Hallo allemaal

PietjePieter

pieterend lid
Lid sinds
31 december 2006
Berichten
1.632
Locatie
Thuis
Hallo allemaal,

Nal al een tijdje rond te hebben geneusd op het forum dacht ik van goh laat ik met is aanmelden.
Nou bij deze dus :)

Okee effe een klein verhaaltje over mijzelf, oh en vergeef me mn spel fouten niet mn sterkste kant :S

Hum waar begin ik, werd geboren blablabla, daar zit niemand op te wachten....
Nee even snel, toen ik een jaartje of 15 was ben ik me gaan intreseren voor muziek, voornammelijk rock toen dr tijd.
Ben toen toetsen gaan spelen, in een bandje(rolling stones cover band). Heb toen ook mn eerste keyboard gekocht(hehe) Dit was een Roland G800, niet echt een synth maar wel een leuk bakkie. Nadat ik een kleine 2 jaar in de band had gespeelt was ik uitgekeken op de stones(had die hammonds en piano´s wel gehad, niks op tegen overgens).
En verliet ik de band om in een Prog rock/metal formatie te gaan spelen. In die hoek ben ik momenteel nog steets erg actief. Allemaal amateur gedoe overgens maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben dus muziekaal gezien waarschijnlijk bezig op een ander vlak dan de meeste hier, vermoet dat de mensen hier meer in de dance/trance actief zijn. Maar da mag de druk niet drukken, overgens tracht ik zo nu en dan ook nog wel is een breakcore nummertje in elkaar te zetten voor de fun en ben ik vaak bezig met classiek.

Okee ik hoor nu mensen denken en dat allemaal nog steets op de G800?? wel nee die is de deur weer uit.
Omdat ik een hoop live speel en met bands ben ik overgestapt op een 19" rack dat aangestuurt wordt door een masterkeyboard. Mn rackje is gevult met de volgende dingetjes:
Roland XV3080 (Geweldige klassieke souds zoals piano en strijkers enzo ben er nog steets erg blij mee)
Oberheim matrix1000 (vindt ik echt een gave bak qua sounds jammer dat de edit mogelijkheden wat klote zijn)
Akai S3000XL (super vette sampler als je het mij vraag en ze geven ze zowat weg tegenwoordig, heb er twee hier...)
Kawai K1r (tja wel leuk)
TC electronic M300 (om de oberheim en kawai een beetje galm en delay te geven, goede effect bak vind ik)
Een mixertje en nog wat niet echte benoemens waardigheden.

Als masterkeyboard gebruik ik een Oberheim MC2000, vindt ik echt een fijne masterkeyboar, lekker degelijk en doet wat die moet doen.

Verder heb ik thuis nog de volgende speeltjes:
Korg wavestation (ben geen korg mens maar hou er van die typische wavestation sound)
Gem Equinox (echt een vette bak, zwaar ondergewardeerd als je het mij vraag)
Crummar stratus (tja af en toe wat ouderwets knoppe draaien blijft leuk)

Nou dat was die wel zo'n beetje, voor de mensen die et wille weten, ik speel ook nog een beetje gitaar heb heb een
ESP H207, Schecter T7 en een ephipone Les Paul, en als verterkertje een H&K, maar dit is een synth forum dus genoeg daarover:)

Okee da was die dan denk ik, spreek jullie later.
 
Hello multimusicus!

Mooie berg gear wat je daar opsomt!
Over gem gesproken, ik heb nog een GEM WX2 Plus (met sampling optie), maar die bak ruist als de pest dus gebruik ik em niet. Heeft echter wel erg mooie pads en strings aan boord. Any ideas? :erm:

Oei, verkeerde plek voor dit topic he?;) Dat bespreken we wel ergens anders op t forum ...

Ben zelf ook nieuw, maar niettemin welkom!!

Tot postst!!
:doei:
 
Das klote vand die WX.... Hum ik heb hardware matig niet zoveel verstand van VA machines, bij een analoge kom ik nog wel ergens (geen idee waar). Hee maar open is gewoon een treat ergens, er zijn vast wel mensen op dit forum die er iets meer van af weten, tis zonde om zo'n bak te laten vergaan om et zo maar te zeggen he. Tanx voor je leuke reactie
 
Welkom. :doei:
 
:biertje:

welcom.jpg
 
Back
Top