mg 1 moog voor ...sofort kaufen bitte 600

Origineel geplaatst door omiel
Niet veel mogelijkheden, maar belangrijker nog, geen krachtig vol geluid. Moog heeft zijn naam er dan wel aan gehangen maar hij kan niet mee met de echte Moog bakken.
misschien heb je meer verstand van verzekeren :D sorrie voor dit chat gehalte achtige woordspelling maar de klank komt over een met een prodigy die natuurkijk wel veel meer te tweeken is daarom is 600 een beetje veel,(maar om nou telaten doorschemeren dat als je geen minimoog hebt je geen pro geluid hebt vind ik een beetje onzin dit beesje is zeer diep zeer warm en ook nog erg goedkoop wat wil je nog meer das toch leuk) volgens mij werd er in een andere threat hier zelf devergelijking gemaakt met een 2 vco minimoog kwadiepte kan ik me nog herineren. maar dat zal ik wel gedroomd hebben.:z :Z
Its architecture is pretty basic. Two VCOs with assignable range and waveform and a VCO phase offset control. The VCF can be at a fixed frequency or track the key pitch at 1/2 or full range. There's a cutoff and resonance control. Basic stuff. There's one AR EG, which can disabled or bypassed. It modulates the VCF cutoff to a degree ajustable via slider. (Note: I'm a little unclear about the VCA in this unit. I don't believe it is modulated by the EG, or anything else, saving, perhaps, the mixer? e.g.: it's effective a fixed amp?) There is an LFO which supports triangle, square, or random waveforms. It can modulate the VCO pitch, or VCF cutoff. Its period is adjustable from about 1/10Hz to maybe 30Hz. The LFO can trigger the envelope. Porta control is a simple porta speed slider, ajustable from off (or very very fast) to very slow porta.
demo
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dr.DRé
misschien heb je meer verstand van verzekeren :D sorrie voor dit chat gehalte achtige woordspelling

Ik heb geen idee waar je het over hebt. Volgens mij sta je tegen de verkeerde boom te pissen. 8o)
 
Origineel geplaatst door smackos
Nee niet bij een knakenpoetser zoals jij :D

Enfin, goed of niet 600 is nogal tijd veels te veel imo.


Het woord knakenpoetser is bijzonder negatief en jij gebruikt het te pas en te onpas...of ik duur ben is een punt waar je over kan twisten en waaschijnlijk is de conclusie dat ik dat ben...Ik neem aan dat jij ook geld vraagt voor jouw optredens en dat je niet zegt "muziek is los van geld ik doe het wel voor de kost"...Dus....Ik geloof dat ik je ooit goede service heb geleverd door spullen voor de benzine prijs bij je af te leveren etc etc ....mischien dat je dat kan vertellen...Ik zou het ook laten weten als ik je optreden goed vond..
 
En nu weer on topic.....ik vind de Rogue een vettte bak.....als de MG1 hetzelfde is minus pitch/modulatie wiel dan neem ik mijn petje af....De Rogue klinkt vet klassiek en voor hij is tweakable middels veel knoppen. Verder vind ik dat die MG1 een zekere cult status heeft die de Moog ook heeft maar dan net weer niet....
 
ik verbaas me helemaal over de rogue-revival hier, de laatste tijd.
het is een leuke synth, zeker zo rond de 300 euro, maar toch vrij beperkt en niet echt met een dikke sound.
ik bedoel, leuk ding, maar ook weer niet zó leuk.
 
Origineel geplaatst door Leo
ik verbaas me helemaal over de rogue-revival hier, de laatste tijd.
het is een leuke synth, zeker zo rond de 300 euro, maar toch vrij beperkt en niet echt met een dikke sound.
ik bedoel, leuk ding, maar ook weer niet zó leuk.



Nou die sound is echt wel dik hoor...en het is gewoon een veelzijdig ding...hij klinkt mooi, is stabiel, doet wat je wilt en pompt er hele dikke subbassen uit als het moet...Ik heb 2 x een Moog Taurus MK1 gehad en geloof me ik haal uit de Rogue identieke bassen...en ik zeg dit echt niet om mijn shit te promoten of zo...Ok de Taurus MK1 klonkt iets ronder en een klein beetje dieper maar de Rogue zit er echt vlak bij...het is een kwestie van heel subtiel proggen en die Rogue rammelt de ramen er uit.....
 
