delay compensation uitzetten

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Lid sinds
15 december 2004
Berichten
463
Locatie
Exciting Brabant ;-)
Hoi,

als ik mijn Virus TI via USB aanstuur maar het geluid terugstuur via de analoge audio uitgangen, krijg ik delay compensation. Dit is geen probleem als ik alleen de Virus gebruik maar in samenspel met andere devices wel.

kun je delay compensation uitzetten in cubase?
 
probeer eens in te spelen met de analoge of digitale outputs, en af te spelen via usb, dan moet het weer kloppen..
 
Hey Kenny,

het inspelen is geen probleem. het gaat pas fout als ik een ingespeeld stuk exact quantize.
Cubase gaat dan compenseren waardoor de muziek net iets terug in de tijd verschoven is t.o.v. muziek buiten de virus TI.
Dat is fijn als je hem als VST gebruikt maar niet als je de audio uitgang gebruikt.
 
Re: delay compensation uitzetten

Origineel geplaatst door AlonsoMos
kun je delay compensation uitzetten in cubase?

dit staat standaard al uit
 
Zover ik de Manual begrijp staat het standaard AAN... Als je t niet wilt kan je Constrain Delay Compensation aanzetten (Het klokje tussen de brackets linksbovenin op de Toolbar) die t wat tempert zeg maar... En ook kan je in t Plug-In information venster *Use Delay Compensation* UIT vinken... volgens de manual dan ;)
 
de waarden van dat clockie staat toch standaard op 0 ? je kan m vervolgens in de - of in de + gaan zetten ..
ik heb t idee dus dat ie bij mij altijd neutraal (uit) staat dus.. maar goed handleidingen lezen doe ik bijna nooit
dus als jij dit in de manual leest zal t wel zo zijn .. bij mij werkt t standaard dus niet want ik trek met de hand altijd alles strak na afloop als ik audio heb opgenomen, of misschien werkt t bij mij wel en zou t nog slapper komen te hangen als ik t uit zou zetten ergens :)
 
Origineel geplaatst door MokuM
Ik heb me er ook nooit in verdiept... Heb nog niet t idee dat ik t ooit nodig heb gehad ;)

als je in cubase (of een andere sequencer) werkt moet je eens inzoomen op een opgenomen audio track en kijken wanneer de audio begint vergeleken de eerste midi noot o.i.d. :)

t hangt natuurlijk ook van je muziek af, in veel muziek wil je niet eens dat je synth retestrak loopt op de tel
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
als je in cubase (of een andere sequencer) werkt moet je eens inzoomen op een opgenomen audio track en kijken wanneer de audio begint vergeleken de eerste midi noot o.i.d. :)

Maar daar heeft God de Grid voor uitgevonden :)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
t hangt natuurlijk ook van je muziek af, in veel muziek wil je niet eens dat je synth retestrak loopt op de tel
Idd... TE strak haalt t levendige eruit vinnik
 
Re: delay compensation uitzetten

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Hoi,

als ik mijn Virus TI via USB aanstuur maar het geluid terugstuur via de analoge audio uitgangen, krijg ik delay compensation. Dit is geen probleem als ik alleen de Virus gebruik maar in samenspel met andere devices wel.

kun je delay compensation uitzetten in cubase?

daar had ik het ook al over in het TI topic....en ook al contact over gehad met Access...is gewoon slecht geregeld in de TI...probleem blijft dat je of via usb of via de TI geluid naar buiten moet gooien...beide tegelijk gaat niet...

je kunt je delay compensation wel uitzetten in Cubase,staat in de handleiding hoe..je kunt dit per vst doen.....je kunt ook 'direct' aanvinken in je TI editor...
 
Back
Top