Synton Syrinx

infooooooooooooo

infooooooooooooo

Very good condition. Comes with flight case and I will include cables for keyboard c/v and gate. There is a few marks here and there but it is nearly 25 years old. The touch bend pad is worn but this is common on Syrinx.

The Syrinx is mono synth with a very nice filter [2 VCO, 3 sync modes, 2 LFO's, 2 ADSRs and a ring modulator]. It has 3 VCF's that can be patched in four different ways. It's a monophonic lead synth in the same category as the Minimoog & Odyssey but far more rare, as there were only a few hundred were produced from 1983 through 1984.

The Syrinx uses seven Curtis chips for its VCO's, VCF's and envelopes. It has two analog VCO's, a sub-oscillator and three flexible VCF filters. You can switch between the three filters for either a 24 dB lowpass, or two bandpass filters, and they can be patched in four different ways (series/parallel). Additionally the Syrinx has two LFO's, FM, PWM, osc-sync, 2 ADSR envelopes, ring modulation, portamento and a cool touch-pad that can control various parameters from pitch-bending to the LFO rate. The Syrinx's Mixer section lets you adjust levels for each VCO and the sub-osc as well as the Noise Generator and Ring Modulator. There is no MIDI and patch memory options.

It was inspected last November by Oakley Systems. He removed two modifications that had been done and filled in the gaps left by these two knobs, at top left.

One modification has been left on the synth as it is a big improvement. This is a switch that allows you to choose c/v modulation from LFO 1 or LFO 2 (before it was fixed at LFO 2) for the first voltage controlled bandpass filter. the 2nd bandpass filter is fixed at LFO 2. This modification allows for the creation of some lovely swirling phasing sounds like on the mutron biphase or lovetone doppleganger. see the third photo.

This item is heavy so shipping within UK by insured Parcel Force will be £16.80 + insurance. I will not under any circumstances ship it without insurance.

I will ship it to UK, Europe, US, Canada, Australia & New Zealand.

If you have 5 positive feedback or less please do not bid as I will cancel your bid and add your name to my blocked bidder list.
 
Re: infooooooooooooo

Re: infooooooooooooo

Origineel geplaatst door R-ond
If you have 5 positive feedback or less please do not bid as I will cancel your bid and add your name to my blocked bidder list.

Lekker, leuke sfeer ook :frons:
 
Hey, Mono, moet je niet even wat zeggen over het feit dat die bak vol met CEM's zit? :D
 
Re: Re: infooooooooooooo

Re: Re: infooooooooooooo

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Lekker, leuke sfeer ook :frons:

vond ik ook nogal belachelijk, net of ebay-feedback wat voorstelt, is meestal uitwisselen van beleefdheden. ik heb heel wat over ebay gedaan en in totaal ongeveer 5 keer negatieve feedback gekregen. steeds als koper (ook al had ik prompt betaald), gewoon omdat ik negatieve feedback had gegeven aan mensen die teringzooi voor goed spul opstuurden, een lelijke kopie ipv een aangeboden origineel manual, of mensen op wie je weken of zelfs maanden moest wachten, zonder verder bericht. je komt geen verkoper meer tegen die jou positieve feedback geeft als je meteen betaalt, pas als ze zelf hun positieve feedback binnen hebben, krijg jij het ook.
laat hem die syrinx maar in zijn anus douwen, heeft ie meteen lekkere feedback.
 
infooooooooooooo

infooooooooooooo

maar ik hebter twee in mn leven gezien en eigenlijk nog nooit een gehoord ik kan me dr iets by voor stellen ,...
ask weet dat er een cem sound inzit met meer mods/config.dan bv een pro one /uhh...ax noem nogs een cem mono bak ,...mp
maar wat mag zo,n syrinx nou opbrengen ,..tegenwoordig meer dan 2000+geloofk en deze is niet eens zoo zeldzam [ikwilde rode]

hyper dehype wel erg mooi hollands


:halleluja ik volg m
met zzn 5 feedback anders niet pff
 
ja lachuh leo,..moet je niet meebieden ,..[wedje dat deze nog niet thuis heeft gestaan ,..]
:{ :{ :{ toch
ofkrijgje dan met de mattekloppert :D :bekdicht:
 
Origineel geplaatst door R-ond
ja lachuh leo,..moet je niet meebieden ,..[wedje dat deze nog niet thuis heeft gestaan ,..]
:{ :{ :{ toch
ofkrijgje dan met de mattekloppert :D :bekdicht:

syrinx heb ik nog nooit gehad, wel eens de kans gead, maar toen had ik nog niet in de gaten hoe leuk die was.
en nu hoeft het niet meer zo. mono: ik wilde nog even de maten precies afstemmen, we hebben nog wel contact.
enneh... ik had een duitser die een syrinx zocht getipt over deze veiling en die nodigde me uit voor het oktoberfest in münchen. ritje doen?!
 
Origineel geplaatst door Leo
syrinx heb ik nog nooit gehad, *

ok¨

enneh... ik had een duitser die een syrinx zocht getipt over deze veiling en die nodigde me uit voor het oktoberfest in münchen. ritje doen?!

das aardig ,..maar moet je dan een hele maand een sysinx in je huis bewaren ,...en niet aanzitten :engel:
waarschijnlijk ga je alst octoberfest is niet meer ...zo leul ist tie

en jullie hielden toch nie van bier
 

Attachments

  • biertje grooot.jpg
    biertje grooot.jpg
    18,2 KB · Bekeken: 50
Origineel geplaatst door Leo
[Bik had een duitser die een syrinx zocht getipt over deze veiling en die nodigde me uit voor het oktoberfest in münchen. ritje doen?! [/B]

hij heeft m nog ook, dat wordt drinken op kosten van een duitser!
 
Wat zou een Syrinx doen in bijna nieuwstaat?
Uche uche ik heb al bijna 25 jaar zo'n ding en zo goed als nieuw ; )
Overigens ruilde ik die destijds met bijbetaling van 900 gulden bij Nederland Muziek tegen een Yamaha SY2. De verkoper vond het (net als ik) een leuk dingetje voor die prijs.
Dit is geen grap trouwens.
Destijds had die gozer in de Clerqstraat in Amsterdam een rode staan en zo eentje wilde ik toen ook hebben. Een toetsje gaf geen geluid en dus moest ik die toen niet.
Zo kwam ik ook een keer een bloedmooie zilveren Synthi AKS met seq tegen bij Nederland Muziek en die was toen 1700 gulden. Ja als je alles vooruit weet....
 
Bij een syrinx is het echt wat de gek ervoor geeft. er zijn er niet veel van gemaakt. Ik denk 1800-2200 voor een zwarte en de andere kleurtjes iets meer.
 
Er zijn zo'n 300 tot 325 in totaal gemaakt en een lelijke oude ging vorig jaar (zie link voorpagina) voor 3200 Euro bij E-Bay in Belgie.
 
3200 is wel bloody duur maar goed... er is zojuist een vcs3 op ebay weggegaan voor 5500 terwijl die 2-3 jaar terug voor 3500-4000 gingen.

Ik heb mijn rode syrinx voor ong. 2000 euro gekocht en een zwarte syrinx via ruil verkregen. De waarde daarvan was ook rond de 2000 euro meen ik. 3200 is lekker als je hem verkoopt maar ik vind hem het absoluut niet waard.
 
Back
Top