Monitor uitschakelen

Javascript

Amsterdam West
Lid sinds
13 mei 2003
Berichten
520
Locatie
Amsterdam
Ik heb gister nieuwe actieve monitors aangeschaft, hiervoor gebruikte ik passieve monitoren. Omdat ik nu nog geen micbooth heb (ik verhuis in december en dan heb ik er wel 1) nemen we normaal gewoon op met 2 koptelefoons, mic aan en op mn versterker schakel ik de 'speakers' uit. Zo kan ik op m'n mixer de volume harder en zachter zetten wat ik wil. En kan degene geowon z'n ding doen op de mic. Maar nu heb ik dus actieve monitoren. Moet ik dan elke keer bij beide monitoren de volume omlaag draaien en weer uit doen...en als ze weer aan moeten weer hetzelfde? Of bestaat hieroor een betere oplossing?
Ik weet dat er iets is als een big knob, maar die vind ik te duur. Is er niet iets wat ik kan veranderen aan mn aansluiting?
 
normaal gesproken sluit je je monitors op de control room outputs van je mixert aan en hier is dan een aparte knob voor waar je 't volume mee kan regelen zonder dat 't je headphone mix beinvloed.. als je dit niet hebt wordt 't lastig.. ik heb vroeger ook een tijdlang elke keer handmatig m'n monitors aan en uit moeten, best vervelend ja
 
Re: Monitor uitschakelen

Origineel geplaatst door Javascript
Ik heb gister nieuwe actieve monitors aangeschaft, hiervoor gebruikte ik passieve monitoren. Omdat ik nu nog geen micbooth heb (ik verhuis in december en dan heb ik er wel 1) nemen we normaal gewoon op met 2 koptelefoons, mic aan en op mn versterker schakel ik de 'speakers' uit. Zo kan ik op m'n mixer de volume harder en zachter zetten wat ik wil. En kan degene geowon z'n ding doen op de mic. Maar nu heb ik dus actieve monitoren. Moet ik dan elke keer bij beide monitoren de volume omlaag draaien en weer uit doen...en als ze weer aan moeten weer hetzelfde? Of bestaat hieroor een betere oplossing?
Ik weet dat er iets is als een big knob, maar die vind ik te duur. Is er niet iets wat ik kan veranderen aan mn aansluiting?
Een goedkope oplossing, ipv een Big Mack, is zo'n audio schakelaar die je bij de electronica-boer haalt.
Omdat je aktieve speakers gebruikt moet je een line-nivo schakelaar gebruiken. Kost circa 15 tot 25 euro.
Je kunt dan met de schakelaar een 'niet aangesloten' ingang selecteren om zo de aktieve monitoren te muten.
De schakelaar wordt zo dus een 'wel/geen' geluid schakelaar.

350046_LB_00_FB.EPS.jpg
 
goede tip...thx!
 
ik heb de behringer 1622, en volumeknop is voor zowel control room en headphone....ik snapte die logica sowiezo ook niet :(


Ik heb net op conrad zitten kijken voor zn schakelaar kan niks vinden :(
 
352160_LB_00_FB.EPS.jpg


dit is het beste wat ik kan vinden.
 
Laatst gewijzigd:
ik heb al mijn ideale oplossinggevonden:

MON800_medium.jpg


49 euro..

met talkback :D :maffia:
deze bestel ik
 
Back
Top