ART Tube MP Studio V3

Iemand die hem al achter een synth heeft gehangen? Ik ben erg benieuwd hoe ie dan presteert. Mini spl charisma :D
 
ik heb er net 1 gekocht, de V3, maar die knettert als een malloot... zowel als DI voor m'n bas als preamp voor mn rode nt1a knettert'ie, zowel met mn huidige kabels (die zonder de preamp prima werken) als wat nieuw aangeschafte kabels. ik heb allerlei randapparatuur aan en uit gehad toen ik het uitprobeerde maar dat mocht niet baten.

defect exemplaar of doe ik iets verkeerd?
 
ja, misschien niet de meest duidelijke omschrijving...maar het knettert... het is overigens ook als ik helemaal niks aansluit op de preamp dus het zit 'm echt in dat ding zelf.
 
hmmz, ik heb er eentje uitgeprobeerd (geleend van een vriend) en voor Rhodes vond ik het he-le-maal-niks. Gewoon een standaard preamp en niet echt een echt goede, oversturen kun je vergeten. Er zit een ledje achter de buis, die volgens mij gewoon voor de kerstsfeer erin zit.
 
voor oversturing zijn dit soort dingen sowieso niets, of je moet van scherp gekrijs houden. het is nog steeds een solid state voorversterker met een simpel opampje. het is geen dikke germanium transistor of echte buizenversterker :)

voor een rhodes zou ik eerder denken aan een rangemaster of iets dergelijks.
 
voor oversturing zijn dit soort dingen sowieso niets, of je moet van scherp gekrijs houden. het is nog steeds een solid state voorversterker met een simpel opampje. het is geen dikke germanium transistor of echte buizenversterker :)

voor een rhodes zou ik eerder denken aan een rangemaster of iets dergelijks.
inderdaad

als je een rhodes kan betalen is er vast nog wel een paar euro voor een dure preamp
 
voor oversturing zijn dit soort dingen sowieso niets, of je moet van scherp gekrijs houden. het is nog steeds een solid state voorversterker met een simpel opampje. het is geen dikke germanium transistor of echte buizenversterker :)

voor een rhodes zou ik eerder denken aan een rangemaster of iets dergelijks.

Is dat echt waar? ik dacht juist dat het een buis (Hand selected 12AX7A dual triode tube) was (ben ik nu heel naief dom geweest? er stond niks over transistors in de manual), en ik ben opzoek naar iets warms met lekkere voorversterker voor een Rhodes namelijk, en hoopte op deze tot ik googlde en weer hier uitkwam. Het gaat om een klein beetje rauwe overdrive en niet een gitaarimitatie met een rhodes. Niet doen dus?
 
welkom in de wondere wereld die marketing heet ;)

er mag dan wel een buis in zitten, maar dat zegt nog niets over wat die buis nou precies doet, hoe die geschakeld is etc.
de buis zit als het goed is na een solid state versterkings trap (die het eigenlijke versterken doet) en nauwelijks tot niet als versterking, eerder om een bepaalde klank te geven. nou heeft die buis op deze manier eigenlijk helemaal niet veel effect, en het is een goedkope manier om een buisje in het circuit te implementeren.

het is net zoiets als de meeste goedkopere buizen apparaten, een marketingverhaal. "ooh, BUIZEN ! dan MOET het wel goed zijn, en WARM klinken!" zullen veel mensen denken.

nu moet ik opeens weer denken aan een computer onderdelen fabrikant (ik meen dat het Aopen was, maar weet het niet zeker) die een aantal jaren terug een moederbord op de markt bracht met een buisje bij de audio chip. nou heeft dit echt geen zin, want een goedkope onboard audio op proberen te krikken met een buis is natuurlijk waanzin. daarbij heeft een buis die zijn werk op de juiste manier doet een vrij dure schakeling nodig die de juiste voltages kan leveren, om maar wat te noemen.. maargoed, ik dwaal wat af :P

niet om af te doen aan deze Art voorversterker, want als het goed klinkt dan is het toch goed :)
 
Back
Top