[House/Tech 90'] AOR - For the Believers (feedback gezocht)

Hijs weer lekkah :okdan:
 
Lekkere feel weer zeg.

Wat me opvalt in de track is dat als die bas erin komt de rest in die bas gezogen wordt. Is dat zo bedoeld?
 
Origineel geplaatst door fuse
Lekkere feel weer zeg.

Wat me opvalt in de track is dat als die bas erin komt de rest in die bas gezogen wordt. Is dat zo bedoeld?

je bedoelt als de kick er in komt dat de bass dan iets wordt weggedrukt?

sidechain inderdaad, en dus de bedoeling ;) stoort het?

Origineel geplaatst door fuse
Lekkere feel weer zeg.


thx ! (heb jij nog een geniale afmixtip? qua spectrum?)
 
lekker hoor !!!

Echt maf je komt hier echt dingen tegen die je zo ff op je mp3 speler zet, voor op de fiets :yamaha:
 
Als jullie nog labels kennen die deze muziek vertegenwoordigen? Gaarne !
 
Origineel geplaatst door fuse
Lekkere feel weer zeg.

Wat me opvalt in de track is dat als die bas erin komt de rest in die bas gezogen wordt. Is dat zo bedoeld?

nu ik het nogmaals lees:

eigenlijk moet het andersom zijn, zeg je het verkeerd of bedoelde je dit wel?

De bas moet namelijk in de rest gezogen worden en niet andersom. :uh:
 
ontzettend lekker dit :)

Tis me wel veelste te langdradig, wat meer variatie in sounds kan zeker geen kwaad. Op een gegeven moment lijkt t of ik alle combinaties tussen verschillende stukjes wel 10 of 20 x gehoord heb. Maarja, kan smaak zijn, das niet zo mijn ding.

Verder zeer goed trackie weinig op of aanmerkingen, khad em plat gedraaid als er wat meer "te doen" was in de track.

succes!


:biertje:
 
Origineel geplaatst door AOR
nu ik het nogmaals lees:

eigenlijk moet het andersom zijn, zeg je het verkeerd of bedoelde je dit wel?

De bas moet namelijk in de rest gezogen worden en niet andersom. :uh:

Nu ik het nummer weer hoor (blijft vet) valt i.d.d. wel op dat er nog iets getweeked moet worden met de compressor m.b.t. de lage tonen (bassdrum). een beetje uitproberen met de instellingen en volumes van de apparaten en deze plaat is klaar om op :dj: te worden gezet !!

P.s. over de labels: ik denk dat je eerder kans maakt op een persing bij een minder bekend label dan een "grote bons". Uiteindelijk zijn de meeste Dj's die platen kopen niet per se bevooroordeeld als iets niet op een groot label staat. Als ik kijk naar mijzelf, vraag ik gewoon de laatste releases en ga luisteren ongeacht of het nu een Bush, Work, Hooj of een onbekend label is (mijn kasten staan er vol mee.....)
 
Origineel geplaatst door Flamehead
Nu ik het nummer weer hoor (blijft vet) valt i.d.d. wel op dat er nog iets getweeked moet worden met de compressor m.b.t. de lage tonen (bassdrum). een beetje uitproberen met de instellingen en volumes van de apparaten en deze plaat is klaar om op :dj: te worden gezet !!

P.s. over de labels: ik denk dat je eerder kans maakt op een persing bij een minder bekend label dan een "grote bons". Uiteindelijk zijn de meeste Dj's die platen kopen niet per se bevooroordeeld als iets niet op een groot label staat. Als ik kijk naar mijzelf, vraag ik gewoon de laatste releases en ga luisteren ongeacht of het nu een Bush, Work, Hooj of een onbekend label is (mijn kasten staan er vol mee.....)

thx !

Wat kan er specifiek verbeterd worden? Bedoel je de kickdrum of de bassline?
 
Tweaken bass tones

Tweaken bass tones

Ik zou eerst de basdrum zo instellen op de apparaten en de compressor dat hij de andere partijen heeeeeel iets wegdrukt (dan pompt hij meteen een stuk beter) met het sublaag. Niet te veel sustain !
Dan de bassline zo bijregelen dat hij in het hogere gedeelte van de lage tonen (vat je hem nog?) hoorbaar is, maar niet met de lagere tonen over de bassdrum heengaat.

Die truck werkt bij ons meestal wel aardig.

gr.

Ferdinand
 
Re: Tweaken bass tones

Re: Tweaken bass tones

Origineel geplaatst door Flamehead


1Ik zou eerst de basdrum zo instellen op de apparaten en de compressor dat hij de andere partijen heeeeeel iets wegdrukt (dan pompt hij meteen een stuk beter) met het sublaag. Niet te veel sustain !

2Dan de bassline zo bijregelen dat hij in het hogere gedeelte van de lage tonen (vat je hem nog?) hoorbaar is, maar niet met de lagere tonen over de bassdrum heengaat.

Die truck werkt bij ons meestal wel aardig.

gr.

Ferdinand

Ik split het even in tweeen:

1 Dit zou ik kunnen doen door de bass en de kickdrum naar 1 groep te sturen en daar een compressor op los laten?

2 Hoe ik dit wil bereiken? Kan ik dit met een compressor doen waarbij ik de frequencie van de sidechain in kan stellen, oid?

Eigenlijk gebruik ik alleen maar sidechain compressie. Heb jij een suggestie? Welke compressor gebruik jij?
 
Re: Re: Tweaken bass tones

Re: Re: Tweaken bass tones

Origineel geplaatst door AOR
2 Hoe ik dit wil bereiken? Kan ik dit met een compressor doen waarbij ik de frequencie van de sidechain in kan stellen, oid?
Ik denk dat hij daarmee bedoeld dat je wat sublaag uit de bassline weg moet filteren (EQ) zodat alleen de kickdrum het sublaag bevat. De bassline kun je dan net even daarboven eq-en zodat deze beter gescheiden is van de kick wat de dynamiek van de track ten goede zal komen.

vet nummertje trouwens. Deze blijft op mn schijf 8)
 
Back
Top