Nieuwe Symfoband tryout op Synthforum.nl!

Laandodeman

Symfomaan
Lid sinds
20 juli 2005
Berichten
516
Locatie
Utrecht
Ik weet dat er op dit forum een aantal symfoliefhebbers ronddolen, naast alle trance geweld.

Onze Utrechtste melodische symfoband Silhouette heeft het afgelopen jaar gewerkt aan onze eerste CD, A Maze.

Synthforum heeft de primeur! :mega:

Luister eens op

http://www.soundclick.com/mysoundclick/PlaylistsEdit.cfm?ID=438203

voor een eerste indruk.

(Nu maar hopen dat het werkt, heb dit nog nooit eerder gedaan.... :confused: )

Benieuwd naar jullie recencies.

Enne, Be Frank!
 
Ik geniet nu van het eerste nummer. Dit blijft het komende uurtje wel even opstaan :)
 
Zo, dit klinkt lekker man:W
 
proficiat want dit vind ik moelijker om te maken dan de muziek die ik maak;)

bij mij is het boem boem tjak tjak en simpel herhaalde melo's
is wel niet echt mijn styl dit maar ik apricier het wel!
het kan ook eens rustig zijn in mijn huiskamer.;)
verder wens ik u nog sucses in de toekomst met je muziek
ciao
;)
 
Mooi vooral Reunion, oceans ennog een paar. een beetje live gevoel. (maar dat zeg ik, een beetje veel gitaarsolo hier en daar):engel:
 
He thanx voor al die positieve reacties. Inderdaad een beetje floydiaans hier en daar en dat shine on... soundje, heb ik inderdaad een beetje gepikt }:|
 
Daar is niks mis mee!
Zolang het maar een eigen karakter in je eigen nummer kan créeren of een toevoeging.
Enneeuh...................de tracks zijn top!

Succes!
:okdan:
 
Ik heb net een aantal stukken zitten beluisteren en de meningen zijn verdeeld. De korte symfonische stukjes in de nummers houden de aandacht gevangen maar zodra ik echt plezier in het nummer begin te krijgen ( als ze zo blijven doorgaan... :luv: ) begint de band weer oubollig te rocken. :bekdicht: Tja... dan haak ik weer af. Ik ben nou niet echt een fan van dat soort neo-prog... Te plat, te weinig finesse. Als jullie je nou meer op die symfonische stukken zouden richten, die zouden uitbouwen... Zeg maar a la IQ zonder rampestampe 4/4 maat?

Goede symfo (of neo-prog) maken is in best lastig en daarvoor alleen al verdienen jullie een :biertje: (Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar. Ik zou dolgraag Anglagard-achtig werk kunnen schrijven maar ik kom niet verder dan JM Jarre met synth solo's :o: )
 
Ja, Saskija echte hardcore symfo is het niet. We hebben gekozen voor een nadruk op melodie en niet voor complexiteit. Maar ik moet je zeggen dat ik persoonlijk de meer symfo-achtige stukjes ook wel erg lekker vind om te spelen en wat mij betreft smaakt dat naar meer. Ik beschouw het als de kunst om tracks te maken die een 'eenheid' vormen en toch te vernieuwen met de opbouw ervan.

We zijn nu aan het werk met een 'epic' van rond de 11 minuten en dat kon ook nog wel eens lekker symfo worden....

Maarre, tanx voor de feedback.
 
Mooie muziek :)

Zoals als eerder gezegd doet ook mij dit een beetje aan Pink Floyd denken, en dat is positief.

Doe zo voort :biertje:
 
ben niet zon pink floyd fan maar deze nummers zijn zeker niet slecht

een cdtje hiervan zou ik mss nog best gekocht hebben als ik het tegenkwam in de frs

ga zo door zou ik zeggen mss mag je dan in het voor programma van pink floyd :p
 
Zo, een aantal prachtige tracks heb je er tussen zitten! Long Distance vind ik erg bijzonder mooi! Wel precies wat ik graag hoor in vocale muziek denk ik! Geweldige zangmelodie, ondersteund door prachtige muziek.

Bedankt voor het sharen!

Menno
 
Back
Top