Vraagje over buzzmachines!

Royalty

Nieuwkomer
Ik heb een vraagje:

In de handleiding van buzz staat dit

Many times it is useful to quickly script a "fade" or "swell" into the pattern editor. This means that you will raise or lower parameter values over a specified amount of time. Buzz makes this simple to do by making it possible to interpolate between two values in the same column anywhere in the pattern editor. To do so, follow these steps:

1. Move the cursor to the first field (which holds the start-value) in the fade and press Ctrl+B.
2. Move the cursor to the last field (which holds the end-value) in the fade and press Ctrl+E. (just make a selection)

3. Now press Ctrl+I to make an interpolation between the two values.
4. Pressing Ctrl+U clears the selection.

Note: selecting more than one column and pressing CTRL+I will interpolate between the values in all the columns you selected, as long as there is a value specified at the beginning of the selection in that column and at the end of the selection in that column.

Ik heb van alles geprobeerd maar hij vertikt het hoe kan dat, dat is vrij eri want hoe vaak heb je dat wel niet nodig

THX ROYALTY

Attachments

• forum.jpg
    forum.jpg
    19,5 KB · Bekeken: 109
je zit in je pattern -> ga naar het bovenste veld van je te editten parameter -> vul waarde in 000 bijv -> ga nu naar het onderste veld -> vul waarde 060 in bijv -> hou shift nu ingedrukt en ga met je pijltjes weer naar het eerste veld boven in (waar je net 000 heb ingevuld), als het goed is wordt alles wit, als je nu met nog steeds je shift toets ingedrukt op pijl omhoog drukt wordt alleen dat parameter veld wit. druk nou ctrl+i om een gelijkmatige verandering aan te brengen, druk je ctrl+r in dan zet hij random waardes neer!

dat is hem wel zo'n beetje!...suc6

Hmmm inderdaad dat CTRL+B en CTRL+E ken ik alleen van het sequencer scherm, ik gebruik altijd shift met pijltjestoetsen.

Weet iemand trouwens hoe ik op die manier, vooral ergens vanuit het midden van een pattern, meerdere rijen kan selecteren? En hoe bijvoorbeeld maar 2 rijen in plaats van 1 of allemaal?

Back