• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Yamaha CS70m + Kenton Midi!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

grooveactivator

Stamgast
Lid sinds
19 Maart 2005
Berichten
215
Locatie
Cadier en Keer
Met pijn in het hart te koop mijn geliefde Yamaha CS70m met Kenton Midi interface ingebouwd! Gebouwd in 1981 was dit bij mijn weten de laatste analoge synth die Yamaha maakte. Ik laat de vergelijking met de andere CS'en achterwege, want dit is gewoon een pracht synth op zich zelf en zeer zeldzaam Lees voor je zelf:


The CS70M is a great big powerful polyphonic analog synthesizer which belongs to Yamaha's excellent line of CS series synthesizers. Fat sounds, cutting leads and bubbly basses, the CS70M has 6 voices of polyphony each supported by 2 oscillators for a total of 12 analog VCO's! It's got very flexible LFO, envelope and filter controls all of which sound really nice and smooth. The VCF filter has its own independent envelope control as well.

Truly a lush sounding instrument that would please anyone looking for that J.M Jarre or Tangerine Dream sound. Other features include a 4 track polyphonic sequencer, a 5 octave keyboard with aftertouch sensitivity and external magnetic data card memory storage. With only a slim 30 preset sounds that are mediocre, this is the kind of synthesizer that begs you to grab its knobs and start editing (that could possibly explain its big flashy knobs and buttons).

All in all an excellent and large synthesizer that will make any synthesist happy! It has been used by Kajagoogoo. The next step up from this synth is Yamaha's CS-80 which is an eight voice monstrous beast quite similar to the CS70M. The CS70M is likely to be too large for anything more than studio use but if you can find one it is definitely worth a listen!


De enige manier midi op deze synth te krijgen was via een speciaal ontwikkelde interface van Kenton! Moeilijk te krijgen achteraf en zeer prijzig! Deze zit er dus in en word niet meer geproduceerd. Er zijn er ook maar weinig van gemaakt heb ik begrepen. Je kunt het PDF bestand van hun website halen, zodat je kunt zien wat er mogelijk mee is. De synth is in heel goede staat en uiteraard vrij te testen in mijn studio.

Richtprijs tussen de 1200 en 1500 Euro

PM me je bod en enkel serieuze reacties graag.
 

Attachments

  • cs70m_full.jpg
    cs70m_full.jpg
    20,7 KB · Bekeken: 105
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top