Ongeloofelijk!!! een synth voor 11,25!!!!

Ongeloofelijk!!! een synth voor 11,25!!!!

  • Ja, blijkt dus well..

    Stemmen: 14 73,7%
  • Misschien wel, als hij niet van de RD4 komt

    Stemmen: 0 0,0%
  • Echt niet, of hij moet al van de Rd4 komen

    Stemmen: 1 5,3%
  • Geef hem maar aan een zwerver in de stad, kan ie nog centjes bijverdienen.

    Stemmen: 4 21,1%

  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Enquete gesloten .

kaneda

Ingeburgerd
Lid sinds
20 december 2006
Berichten
84
Locatie
Thuis
Hallo,
Ik ben nog nooit eerder op dit synth forum geweest omdat ik vond dat mijn synths niet interessant genoeg waren. (siel cruise en korg n5)
Maar wat ik vandaag toch meemaakte!!1
Kom ik bij de RD4, staat daar een Korg Polysix.
Voor 15,-!!!!!
Die neem ik mee, dacht ik meteen, maar ik wilde hem eerst effe proberen. (waarom weet ik nu nog niet...)
Helaas geen koptelefoon beschikbaar voor het keyboard meneer. Maar het is een opknappertje, of Hobby zoals ze dat bij de RD4 zo professioneel noemen.
Kan mij het ook bommen denk ik. Ik koop hem blind.
Loop er dus mee naar de kassa, zit er ook nog 25% korting op dat "keyboard"
Mooi keyboardje meneer. Ja, wat eraan is weten ze niet. ze hebben hem zo gekregen en het geluid wat eruit kwam klopte niet echt...... (Bleek dat ze er niet eens geluid uit kregen. Hij was aangesloten, maar de ledjes branden raar.... Werkelijk!!! Is dus niet goed volgens hun technische dienst.... Frequency stond op 1.......)
Inderdaad, bij thuiskomst (en na een schoonmaakbeurt met contactspray) werkte 1 knop niet (de lage Fies) en verder.......
Ja vreemde geluiden voor een "keyboard"inderdaad..
Maar voor een synth!!!!!
Met de delay op 10 en een foute resonance en intensity kwam er een heel raar geluid uit.
Natuurlijk niet bekend bij de gerenomeerde Casio keyboard spelers, maar zeer gewild bij mij.
Ik heb dus voor zo'n 11,25 euro een korg polysix met een klein defect. (de lage fis die ik bijna nooit gebruik en misschien alleen moet schoonmaken...) .
Ik geloof het nog steeds niet, maar hij staat voor me snufferd.
Prachtig. En ik moest het verhaal effe kwijt, dus waarom niet meteen hier.

Groetjes Kaneda.:) :) :) :) :) :) :)
 
wow, da's mazzelen! Welkom hiero trouwens ;-)
 
Re: Ongeloofelijk!!! een synth voor 11,25!!!!

Origineel geplaatst door kaneda
..(en na een schoonmaakbeurt met contactspray)...

Hier zijn de meningen over verdeeld.. :erm:

Maar, WELKOM & gefeliciteerd met je aankoop(je) :biertje:
 
welkom! Contactspray is meestal niet de beste oplossing (het enige wat er opgelost wordt is het rubber onder je toetsen ;) )
 
Welkom. :doei:

Ik zag net dat er in de rd4 ook een zilveren kitscherig bakje stond waar alleen maar bliepjes leken uit te komen.
Eerst dacht ik dat hij 303€ koste maar dat was blijkbaar het type ofzo en mocht hem menemen voor 20€. :D
 
Origineel geplaatst door r.5
Welkom. :doei:

Ik zag net dat er in de rd4 ook een zilveren kitscherig bakje stond waar alleen maar bliepjes leken uit te komen.
Eerst dacht ik dat hij 303€ koste maar dat was blijkbaar het type ofzo en mocht hem menemen voor 20€. :D

:gaap:
 
Waanzinnig.

Waanzinnig.

Prachtig, de klanken zijn subliem.
Het is inderdaad wel een hobby, want de batterij is kaduuk. Moet dus vervangen worden. Volgens deze website moet dat te doen zijn.
Ik zal ook eens vragen bij de locale toetsedealer wat hij er mee kan. heb via hun voor jaren geleden een juno 106 laten repareren bij roland benelux. misschien kan het nu ook voor de korg. (als de prijs meevalt, misschien voor 11,25....:Z)
Verder een prima dingetje hoor.
Inderdaad is kontakt spray niet zo super. Ik heb het idee dat hij nu teveel kontakt maakt op sommige plaatsen. En een vreemd iets als je hem aanzet, hij klinkt dan alsof je al een toets indrukt. als hij een 5 minuten aanstaat, en je speelt er een beetje op stopt het geluid.
Toch eens rustig de hele boel goed schoonmaken, nakijken en afstellen.
(voor 11,25 nog steeds geen tegenvaller, maar wel al duidelijk waar dat 'hobby' stickertje vandaan komt...)

RD4 zit onderin limburg en heeft verder niets meer van zulk spul. Ik ga er nu dus vaker heen.
 
Welcome
Super relaxed voor je !!!

Als ik google kom ik op een kringloopcentrum uit kan dat ?:L

:doei:
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
een polysix is een vet ding waar je trots op mag wezen


:confused: :confused: :confused:

misschien als je hem ontworpen of gebouwd hebt, maar je bent toch niet trots op een synth, als je hem gekocht hebt?!
 
Ohja rd4 kringloop.

Kerkrade of heerlen ?

Nu baal ik dat ik hem ben misgelopen:D, kom daar welleens in zoektocht naar dit soort spul..
 
Ik ben dan geloof ik ook zo'n geluksvogel. Ik heb ooit een kapotte polysix met MIDI gekregen die in het magazijn van een winkel stond te verstoffen. Het ding doet momenteel niet, i.v.m. het bekende batterijprobleem (lekkende oude batterij die printbanen opeet). Maar wel de moeite om te laten repareren bij bijvoorbeeld DSL (http://www.synthrepair.com
http://www.dlse.nl, elders gepost op dit forum).
 
Back
Top