mg 1 moog voor ...sofort kaufen bitte 600

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
ja de realisticme een realistishen price

sofort kaufen ,...600.-
http://cgi.ebay.de/MOOG-MG-1-REALIS...ryZ46983QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

leuk synthje dat wel meer 250.- waard [ietsje mer] net en rogue met poly

txt

MOOG MG1 REALISTIC Vintage Analogsynth mit Modular-Modifikation (13 Klinkenbuchsen & 3 Potis zusätzlich).
Im Prinzip ein Moog The Rogue mit erweiterten Möglichkeiten ohne Handräder.
2VCO mit Saw, Puls & narrow Pulse mit Sync, Noise, Ringmodulator, einfache vollpolyphone Sektion mit Pulswave. Autotrigger, LFO mit Triangle, Puls & Random auf VCO &/oder VCF routbar. Glide (Portamento). CV/GATE (1V/Oct-Norm wie auch Arp, Roland, Sequential & Oberheim Synthesizer, nicht aber Korg und Yamaha), S-Trig über Klinkeneigang.
Zu den Modifikationen:


Back:
2x Audio-Output,
1x Headphone Output!


Front:
Filter Audio in (unterbricht VCO1&2),
Contour Out (Hüllkurvenoutput),
Modulation Out (LFO-Output),
Tone Source Two FM Amount (VCO2 Modulations-Input DrehPoti),
Tone Source Two FM In (VCO2 Modulations-Input),
Tone Source Two Tune (DrehPoti, erweitertes Tuning von VCO2 im Bereich von ca. 2 Octaven, besonders für Syncsounds sehr nützlich, VCO1 & 2 können nun auch auf der selben Fusslage spielen),
Tone Source One Pulse Wave Out (wenn VCO 1 auf Saw steht kann man hier nochmal die Pulswave extra abgreifen),
Tone Source One Out (VCO1 Out),
Tone Source Two Out (VCO2 Out),
Noise Out,
Belltone Out (Ringmodulator Audio-Out),
Filter FM Amount (Filter Modulations-Input DrehPoti),
Filter FM In (Filter Modulations-Input).


Typischer Moog-Sound, sicherlich kein Voyager, im Vergleich zu Doepfer & Konsorten aber ganz weit vorn. Als Erweiterung eines schon existierenden Modularen Systems um ein paar Moog-VCO's oder echten Moog-Filter oder als Stand-Alone Halbmodular sehr nützlich. Hat Gebrauchsspuren, an 4 Schiebepotis fehlen die Plastikkäppchen, Bedienung ist jedoch nicht beeinträchtigt. Potis können hier und da etwas knistern, verschwindet aber bei häufiger Benutzung wieder. Die fürchterliche Staubschutzeinlage, welche sich irgendwann auflöst, zu Teer wird und Geräte wie dieses oder den Rogue zerstört wurde hier schon vor langer Zeit entfernt
 
Hij / Zij heeft het ervoor gekregen.
 
Veel te hoge prijs voor een niet interresante synth. Ik heb hem twee keer gehad en twee keer spijt gehad dat ik mijn geld er aan uit gegeven had.
 
Origineel geplaatst door smackos
Daar heb je bijna een source voor :D

maar jij hebt al een hele tijd bijna een source :D :D :D
 
altyd dat gelxl over de source was daarnou soo byzonder aan tov bv een prodigy en bv een multimoog
heb ik liever die
jaa memory is nou niet net de bedoeling om een knoppen synth te hebben ,...
koop dan een vx600 asje ingewikkeld wilt programmeren

of een atc van se voor de CASH van een source
er wordt eg veelste veel gevraagd voor die bakken 1100 soms
waanzinnigvindikkuh

maargoed heb een sh 2 gevonden .,..sofort kaufen 600.- ben beniewd ,..= gewoon een sh 09 met 1 xtra oscie

toch



:gaap: :confused: :confused:
 
Had er vorig jaar bijna een gekocht van forumlid sonate, voor 275 euro's als ik me niet vergis.
Heb er toch wat spijt van dat ik het niet heb gedaan (verbouwingen, kinderen...).
Blijft een echt lief bakje, beetje my-first-moog (wat het ook vaak was natuurlijk).

En dat met één bod, die verkoper heeft echt geluk gehad.
 
600 euri voor een Tandy ? oi veh!
 
Origineel geplaatst door Mk II
600 euri voor een Tandy ? oi veh!

vraagje aan mk 2 ;je wil zeker niet vertellen wat je ongeveer heb moeten betel voor je dv800
toen of waneer je m kocht ..
want vriend van mij wil dr een en jij en ik zijn de enige die ik weet die er een hebben [jij dus ] en ik had er een
geruildt met cs 30 ergens spijt ergens niet meer inzet baar ,...maar de sound
erg apart
er staat er nu eentje 4 sale 950.+-zeg niet wie
maar isdat niet veel te veel ,..?

aangezien je een bezit wat denk je dat zo,n obscuriteit op brengt these days ;?


