Behringer BCR2000 en sysex

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.014
Locatie
Barendrecht
Hoi allemaal,

Ik heb een Roland JX-10 met een gehackt rom van Colin Fraser, waardoor de diverse functies van de JX-10 aangestuurd kunnen worden via sysex commando's. Dit heb ik uitgebrobeerd en werkt via de pc gelukkig redelijk goed.
Toch vind ik editten via mijn pc wat lastig en ik zou dus wel een knoppenbak willen hebben om de JX-10 rechtstreeks mee aan te kunnen sturen. Is wel zo prettig als je aan het spelen bent.
De voor de hand liggende keus is de PG-800 programmer die speciaal gemaakt is voor de JX-10. Het nadeel daarvan is echter de achterlijk hoge prijs die er voor gevraagd wordt. Bijna nog meer dan voor de synth zelf.
Ik ben dus gaan zoeken naar een alternatief en kwam zo uit op de behringer BCR2000.

Voordat ik hem koop, wil ik graag wat dingen weten en ik hoop dat ook dat iemand hier op het forum de BCR2000 gebruikt.

Zoals gezegd snapt de JX-10 alleen sysex, geen cc. Kan de bcr2000 sysex verzenden per knop?
Ik zou op elke toewijsbare knop een andere sysex string willen zetten, zodat ik een groot deel van de functies van de jx-10 kan gebruiken.

Nou heb ik de handleiding van de bcr2000 even bekeken op de behringer site. Ik geloof dat ik wel sysex kan versturen, maar ik vroeg me af of dit variabel is of niet.
Sel het sysex commando voor de cutoff van mijn filter heeft de volgende constructie:
F0,41,36,00,24,20,01,22,XX,F7

De XX in deze reeks is de waarde die ik toe wil kennen aan de cutoff frequentie van mijn filter. Die is dus variabel.
Als ik de knop naar recht draai moet de XX hoger worden, draai ik naar links dan moet ie lager worden.
Kan dit met de BCR2000?

Ik weet niet hoeveel data verkeer de sysex genereert door mijn midi kabels, maar zou het mogelijk zijn aan twee knoppen tegelijk te draaien, of is dit teveel data voor deBCR2000 of de JX10?
Nogmaals: CC is geen optie helaas vanwege de beperkingen van de JX-10

Alvast bedankt voor de info

Groeten,

Rene
 
Laatst gewijzigd:
Kan wel werken, gebruik m'n BCR2000 ook voor m'n Alpha Juno-2. Heb een paar keer moeten proberen met de learn functie, maar het werkt wel.
 
hoe gaat het dan in zijn werk het toewijzen van bvb een parameter van mijn yamaha dx 21 naar de behringer ?
 
...Ik weet niet hoeveel data verkeer de sysex genereert door mijn midi kabels, maar zou het mogelijk zijn aan twee knoppen tegelijk te draaien, of is dit teveel data voor deBCR2000 of de JX10?
Nogmaals: CC is geen optie helaas vanwege de beperkingen van de JX-10
Je midi kabels zullen geen probleem vormen maar twee knoppen tegelijk met sysex dat vrees ik van wel.
Dikwijls dient er een rustpauze van 300 mSec na een sysex-commando ingebruik genomen te worden.
(En ... werkt CC74 niet ?)
De Novation Remote SL serie kunnen ook met sysex overweg (goed zelfs).
 
Back
Top