Adres voor taxatie van synth schade?

Origineel geplaatst door FrankH
Zeg maar een soort "anti reclame"?

Kl*te instrument, pak aan, schwiep - krap - boem - crash - breek.

Maargoed om even on topic te blijven, dit doe je dus niet met andermans spullen.

tis juist geen anti reclame want t publiek vindt t prachtig :)

er zijn redelijk wat bands / gitaristen die er voor gezorgd hebben dat je gitaar aan puin slaan na afloop rock n roll is..
het is dus eerder gewoon show.. mensen die na afloop praten over die dure fender die kapot werd gemept..
als de betreffende artiest zo'n beetje het hele concert op die gitaar heeft staan spelen zal t wel geen kut instrument zijn..

maar goed, zulke dingen doe je inderdaad niet met andermans spullen..

dit filmpje is wel cool trouwens, die gitaar blijft t aardig lang doen :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZWAI3P25upU
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door resonance


dit filmpje is wel cool trouwens, die gitaar blijft t aardig lang doen :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZWAI3P25upU
Wat een f*cking moron was die Curt toch, ik kan er niet om lachen. Is toch gewoon sneu? Hij kon leuke liedjes schrijven enzo, maar gitaarspelen kon -ie eigenlijk niet noemenswaardig en dan vind ik dit soort Hendrix/Who ripoffs echt te sneu voor woorden. Maar ja, ik ben dan ook zo'n wannabe-gitarist die tegelijk denkt 'had die mooie gitaar nou aan mij gegeven' :frons:
 
Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Hij kon leuke liedjes schrijven enzo, maar gitaarspelen kon -ie eigenlijk niet noemenswaardig

Als t spelen niet lekker gaat, dan moet je m slopen.. sommige rockers leren dit al op vroege leeftijd 8D

http://www.youtube.com/watch?v=-kLhwbUAWEA

Je kan natuurlijk ook direct je gitaar slopen zonder erop te spelen.. is ook rock n roll :biertje:

http://www.youtube.com/watch?v=vYlN9Fq_7yc

Als je op youtube zoekt naar Guitar smash krijg je meer als 1300 hits.. van zowel bekende als minder bekende artiesten..
opzich wel eens grappig om naar te kijken als je je verveelt :)

hier een klassieker.. Jimi Hendrix en Wild Thing.. t wil alleen niet helemaal lukken op t eind heb ik t idee ..

http://www.youtube.com/watch?v=bb7LE4yzeHw
 
Laatst gewijzigd:
Het begint hier aardig Offtopic te geraken, maar wat betreft het mollen van gitaren e.d... stukje geschiedenis:

Pete Townshend van The Who begon hier als het ware per ongeluk mee. Toen hij tijdens een gig in een kroeg zijn gitaar door het veel te lage plafond beukte waardoor de kop afbrak besloot hij het ding aan stukken te slaan, om verder niet 'af te gaan' zeg maar. De volgende avond stond de kroeg afgeladen vol want een gitarist die zijn gitaar kapot slaat had nog nooit iemand gezien en gehoord.

Hendrix stak zijn idool Pete Townshend naar de kroon door hetzelfde te doen, zij het op een iets subtielere manier (op Monterey Pop dan). Hij vond het geweldig hoe Townshend zijn gitaar aan stukken sloeg en er geluid uit bleef halen.
Hendrix citaat: "you sacrifice the things you love, I love my guitar"...

Cobain sloeg alleen goedkope gitaren waar hij een Fender logo op liet plakken stuk...

Zelfde als T.Raumschmiere die zijn 'synths' kapot slaat... Volgens mij gewoon cheape Bontempi keyboards die hij als masterklavier gebruikt ofzo... de gemiddelde toeschouwer denkt dat 'ie dure synths aan gort slaat, en krijgt een min of meer fantastische show...

Ik heb vroeger 100den keren naar videofragmenten van Hendrix en The Who gekeken waar de hele backline en instrumenten aan diggelen geslagen werden, en ik vond het FANTASTISCH! Heerlijk die agressie van Pete Townhend! Alles uit een gitaar halen wat erin zit!
Op lowlands 3 jaar geleden zag ik The Datsuns en die zanger/basgitarist sloeg zijn Gibson Thunderbird kapot. Iedereen vond het geweldig, maar het was echt plat. Had er een zuur gevoel over... Hoeft van mij niet meer...

maar goed, als iemand zijn/haar instrument wil mollen moet men dat zelf weten... maar probeer eens iets nieuws... iets origineels...
Maar blijf verder met je agressieve pootjes van andermans apparatuur af...

Goeie kerst! Halleeej!
 
Blijft onduidelijk voor jou of je nou eigenlijk aangifte tegen die gast hebt gedaan? 't Is wel vandalisme en dat is strafbaar.


:( :( :( :( :(
 
aangifte is inderdaad gedaan... Maar justitie is niet zo snel. Volgens de politie
kon dit wel een jaar gaan duren voordat het voorkomt.