:halleluja
 
Origineel geplaatst door omiel
Veel te hoge prijs voor een niet interresante synth. Ik heb hem twee keer gehad en twee keer spijt gehad dat ik mijn geld er aan uit gegeven had.
wat bedoel je met niet interresante synth (spotmode wat doe je nog op dit forum /spotmode off)deze is inderdaad een beetje prijzig mar niet interresant mmmm...
 
vraagje aan mk 2 ;je wil zeker niet vertellen wat je ongeveer heb moeten betel voor je dv800

jawel hoor. ik heb hem een jaar of vier, vijf geleden zomaar gratis en voor niks gekregen van een goede vriend voor wie ik wat programmeer werk had gedaan. zonder enige twijfel het leukste en meest onverwachte kado dat ik ooit heb gekregen (en niet eens zelf betaald...)

ik denk dat ze toendertijd zo rond de 500 a 800 gulden deden, afhankelijk van conditie e.d..
950 euro lijkt mij in dat opzicht wat veel maar ja; prijzen worden bepaald door vraag en aanbod. De vraag naar leuke vintage synths neemt alleen maar toe en het aanbod neemt de laatste jaren enorm af. Ik heb in al die tijd dat ik met synhs klooi (1980) nog nooit een andere DV gezien en vermoed dat er hier in NL nooit veel zijn geweest. die DV-800's waren niet goedkoop en voor dat geld kon je ook een kleine Moog o.i.d. aanschaffen.

erg jammer want het is een fantastisch en weird apparaat met die typische vintage Korg sounds, met name de ring mods klinken super. ik zal hem morgen weer eens aanzetten :)
 
fantastishe bak asje m open draait en de motor kap [ want dat is het !] naar acheteren legt
zie je voor elk stuk synth een dikke print met bossen draden netjes met touwtjes gelakt allemaal zn plekkie hebben
[ik heb dat a/z boekie van p forrest daar staan fotos in van de cs80 hoevol die is met draden bomen ,..nou dese ook net soo koper bak
iig perfect om te modden want op bv op de wave form switch op de print staan tekens aan de soldeer kant trek een draadje naar buiten en hopla je ...bv doepfer moduliar in ,..
zo kon ik wel zo,n dertig atakkingjes bedenken hebter toe een of twee opgesoldeerd een fx app voor t filter erin

eg een heel aparte bak

en die ring mods bwhaaaa
en en en,...raak niet uitgekeken ...ik heb nog samples in mn sampler gebruik ze zelfs nog...

tis wel een feit dat de dv 800 een zeldzame vorm begint aan te nemen
was een paar keer aan t zoeken eigenlijk overall ,..maar lijkt wel ofter ook eg weinig zijn verkocht

rariteit = t terwijl toch bitimbre twee sounds en bv een ps serie meeer koste ...toch

synthofielen geven these days gewoon meer dan 1000eu voor een eg oude mono synth,..
zelfs alist geen ob/of moog

waneer komt er weer zo,n digi revival...thnx 4 story
was benieuwd hier opt forum zie ik niemand ermee [ iets voor volgende meeting ]
haha
:engel: :engel: :engel: :engel: :geslaagd: :okdan: :okdan: :okdan:
 
600? had ik niet gezien :D

tja das veeeeels te veel

ze gaan volgens mij voor 200

en ik heb de mijne gratis :)
 
Origineel geplaatst door dr.DRé
wat bedoel je met niet interresante synth

Niet veel mogelijkheden, maar belangrijker nog, geen krachtig vol geluid. Moog heeft zijn naam er dan wel aan gehangen maar hij kan niet mee met de echte Moog bakken.
 
geen krachtig geluid?

moog heeft er niet alleen de naam aan gehangen hoor.
tis van binnen bijna 1 op 1 een rogue

dat ding klinkt DIK de MG-1 he
 
Origineel geplaatst door R-ond
altyd dat gelxl over de source was daarnou soo byzonder aan tov bv een prodigy en bv een multimoog
heb ik liever die
jaa memory is nou niet net de bedoeling om een knoppen synth te hebben ,...
koop dan een vx600 asje ingewikkeld wilt programmeren

het geluid is er bijzonder aan. hij klinkt gewoon anders (en wat mij betreft 10 x beter) dan een prodigy of multimoog (die je ook niet op elke hoek van de straat tegenkomt trouwens.)
en ingewikkeld programmeren? welnee, de source is 1 van de makkelijkst programmeerbare synths.
 
Back
Top