Origineel geplaatst door Leo
ik verbaas me helemaal over de rogue-revival hier, de laatste tijd.
het is een leuke synth, zeker zo rond de 300 euro, maar toch vrij beperkt en niet echt met een dikke sound.
ik bedoel, leuk ding, maar ook weer niet zó leuk.

soo net thuis en ik zie dat de heren de stryd weer aangaan ,...toch mooi dit forum
wel goed / niet goed ; dik niet dik je bent zelf dikk ,... een knaken poetser [zijn we dat allemaal niet een beetje?]
ik denk dat ereen knakenpoetser draadje gestart moet worden ,...
we beginnen met kozz dan dan ,...en ...
onzin
iedereen probeert toch een dik graantje uit zn synth te slaan want als ik bv ralph zn dv 800 wil kopen
zal ik bv ook een van ,mn synthjes voor een meer prijs moeten verkopen ,...doe ik maar niet dan ,..w8wel af!
dus
leuke demo van dr dre ; zo klonktie kan ik me wel iets herinneren ,...ronkend
kijk ik heb de mijne ook ooit verkocht voor wel 800 gld
maar das ook een veel dikere synth vond ik dan bv de mc 202 die ik er mee terug ging kopen toen!stom
wist ik veel

een 2vco moog is toch ok voor de prijs van een simpeler 1vco bv mono synthje alaaxxe /ms 404 ofso

dus de verkopert heeft eg geluk gehad
iemand zei iets over tweakable van de moog prodigy 1lfo 2vco ar/adr thats it oja sync knobbie
heeft de moog rogue en mg1 ook alemaal 2vco sync en adsr en de poly section
zoveel verschil ister niet


:geslaagd: en nou weer handen schudden ,..en de poets doekjen weer in de kast:slotje:
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
En nu weer on topic.....ik vind de Rogue een vettte bak.....als de MG1 hetzelfde is minus pitch/modulatie wiel dan neem ik mijn petje af....De Rogue klinkt vet klassiek en voor hij is tweakable middels veel knoppen. Verder vind ik dat die MG1 een zekere cult status heeft die de Moog ook heeft maar dan net weer niet....

nou, ik ga eens kijken of ik het eens kan worden met je. heb een mg1 gekocht en ben ook wel benieuwd.
jij noemt het ontbreken van de wielen tov de rogue, maar wielen boeien me niet zo. ik ben wel benieuwd naar de poly sectie en volgens mij zaten er nog wat andere dingetjes op.
in mijn hinnering was de rogue wel leuk, maar toch wat scherper qua geluid en minder indrukwekkend of leuk dan de micromoog en source. maar misschien kon ik toen gewoon nog niet zo goed schuiven en schakelen om e riets goeds uit te halen?!
 
zo klinkt ie

wat dom gepiel maar wel te horen lijkt me

volgens mij heefft tandy er ooit 124387263476237845762354 gemaakt dus 600 is echt te veel
200 max, maar wel erg leuk bakkie
wel beperkt, maar wel dikke sound
 
Origineel geplaatst door fjoesz
zo klinkt ie

wat dom gepiel maar wel te horen lijkt me

volgens mij heefft tandy er ooit 124387263476237845762354 gemaakt dus 600 is echt te veel
200 max, maar wel erg leuk bakkie
wel beperkt, maar wel dikke sound

200 max? dan heb ik teveel betaald, maar dat doen er meer gelukkig, dus ik hou hoop.
wat mij betreft en afgaand op de juichende posts hierboven, moet de mg1 toch minimaal hetzelfde waard zijn als een ms10 en die gaan tegenwoordig voor 400, dus....
 
Origineel geplaatst door Leo
200 max? dan heb ik teveel betaald, maar dat doen er meer gelukkig, dus ik hou hoop.
wat mij betreft en afgaand op de juichende posts hierboven, moet de mg1 toch minimaal hetzelfde waard zijn als een ms10 en die gaan tegenwoordig voor 400, dus....

NEEJOH ,..mg1 heb ik toen ook verkocht voord8 800 gld
so 3a400 eu is soo raar niet ,..alleen omdat t een ander kastje heeft en de rogue dan...ook plastic toch
inside = intel ,..uh moog
er is geloofk zelfs een trucje met de chinch jones [tulp] stekkers dat je een signaal voor t filter erin kan modden
heel makkelijk ,..ff googlen..
leuk bakkie ,..
als t dezlfde marktwaarde heeft as bv een sh101
hebk byna liever de rogue/mg1
 
ik weet er natuurlijk ook niet zo veel van, maar ik heb ze voor 200 langs zien komen
toen ik mijne kreeg wilde ik even weten hoeveel ik nou gekregen had namelijk :D
 
vorig jaar (of dit jaar) heeft sonate nog moeten leuren met een mg1, voor 250 of 275. het is dat ik toen niet in een vintage periode zat, maar anders. het blijft natuurlijk altijd lastig, maar rond de 400 voor een mg1 zou ik er in ieder geval wel voor over hebben. en meer dan 450 zou ik er niet voor durven vragen. (hoewel ik de mijne wel ga pimpen met de slider caps van de polymoog, als ik m binnen heb.)
 
ok @ leo ,..
let op ...ik regel de rest jij pimpT,
kunnen we niet een eigen PIMP my synth beginenen :D
lachuh toch regelt senso de knobbies

leo ouwe super pimp ,..
kheb je nog nooit gezien ,...volgens mij lijk je een beetje op een krijsing tussen tom jones en rick james
haha yoke
[zit vol van t kerst eten krygje dat
 
Back
Top