USB midi timing probleem..

theGmus

Stamgast
Lid sinds
18 april 2006
Berichten
116
Locatie
Amsterdam
Ik heb voor het eerst een synth (korg x50) gekocht met een usb midi aansluiting, ik heb dit nog nooit gebruikt en ik heb er een vreemd soort timing probleem mee.

Ik gebruik cubase se (1.0) als ik iets inspeel met midi zit er een vertraging in de opgenomen track ik moet de hele track na het opnemen een stukje naar voren schuifen, en dan klopt ales weer. soms is het meer dan anders.

Als ik de 'normale' midi connector aansluit gaat het gewoon goed. Ik heb ook al erg korte usb kabels geprobeerd, maar daar ligt het ook niet aan.

Ik heb een update van cubase besteld ik hoop dat het dan weg is, maar het lijkt mij niet dat het daar in zit.

Iemand een idee?
 
Bericht door een moderator:
even verplaatst naar het juiste forum :)


Dit heb ik ook met SX3 om een of andere reden; de eerste track opnemen gaat goed, maar als er dan audio tracks bijzitten probeert 'ie alle noten in het begin van het blok MIDI te verzamelen en reageert dan pas weer "normaal". Ik heb geen idee :(.
 
zou het kunnen dat je voor de usb-functionaliteit van je korg ook nog een driver moet installeren of, indien je dit gedaan hebt, je deze moet updaten ?

ik roep maar wat....
 
Back
Top