electribes midi filter probleem cubase

Metroid

MarkID
Lid sinds
6 juni 2006
Berichten
543
Locatie
Zwijndrecht
Hoi allemaal, Ik heb een vraagje en hoop dat een van jullie mij uit de brand kan helpen. Ik ben sinds een paar dagen aan het stoeien om bv een electribe er1 of em1 aan te sluiten midi op Cubase SX. Tot dus ver gaat het goed kan een drum secuence programeren met de geluiden van mijn electribe.

Nu mijn probleem wanneer ik in Cubase filters wil opnemen dan gaat het fout zodra ik rec in cubase indruk en ik een bepaald filter effect wil gebruiken of bv een drum of synthlaag van de electribe em1 wil tweaken blijft cubase hangen, Het lijky erop dat hij de midi informatie niet kan verwerken. c6 c98 c99 zie continue terug komen in een logfile in cubase.
Weet iemand hoe ik cubase kan instellen dat dit goed gaat??

HOOP ECHT DAT IEMAND MIJ KAN HELPEN.

Thanks
 
Waarschijnlijk staat je midi input op all midi inputs.
kies bij je midi input je electribe.
nu moet íe opnemen zonder problemen.
 
het klinkt een beetje vreemd, zeker dat cubase blijft hangen?!

Mijn ervaring met mijn tribes was dat ik ze op een apart midiknaal moest zetten, anders werd de controller data weggefilterd en kon ik niet opnemen in cubase. Elke tribe op een aparte midi-ingang kon wel.

Wat die cc nummers betreft: Als je cc6 op 2 of drie zet, dan kan je met 99 de cutoff en met 98 de resonance besturen (dit is zomaar een voorbeeld en klopt niet helemaal, maar de gegevens staan in je midi data overzicht in de manual. Ik weet wel dat het zo wel werkt). Dit komt door de NRPN. Je kan op deze manier iig wel intekenen.

Het is alleen al jaren geleden dus kan je verder niet echt helpen.

suc7
 
Back
Top