MIDI verplaatsen in cubase

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Lid sinds
15 december 2004
Berichten
463
Locatie
Exciting Brabant ;-)
Weet iemand of ik een selectie van midi noten in de piano roll van Cubase kan verplaatsen door een starttijd op te geven?
Dus niet verplaatsen met de muis maar direct verplaatsen naar vaste (op te geven) positie.
 
Misschien kan het nog makkelijker, maar zo is het iig te doen:

Selecteer de te verplaatsen noten.
Ctrl+X (Cut).
Ga naar het Transport Panel en voer de nieuwe positie in bij de Primary Time Display (song positie).
Ctrl+V (Paste).
 
Daar had ik niet aan gedacht!
bedankt voor de tip.

ik zie dat jij c4 hebt. Daar kun je een compleet akkoord mee snijden met een mesje he?
Lijkt me erg handig.

Ik hoor veel goeds over c4. Ben jij er ook tevreden over?
 
Dat mesje is idd een handig tooltje. Cubase 4 werkt sowieso prettig, maar is zoals gebruikelijk bij nieuwe versies nog niet helemaal vrij van bugs (zie www.cubase.net), al gebruik ik lang niet alle functies en ben ik zodoende gelukkig nog niet tegen al teveel problemen aangelopen. Het kan geen kwaad iig om voorlopig Cubase SX erbij te houden.
 
dit gaat dus erg makkelijk:
Zorg dat "event info line" open is (vind je bij die 4 knoppen linksboven bij o.a. "pool"), selecteer de midinoten die je wil verplaatsen, voer bij "start" in die "event info line" de gewenste starttijd in, en klaar ! De starttijd van de noten is verandert, maar de onderlinge afstanden zijn gelijk gebleven.

(ik vind dit persoonlijk net ietsje makkelijker dan via de positioner, omdat die bij dergelijke klusjes vaak net op een ander, belangrijk plaatsje staat dan waar ik de nootjes wil hebben)
 
Via Show Info gaat het idd nog makkelijker. Weer wat geleerd vandaag!
382.gif
 
Back
Top