Welke polyfone analoge synth voor rond de 350 euro

Ik las op internet wel iets over nieuwe eprom versies voor de JX10. Zouden daarmee die brakke midi implementatie opgelost worden?
 
Origineel geplaatst door renepela
Ik las op internet wel iets over nieuwe eprom versies voor de JX10. Zouden daarmee die brakke midi implementatie opgelost worden?

ja,dat is helemaal opgelost,zelfs in cubase te editten...en met een behringer knoppenbakje..vette synth hoor die jx10,veel steviger gebouwd dan zijn brakke broertje de jx8p met zijn membraamknoppen,die heeft de jx10 niet,gewone stevige drukknoppen...
Het was het vlaggeschip van roland eind jaren 80,en vegeet de sync,de layermogelijkheden,unison en dual mode (6stemmig 4 osc per stem)niet.
De jx8p 's die ik heb gehad hadden allemaal problemen met de toetsen en de aftertouch,de jx10 's die ik heb gehad waren allemaal helemaal tiptop in orde,kwaliteitsbak hoor..met een prachtig geluid..die pg800 is leuk maar het is een overgeprijst brak bakje met kleine rotslidertjes,je kunt er beter een behringer draaibakkie bij gebruiken....werkt perfect bij de jx10se in ieder geval..:koffie:
 
Nou, da's een helder antwoord RedNoiz.

Ik zou weleens wat audio voorbeelden willen horen van een JX10.
Weet iemand een link met wat mp3's of zo?

Die JX10 lijkt me inderdaad de beste keuze voor een "budget" polyfoon analoogje. Zeker als die midi problemen simpel zijn op te lossen.
Toch nog een vraag over dat Eprom.

Stel dat ik ergens een JX10 op de kop kan tikken (en dat valt denk ik nog niet mee), hoe check ik dan de eprom versie?
Is er eenvoudig aan een nieuwere eprom versie te komen? Is dat een kwestie van ergens downloaden en dan inlezen in de jx10, of moet ik echt een eprom programmer hebben? Die heb ik namelijk niet.

Ik heb nog een Korg 01/W staan + alle uitbredingskaarten van Korg, waar ik vanaf wil. Ik heb namelijk een Korg Micro-X gekocht, waardoor de 01W een beetje overbodig is geworden. Zou een 01W voor een JX10 een eerlijke en goede ruil zijn?
't Is natuurlijk maar de vraag of ik iemand kan vinden die dat wil, maar dat zien we dan wel weer.
 
Kijk eens hier: http://members.iquest.net/~twilight/info.html#rom

Op deze site staat alles over JX-8P, JX10 en MKS70. Toen ik nog een JX10 had (uiteindelijk geruild met Rednoiz) heb ik contact gehad met Roland Benelux over die ROMs, ze waren heel behulpzaam: kwestie van jouw ROMs uit de synth halen, opsturen en dan sturen zijn een nieuw setje terug, dat was anderhalf jaar geleden. Ik weet niet 100% zeker of je met de meest recente Roland Benelux ROMs ook alle MIDI Sysex problemen hebt opgelost, lees bovenstaande site even door.

Overigens heb ik nu een MKS70, ook fantastisch en is niet zo'n enorm 76 toetsenslagschip. Let bij aankoop van de JX10 inderdaad op de 'aftertouch' bij sommige moet je de synth bijna door de tafel duwen (bij veel JX8Ps nog erger).
 
de eprom van de jx10se:

de eprom van de jx10se:

jx10se
staat hier..werkt perfect en lost alle sysex problemen op..je kunt hier de binary downloaden evenals een preset voor de peavey 1600..
Dat scheelt echt,alhoewel het editen best gaat op de jx10 zelf hoor,als je synths kunt programeren en je envelopjes kent...even wennen aan die dubbele architectuur,maar dan gaat het best makkelijk met die grote alphadial..
:okdan:
 
Laat Danny het maar niet horen ...........................

Oh.. oeps... twas niet mijn bedoeling om een (forum?)persoon te beledigen. (Ik zie nu in het youtube profiel dat de persoon uit NL komt).

Het filmpje moet het niet hebben van de virtuositeit... maar..misschien is de persoon zelf wel heel erg muzikaal of kunstzinnig. :)

Hoop dat ik het leed nu weer een beetje verzacht heb :engel: :luv:
 
Afgelopen donderdag heb ik de JX-10 gekocht van een medeforum lid. Wat een fantastisch apparaat is dat zeg.
De bediening vind ik niet zo prettig, dus zou ik er eigenlijk een keertje een PG-800 bij moeten kopen.
Op marktplaats zie ik er eentje staan, maar daar wordt maarliefst 300 euro voor gevraagd. Da's bijna net zo veel geld als de synth zelf en dat vind ik dus wat overdreven.

Bestaan er zelfbouw oplossingen om zelf een pg-800 achtig iets te bouwen?
Of kan iemand me een andere oplossing geven.
Ik zit zelf te denken aan een behringer bcr-2000, maar die sluit je volgens mij aan met USB op je pc.
Ik wil juist ook kunnen editten zonder pc en dus alles via standaard midi kabels aan kunnen sluiten.
Mijn midisport 8x8 zit echter helemaal vol, dus ik zou een eventuele bcr-2000 dus rechtstreeks aan moeten sluiten op de jx-10. (de jx-10 zit wel op de midisport 8x8).

Kan ik het als volgt doen: De midi out van mijn pc naar de midi in van de bcr-2000. De midi out van de bcr-2000 naar de midi in van de jx-10.
De midi out van de JX-10 naar de midi in van mijn pc.

Kan ik op die manier mijn JX-10 met mijn pc bedienen en als de pc uit staat met de bcr-2000, of moet ik dan toch nog kabels wisselen.

Mooiste oplossing zou toch een pg-800 zijn, omdat die aangesloten wordt op een aparte poort op de jx-10. Alleen die prijs.......
 
Mijn JX-10 heeft het gemodificeerde rom van Colin Fraser, waardoor de midi problemen voor een groot deel opgelost zijn. Mijn JX-10 zou dus wel goed overweg moeten kunnen met sysex.
 
Back
Top