Battery 2 frustraties

FragK

Ingeburgerd
Lid sinds
7 februari 2006
Berichten
44
Locatie
Bilthoven
Ik word een beetje gek van het gepiel in Battery 2. Ik wil een goeie clap selecteren, nou heb ik de sample pack van NI 'Synthetic Drums 2' waar, heel handig, ook .kt2 (en .nki) kits bij zitten genaamd 'All Claps', 'All Bassdrums' etc. Maarja, dan open ik bijvoorbeeld All Claps, ik probeer ze uit en zie er 2 leuke tussen.. en dan? Ik kan niet copy pasten naar m'n eigen drumkit en ik kan ook nergens de path vinden waar de sample staat. Soms heb ik geluk met google desktop search, maar vaak levert het zoeken naar de sample naam niks op. En het zijn zoveel samples, om ze nou allemaal door te lopen... al helemaal niet omdat m'n scrollweel niet werkt in het bt2 browsertje :stupid

Ben ik nou dom bezig en kan dit heel makkelijk?

edit; ik zie nu dat je met 'save cell' de cell op kan slaan, en vervolgens vanuit explorer in je kit slepen. Dit is al beter, maar een beetje vergezocht van NI imo :smeris:
 
Je kan em toch "in kit" previewen. Dus loppje spelen met clap erin en doorklikken maar. Ik kan me geen makkelijkere manier bedenken.
 
ik werk zelf met Battery 1 maar misschien zal wel niet veel anders werken.

ten eerste: die kit files verwijzen gewoon naar folders met samples. Als je je samples niet terug kunt vinden moet je het beter organiseren :)
Ik zou zoiets hebben als D:/audio/samples/drums/synthetic drums dan kun je altijd alles terugvinden en hoef je niet met google aan de slag.

Wat betreft het uitkiezen en inladen in Battery:

programmeer een midi sequence voor de drum die je wilt gaan gebruiken (bijvoorbeeld dus een clap op c#1 op elke tweede tel, ik noem maar wat). Zet je sequencer op play en laat het lekker loopen.
nu heb je dus in Battery een cell aan die noot gekoppeld en je wilt er een sample in laden. Dus doe je load sample of replace sample in cell (zit even niet achter m'n computer, dus ik weet niet de precieze naam) en dan krijg je je filebrowser. In de filebrowser heb je de optie "preview automatically" (je hoort elke sample als hem selecteerd) or "preview in kit". Met deze laatste speelt Battery de sample af in de sequence die je zojuist geprogrammeerd hebt. Als je nu dus je samples een beetje georganiseerd hebt moet het niet zo moeilijk zijn om naar de "all claps" kit folder te gaan en daar de samples van te previewen.

of verwijst die all claps kit naar samples in verschillende folders? In dat geval wordt het wat lastiger om te achterhalen welke sample waarvandaan komt maar eingenlijk maakt dat niet uit:
Als je uiteindelijk je kit bij elkaar hebt gekozen kun je deze namelijk ook weer saven met automatisch alle gebruikte samples in 1 folder (dus maak voor iedere track waar je aan werkt een aparte folder waar al je files in staan, daar zet je dan ook de kit in.)
 
Origineel geplaatst door King of Snake
of verwijst die all claps kit naar samples in verschillende folders? In dat geval wordt het wat lastiger om te achterhalen welke sample waarvandaan komt maar eingenlijk maakt dat niet uit

juistem, dat is het nou juist. Daarom kan ik die samples niet terugvinden, je hebt namelijk de All Claps.kt2 in een map staan, waarin claps staan uit een heleboel verschillende kits (en dus folders).
 
Origineel geplaatst door FragK
juistem, dat is het nou juist. Daarom kan ik die samples niet terugvinden, je hebt namelijk de All Claps.kt2 in een map staan, waarin claps staan uit een heleboel verschillende kits (en dus folders).

hmmm, wat je zou kunnen doen is die all claps kit laden en dan opnieuw saven naar een nieuwe folder, zodat je (copys) van al die claps in 1 folder hebt, en dan van daaruit verder werken.
 
je kunt iets van "save cell" doen, dan mikt ie alle bijbehorende samples en de cell settings naar een foldertje, en die laad je dan weer met load cell in je drumset.
 
Origineel geplaatst door King of Snake
ik werk zelf met Battery 1 maar misschien zal wel niet veel anders werken.

ten eerste: die kit files verwijzen gewoon naar folders met samples. Als je je samples niet terug kunt vinden moet je het beter organiseren :)
Ik zou zoiets hebben als D:/audio/samples/drums/synthetic drums dan kun je altijd alles terugvinden en hoef je niet met google aan de slag.

Wat betreft het uitkiezen en inladen in Battery:

programmeer een midi sequence voor de drum die je wilt gaan gebruiken (bijvoorbeeld dus een clap op c#1 op elke tweede tel, ik noem maar wat). Zet je sequencer op play en laat het lekker loopen.
nu heb je dus in Battery een cell aan die noot gekoppeld en je wilt er een sample in laden. Dus doe je load sample of replace sample in cell (zit even niet achter m'n computer, dus ik weet niet de precieze naam) en dan krijg je je filebrowser. In de filebrowser heb je de optie "preview automatically" (je hoort elke sample als hem selecteerd) or "preview in kit". Met deze laatste speelt Battery de sample af in de sequence die je zojuist geprogrammeerd hebt. Als je nu dus je samples een beetje georganiseerd hebt moet het niet zo moeilijk zijn om naar de "all claps" kit folder te gaan en daar de samples van te previewen.

of verwijst die all claps kit naar samples in verschillende folders? In dat geval wordt het wat lastiger om te achterhalen welke sample waarvandaan komt maar eingenlijk maakt dat niet uit:
Als je uiteindelijk je kit bij elkaar hebt gekozen kun je deze namelijk ook weer saven met automatisch alle gebruikte samples in 1 folder (dus maak voor iedere track waar je aan werkt een aparte folder waar al je files in staan, daar zet je dan ook de kit in.)

Dat is dus wat ik bedoelde...
 
Oke, dus dat save cell (wat ik al in m'n edit noemde) is dus wel de handigste manier.. bedankt voor jullie hulp jongens :dj:
 
Back
Top