Korg triton classic of TR?

Control

Stamgast
Lid sinds
3 augustus 2006
Berichten
110
Locatie
Temse
Hello , ik post dit Nog eens , ik weet het , maar omdat ik maar geen antwoord kreeg op vorige tread probeer ik het opnieuw...Je kan zelf zoek hoor ik je al zeggen , maar de TR is een te korte zoekterm :confused: ,Dus kan ik hier op het forum niet naar zoeken.

Mijn vraag is : is er veel evrschil in de triton TR en de triton Classic? (ben van plan hem tweedehands te kopen voor nieuwjaar 8> .


Bedankt al


(Sorry voor het openen van tweede tread, maar zoue cht graag een antwoord op willen weten..)
 
Je kunt zoeken op woorden van twee letters - gewoon een * erachter zetten.

Anyway, de Classic is stukken krachtiger dan de TR.
 
Nou Yannick,

Dan zou ik toch gaan voor de 2e hands Triton Classic.
Beide instrumenten ken ik heel aardig. De TR heb ik van de zomers eens uitgebreid aan de tand mogen voelen.
Uit vergelijkingen weet je dat beide instrumenten dezelfde synthesizer in zich herbergen, dat de TR meer standaard wave data heeft, maar de Classic meer insert effecten.
Wat mij betreft:
Het bedieningsgemak van het Touchdisplay van de Classic laat de balans verreweg in zijn voordeel doorslaan. Daarnaast is het toetsenbord van de Classic vele malen beter.
De TR ziet er geiler uit, maar het gaat toch om wat je er mee doet.
Dat geldt ook voor de hoeveelheid golfvormdata. Daarnaast laat de Classic zich makkelijk uitbreiden.

Je moet het zo zien. Je kunt een formule 1 motor wel in een Fiat Panda doen, maar dat zegt niets over de prestaties en wegligging (TR). Is de motor, hoewel minder pk's, in verhouding met het chassis, dan .....(Classic)
 
Danku danku !! Op hoeveel zou ik dan uitkome (pro 2dehands?dus 76 toetsen?)
Ik twijfelde nog een beetje wegens , bv: geen smartmedia fzo (maar floppy) enzo..
Denk dat ik dan idd die classic ga nemen.Kan je er ook zo leads op spelen met hammer-on ,..(maw,zijn de gitaren-sounds wat goed?) Dient dus voor in puck,metal, rock band ( of een mengelmeos ervan 8o)


Heel erg bedankt al!!
 
Origineel geplaatst door Control
Danku danku !! Op hoeveel zou ik dan uitkome (pro 2dehands?dus 76 toetsen?)
Ik twijfelde nog een beetje wegens , bv: geen smartmedia fzo (maar floppy) enzo..
Denk dat ik dan idd die classic ga nemen.Kan je er ook zo leads op spelen met hammer-on ,..(maw,zijn de gitaren-sounds wat goed?) Dient dus voor in puck,metal, rock band ( of een mengelmeos ervan 8o)


Heel erg bedankt al!!


????Niemand??
 
Oke...Pfft , zijn zoveel verschillende 'uitgaven'..
Ik denk nu aan een korg triton Studio en ik denk dat dat ongeveer mijn definitieve keuze is,wel zou ik graag weten oeveel dat beestje kost (2dehands!) En of iemand hier 'm verkoopt.76 of 88 toetsen..Hangt af vd prijs ;-).
 
Weinig Korg gebruikers hier.
Ik heb een TR en vind hem erg goed, maar het is mijn eerste muziek instrument dus kan ik er niet objectief over oordelen.

De prijs kwaliteitsverhouding is voor de TR wel zeer goed te noemen.
 
Back
Top