Hard Techno beat in Reason

ARKO

Nieuwkomer
Lid sinds
11 juni 2006
Berichten
15
Locatie
Utrecht
Toen ik op een dag de link naar de radio New Generation of Hard Techno had geopend, was ik gelijk verliefd op die muziek. Gelijk heb ik alle mixes gedownload die op de site staan en ze in mijn auto aangezet. Dat knalt echt lekker met een compleet JBL systeem met een 1000 watt woofer.
Gelijk vond ik het al vele malen relaxter dan hardcore, wat ik eerst altijd luisterde. Ook maakte ik het altijd, maar naar mijn idee kwam er niks uit. Wel altijd een lekker geluidje alleen, het lag me totaal niet. Daarom heb ik daar afgelope donderdag maar een punt achter gezet. Toen ben ik een beetje aan het klooien gegaan in Reason en inmiddels alweer vele keren opnieuw begonnen. Maar nu ben ik inmiddels alweer wat verder..

Alleen hoe maak je een lekkere volle kick, die je hoord zoals op die radio?

Mijn opbouw voor een eerste kick is:
NN19 met een Hard Kick sample
Scream4 met een lichte Tube
MClass EQ beetje wisseling met hoog en laag
Delay op 270ms

Mijn opbouw voor een tweede kick is:
NN19 met een Hard Kick sample
Spider audio Merger and Splitter die het split over twee kanalen
Kanaal 1 Scream4 met een lichte Tape en lo/hi/mid wijziging
Kanaal 2 Scream4 met een lichte Fuzz
Spider audio Merger and Splitter die het weer bij elkaar brengt
MClass EQ beetje wisseling met hoog en laag
Delay op 278ms
MClass Compressor

Het is allemaal leuk en aardig, maar volgens mij is dit wel erg veel. Kan het niet veel makkelijker dat het ook nog eens een stuk mooier klinkt? Want dit komt niet echt in de buurt van wat ik op de radio hoor van New Generation of Hard Techno. Als bijlage heb ik mijn o zo geweldige nummer gezet, maarja schaam me er niet voor. Ben net vier dagen bezig..

Iemand tipjes? :engel:

ARKO - Push a little harder
 
Misschien geen reason gebruiken?
Dit is natuurlijk persoonlijk , maar ik vind reason niet dik en/of punchy klinken.

Je kan een sample laden van een kick in de NN19 of Redrum en dan dat apparaat een synth laten triggeren.
Bv een kick een lage sine wave laten triggeren in de Subtractor.

Er is ook nog een gratis VST genaamd Drumatic die een goede kick in huis heeft.


ps: denk je aan je oren met 1KW woofer.

Gr Daan
 
Back
Top