker) dat ze echt iets toevoegen aan wat er op dit moment qua sound/mogelijkheden te verkrijgen is.

Ben benieuwd!

Maar die namen.........Blofeld......Stromberg.....dat zijn alletwee schurken geweest uit James Bondfilms. Is dit toeval, of zit er een grote 007 fan bij Waldorf :confused: Beetje vaag wel!
 
Back
Top