knoppen EMS Synthi etc.

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
weet iemand of je die knoppen ergens kan kopen?

dsc06021qt3.jpg
 
precies dezelfde, of knoppen die er op lijken?
in den haag op de stille veerkade hebben ze redelijk wat (oude) knoppen...
radio twente of zo, zou dat kunnen?
 
Ja daar kom ik graag voor mijn knoppen, goeie selectie maar specifiek die hebben ze niet.

Misschien is er ergens een site waar je ze kan bestellen ofzo?
 
ik heb er gisteren een aantal uren mee gespeeld en het is echt een gaaf ding. hele krachtige sound, dikke oscillatoren en een fijn filter. jammergenoeg belachelijk duur, maar wel een verschrikkelijk sexy dingetje :D
 
Hey dat zijn dezelfde knoppen als op mijn Jen sx1000 die ik van Rombraz heb gekocht.
Hij heeft me later ook nog 2 knoppen nagestuurd (thanks!!)
Ik zou hem ff een PBtje sturen.

Bassie
 
Ik zie vaker van die soundlab dingen met een EMS look, die lui gebruiken identieke knoppen. Misschien is gaan zoeken naar wat soundlabbers online!

Verder is dit te gek om ff te proeven wat het is:

2681-img.jpg


http://couprie.pierre.free.fr/indexSynthe.html


wel ff max runtime instaleren...en aan je Frans werken als je de documentatie wil lezen!


Nou hapserdeflaps, viel spaB und grus Got!
 
Ja, wat turbo2tone zegt.
Die knoppen worden ook op Jen synths gebruikt.
Zoek daar eens op.
Jen is Italiaans, dus zoek gerust op Ebay italie ofzo....

Verder kan ik je helaas niet helpen....
 
Jah van die link van Catscan.. die knoppen heb ik ook toegestuurd gekregen, ze zijn er alleen maar in het chroom.
Ik had ze trouwens niet met benzine stift gedaan maar met sterk verdunde verf, dan krijg je diezelfde transparante kleur als de originele knoppen (mischien ideetje?)

Bassie
 
grappig weetje smack:

I eventually found a second hand Ghielmetti 20x20 patch matrix. I purchased it from the psychedelic dutchman Rude66 for a very reasonnable price (3.5 times less than a new one)
 
Ja die patchmatrixes verkochten ze ook bij Radio Twente.

Darn, ik baal steeds meer dat die Nautilus VCS kloon bij het grof vuil is gezet :(...maarja wat doe je er aan.
 
Wat voor soort verf had je daarvoor precies gebruikt?

Van Revell (die modelbouw toestand) met verdunner ook van Revell.
Door de chrome ondergrond word het resultaat helemaal top!
Bij mij hier in Lelygat is een modelbouw winkeltje maar ik denk bij iedere speelgoed winkel ook te verkrijgen.

Bassie
 
Niet op gezocht, toch wel gevonden:

Knob cap replacement
Some of the silver coloured knobcaps were scratched so rather than replace the whole knob

I used some of the caps I had on the knobs I bought for my synthi A project. I had often wondered whether these knobs (made by CLIFF COMPONENTS in the UK) were identical to those used on synthis..well now I know the answer is yes! Anyway I had exactly the satin silver coloured caps required to match the others on the VCS3. The knobs used on the VCS3 are 1/4” spindle type..unfortuantely mine were 6mm type! Not to worry..just carry out a cap transplant!

To remove the caps you need to drop the knob in hot water..wait a couple of minutes and then the glue softens enough so you can prise the cap off (carefully) with a modelling knife. A quick switch over of the caps and regluing them gives you a set of pristine silver knobs.

The coloured ones would be more tricky ..as Cliff don’t make them anymore. Luckily those on my VCS3 are in pretty good nick.

http://www.cliffusa.com/
 
Back
Top