mpc4000/mpc3000

djSmoothCee

Nieuwkomer
Lid sinds
14 oktober 2006
Berichten
21
Locatie
Zutphen
Yo,
Ik heb pas een mpc4000 geweldig machine met lekker veel mogelijkheden,maar ik kwam erachter dat mijn mpc3000 veel beter klinkt dan bedoel ik op drum samples de 3000 heeft veel meer PUNCH! knallen!
dus blijf ik toch maar samplen met de 3000 en die shit inladen in de 4000...beetje jammer

en daarom klinkt de wat nieuwere hiphop wat minder RAW=(
 
:erm: Ik denk juist mede omdat er veel met software gewerkt wordt..

Niet alle HipHoppers werken met de 3000 of de 4000, lijkt me.
 
Re: mpc4000/mpc3000

Origineel geplaatst door djSmoothCee

en daarom klinkt de wat nieuwere hiphop wat minder RAW=(

Mja, dat ligt niet aan de apparatuur, denk ik. HipHop is nu eenmaal niet meer wat het geweest is. Maar kun je eens wat geluiden laten horen ter vergelijking? Eens kijken of je het verschil idd hoort.
 
Just Blaze zn producties,
Allemaal mpc4000
vind die zooi van hem toch lekker rauw klinken
tligt voornamelijk aan degene die achter de knoppen zit.
omdat de converters van je 3000 wat meer laag hebben lijkt het of die gewoon meer punch heeft
kan dat opzich ook wel nadoen met een 4000 en fijne eq.
Love em both :D
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
:erm: Ik denk juist mede omdat er veel met software gewerkt wordt..

Niet alle HipHoppers werken met de 3000 of de 4000, lijkt me.

Ja dat snap ik!
 
Origineel geplaatst door Grouphome
Just Blaze zn producties,
Allemaal mpc4000
vind die zooi van hem toch lekker rauw klinken
tligt voornamelijk aan degene die achter de knoppen zit.
omdat de converters van je 3000 wat meer laag hebben lijkt het of die gewoon meer punch heeft
kan dat opzich ook wel nadoen met een 4000 en fijne eq.
Love em both :D

yep met een beetje eq en tupe compressie kom je in de buurt,maar het begint bij de bron!...., en ik vindt het verschil gewoon te groot tussen de beide samplers.
 
het is een convertor verschil wat de mpc3000 wat meer punch maakt, zoek maar eens hier op het forum naar de verschillen van div akai samplers en je antwoord word steeds duidelijker. ik meen dat de mpc 3000 de engine van de s3000 of s3200 heeft (niet de xl versie)

vergeet niet dat die bekende jongens in de hip hop nog de boel afmixen op high end apparatuur wat ook een karakter mee geeft en die spullen kan je niet vergelijken met de gemiddelde home studio hier op het forum.

waar ik wel benieuwd naar ben is de sequencer/groove verschillen tussen de mpc 3000 en 4000
 
Yep!ik heb ook een cd3000XL en die klinkt ook iets zachter.
de seq verschillen weet ik niet, ze zeggen wel dat de 3000 en de 60 meer groove hebben?
Ik gebruik cubase heel veel dus dat zal ik ff goed moeten testen
 
die xl series heeft andere converters dan de 3000 series
de sequencer is even strak op de 4000 als op een 3000/2000 etc
swingt gewoon hetzelfde
waar het verschil in zit is dat je op de 3000 en ouder op gehoor aan het editten bent waardoor je samples al anders klinken (swingen misschien)
 
Ja dat denk ik ook ,Het knippen op gehoor gaat minder strak als bv knippen met soundforge waar je in het groot de samplewafe kan zien.
 
Ik zeg: laat maar es horen dat verschil
 
Re: mpc4000/mpc3000

Origineel geplaatst door djSmoothCee
Yo,
Ik heb pas een mpc4000 geweldig machine met lekker veel mogelijkheden,maar ik kwam erachter dat mijn mpc3000 veel beter klinkt dan bedoel ik op drum samples de 3000 heeft veel meer PUNCH! knallen!
dus blijf ik toch maar samplen met de 3000 en die shit inladen in de 4000...beetje jammer

en daarom klinkt de wat nieuwere hiphop wat minder RAW=(


Hehe.....je zei het al he ....Toch maar een 3000 gekocht ?
Die van marktplaats zeker ?

de XL is in ieder geval toppie !

Mazzl.
 
yo Harold,

yep eindelijk een 3000,want ik had zoveel spijt dat ik hem toen die tijd niet gekocht in 1997 .
Ik zag hem staan in de winkel en ik ging toen voor de akai cd3000xl...maarja ik heb hem nu pas gevonden in zeer goeie staat...die gast had alleen de seq gebruikt:confused: dus helemaal clean!

Hoe is het met jou mpc?
 
ik heb ze gewoon beide omdat ze beide gewoon dope zijn (gebruik mn 4000 wel het meest)
 
Re: Re: mpc4000/mpc3000

Re: Re: mpc4000/mpc3000

Origineel geplaatst door Lotuz
HipHop is nu eenmaal niet meer wat het geweest is. .

populaire Hip-hop en r&b is de disco glam rock van de nulties. :r
 
Origineel geplaatst door Grouphome
ik heb ze gewoon beide omdat ze beide gewoon dope zijn (gebruik mn 4000 wel het meest)

aan jou gearlist te zien begrijp jij het spelletje wel, :halleluja
 
Zelfs de MPC2000 en 2000XL klinken qua volume anders,
2000 classic klinkt harder en hij knalt naar mijn smaak wat meer.

MPC60= S900/S950
MPC3000= S3000(i) /3200
MPC2000= lijkt veel op de XL versie, maar klinkt wat harder.
MPC2000XL=S3000XL/S2000

Qua sound vind ik mijn MPC2000 en 2000XL wat braaf,
daarom heb ik voor beide de 8-out.
Tja, daarom staat hier een S950, met een MPC (timing)
best of both worlds.
Voor het wat diepere (sub)laag gebruik ik mijn Emu, ook daarin
laat de best klinkende akai (S1100) wat liggen.
 
@Grouphome:

ik zie dat jij ook een MPC2000 classic hebt,
kan jij zeggen hoe deze zich verhoudt ten aanzien van de 3000 en 4000?
 
Origineel geplaatst door matrixxx

vergeet niet dat die bekende jongens in de hip hop nog de boel afmixen op high end apparatuur wat ook een karakter mee geeft en die spullen kan je niet vergelijken met de gemiddelde home studio hier op het forum.

Hij heeft wel een punt dat de bron het karakter al moet hebben,
wat er niet in zit kan je later niet toevoegen, hoe high-end de studio ook mocht zijn.
 
Back
Top