Verder ligt het eigenlijk stil :(

Het wordt zolangzamerhand tijd voor juridische stappen...
de tijd van coulance is wel voorbij zolangzamerhand.
 
ohw wat zijn we tof. any ways dit zijn reacties die verwende kindertjes ook wellis hebben.

ik hoop dat je een rechts bijstand verzekering hebt.
 
KOM bij toeval in dit draadje..

HOOP dat na nog en jaar er toch wel wat genoegdoening plaats heeft gevonden..maar vrees het ergste..

en maar niet voor vol aangezien worden als muzikant ja vind je het gek..NEE >> want ik ben een AAP met een microfoon...dus daarom maar eisen dat je ..een "toffe rapper bent" bij de boertjes ..want alleen daar lukt dit..


ben zelf van aanzienlijk postuur, en hoewel in NIET rap wel genoeg power voor dit soort gastjes..maar zo gaat dat dus meestal niet ..gast heeft eerst gekeken tot hoever die kon gaan en dus weinig werstand gezien..

want we komen uit Amsterdam....en dan kan het..wat een LUL zeg..

Murc
 
KOM bij toeval in dit draadje..

en zo vind ik 'm ook weer terug ;-)

Alles is intussen geregeld (al een tijdje geleden intussen). Een korte update:

- Medeforum lid Chilistein heeft echt geweldig geholpen op juridisch vlak; dankzij die hulp is het allemaal toch nog goed gekomen!
- Schade is volledig betaald.
- De dader is intussen veroordeeld met een behoorlijke straf (afgelopen zomer pas)
- Heb wel slechte ervaringen gehad met Yamaha service center in Limburg. Die hadden een schade taxatie rapport gemaakt. Het bleek echter dat ze er meer dan een factor 3 naast zaten (te laag!). Ze hadden 'over het hoofd gezien' dat het moederbord stuk was (zo ongeveer het duurste onderdeel in de hele synth).

Ohja Murc de Roland Mengert doet 't prima :-)
 
Nou dit was mij eigenlijk helemaal voorbij gegaan....maar gelukkig dat je alles nog vergoed hebt gekregen......heeft wel erg lang geduurd als ik de datum van het eerste bericht bekijk.......
Ik hoop eerlijk gezegt dat er ook programmeurs van allerlei podia op de hoogte zijn van deze waanzin van die, ja wat moet ik hem noemen..."mens".....
hij vergeet gewoon dat je als artiest ook toch wel een klein beetje een voorbeeld functie hebt.......ik hoop dat die hufter geen optredens meer krijgt en dat ie alleen nog in de bajes kan rappen met ze andere o zo stoere vriendjes......wat een triest volk zeg.......

ik ben ook van de straat want daar kom je zodra je de voordeur uitloopt....:D
 
gelukkig dat het een motiv is,stel je voor dat het een memorymoog of ander vintage is ,schade aan behuizing enzo is onherstelbaar.
 
gelukkig dat het een motiv is,stel je voor dat het een memorymoog of ander vintage is ,schade aan behuizing enzo is onherstelbaar.

Bekijk het van de positieve kant; als je er een hebt en andermans exemplaar gaat kapot is die van jou weer een tik zeldzamer en kun je 'm voor meer verkopen :P.

Lijkt me overigens dat een MM eenvoudiger te repareren is; het enige onvervangbare zit binnenin, behuizing fixen is peanuts.

Maarrrr.. leuk om te lezen dat dit toch nog goed af is gelopen :).
 
en zo vind ik 'm ook weer terug ;-)

Alles is intussen geregeld (al een tijdje geleden intussen). Een korte update:

- Medeforum lid Chilistein heeft echt geweldig geholpen op juridisch vlak; dankzij die hulp is het allemaal toch nog goed gekomen!
- Schade is volledig betaald.
- De dader is intussen veroordeeld met een behoorlijke straf (afgelopen zomer pas)
- Heb wel slechte ervaringen gehad met Yamaha service center in Limburg. Die hadden een schade taxatie rapport gemaakt. Het bleek echter dat ze er meer dan een factor 3 naast zaten (te laag!). Ze hadden 'over het hoofd gezien' dat het moederbord stuk was (zo ongeveer het duurste onderdeel in de hele synth).

Ohja Murc de Roland Mengert doet 't prima :-)

Heel goed nieuws dit! Het is te treurig voor woorden dat een ander jouw eigendommen sloopt en er mee weg kan komen (en dat gebeurt maar al te vaak!!).

Veel plezier met je herstelde synth en hopelijk voor jou wat minder explosieve optredens in de toekomst (volgende keer *achter* het videoscherm blijven :P )

groeten,

Lauwrence.
 
Lijkt me overigens dat een MM eenvoudiger te repareren is; het enige onvervangbare zit binnenin, behuizing fixen is peanuts.
:).

het is juist omgekeert lol,alles wat erin zit kan je hermaken of herstellen,maar als er een deuk zit in dat geproffileert frontpannel zit je gewoon vast

denk dat je nooit een MM van dichtbij of binnenin gezien hebt..
 
Back
Top