Koptelefoons

Origineel geplaatst door vinnieq
Precies. Dat die Philips kleurt weet ik ook wel, maar ik kan 'm WEL 4 uur lang op m'n knar hebben. Die AKG en zeker die Sennheiser zitten niet lekker. En mixen doe je natuurlijk NOOIT op een koptelefoon, hooguit om een indruk te krijgen.

:confused: :confused: "AKG zit voor geen meter" :confused: :confused:
Vraag me dan toch echt af welke koptelefoon ik bijna dagelijks nogal wat uurtjes op heb zitten, zonder dat het gaat irriteren. Eens ff kijken.... hmmmm, wat staat hier: AKG K240 Studio..

Top koptelefoon waar ik na een sessie van 8 uur nog geen last van mijn oren heb!
 
Origineel geplaatst door Marando
:confused: :confused: "AKG zit voor geen meter" :confused: :confused:
Vraag me dan toch echt af welke koptelefoon ik bijna dagelijks nogal wat uurtjes op heb zitten, zonder dat het gaat irriteren. Eens ff kijken.... hmmmm, wat staat hier: AKG K240 Studio..

Top koptelefoon waar ik na een sessie van 8 uur nog geen last van mijn oren heb!

Hebben we het over dezelfde hoofdtelefoon. Zit deze K240 om de oren heen, drukkend tegen de zijkant van het hoofd of is dit de hoofdtelefoon die op de oorschelpen zit en deze vakkundig platdrukt. Bij de eerste geef ik je helemaal gelijk, daar kun je uren mee werken, bij de tweede hoofdtelefoon geef ik je ongelijk, want ik krijg daar rode oortjes van en dat komt niet door x-rated content. ;)
 
Origineel geplaatst door FrankH
Hebben we het over dezelfde hoofdtelefoon. Zit deze K240 om de oren heen, drukkend tegen de zijkant van het hoofd of is dit de hoofdtelefoon die op de oorschelpen zit en deze vakkundig platdrukt. Bij de eerste geef ik je helemaal gelijk, daar kun je uren mee werken, bij de tweede hoofdtelefoon geef ik je ongelijk, want ik krijg daar rode oortjes van en dat komt niet door x-rated content. ;)
Zit heerlijk om mijn oren heen zonder druk uit te oefenen op mijn oren :)
Maar ik weet dat er inderdaad andere AKG koptelefoons zijn die kleiner zijn en niet om je oorschelp heen passen.. (volgens mij de wat goekopere lijn van AKG heeft dat)
 
Had zelf de 240 studio. Was daar erg tevreden over. Heel neutraal. Goede referentie. Heb sinds kort een akg K601. Echt een geweldig goede koptelefoon. Zit zeer confortabel. Valt ruim over je oorschelpen heen. Hele goede bass weergave. Ik ben helemaal tevreden. Hij is wel wat duurder dan de 240 studio, maar naar mijn idee ook wel een stuk beter. Ik dacht dat ik dat nooit zou zeggen van een andere hp dan de 240 studio. De k701 schijnt nog iets beter te zijn. Is iets duurder. Die heeft ook een wat lager aantal ohms net als de 240 studio. Die gaan dus bij hetzelfde output volume wat harder dan de K 601 en zijn op die manier ook zeer geschikt voor bijv een ipob of een discman.

AKG K 601 High End reference headphone, dynamic, open back,rated impedance 120 ohms, efficiency 101 dB, frequencyrange 12-39.500 Hz, max. input power 200 mW, connector1,4" hard gold plated, cable lenght 3m, weight withoutcable 235g :eureka: :eureka:

Nu 175,- euro bij thomann. Heb er zelf 2 mnd gelden nog 210 voor betaald bij hun. is echt goedkoop.

http://www.thomann.de/thoiw7_akg_k601_prodinfo.html
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Had zelf de 240 studio. Was daar erg tevreden over. Heel neutraal. Goede referentie. Heb sinds kort een akg K601. Echt een geweldig goede koptelefoon. Zit zeer confortabel. Valt ruim over je oorschelpen heen. Hele goede bass weergave. Ik ben helemaal tevreden. Hij is wel wat duurder dan de 240 studio, maar naar mijn idee ook wel een stuk beter. Ik dacht dat ik dat nooit zou zeggen van een andere hp dan de 240 studio. De k701 schijnt nog iets beter te zijn. Is iets duurder. Die heeft ook een wat lager aantal ohms net als de 240 studio. Die gaan dus bij hetzelfde output volume wat harder dan de K 601 en zijn op die manier ook zeer geschikt voor bijv een ipob of een discman.

AKG K 601 High End reference headphone, dynamic, open back,rated impedance 120 ohms, efficiency 101 dB, frequencyrange 12-39.500 Hz, max. input power 200 mW, connector1,4" hard gold plated, cable lenght 3m, weight withoutcable 235g :eureka: :eureka:

Nu 175,- euro bij thomann. Heb er zelf 2 mnd gelden nog 210 voor betaald bij hun. is echt goedkoop.

http://www.thomann.de/thoiw7_akg_k601_prodinfo.html

Aangezien ik binnenkort een 2e koptelefoon nodig heb, is dit zeker nuttige informatie!! Thanks for sharing!
 
Ik heb de afgelopen paar weken ook een nieuwe koptelefoon aangeschaft omdat mijn 10 jaar oude Sennheiser HD265 kuren begint te vertonen (af en toe vallen de kanalen uit en de oorkussens zijn af).

Ik heb een AKG K271 een week thuis gehad maar vond het maar niets, het geluid is heel anders dan van mijn monitor speakers (Allesis Monitor 1 MKII Active) en had helemaal geen bas. Ik heb nu een AKG K240 en die bevalt veel beter en is best confortabel. Toch is dit geluid ook anders dan van mijn Sennheiser en klinkt de muziek die ik op de koptelefoon maak niet helemaal lekker op mijn monitor speakers.

Misschien dat ik toch nog voor een Sennheiser ga, HD250 II bijvoorbeeld maar die zijn wel wat duurder (179 euro) volgens Sennheiser zijn die bedoelt als referentie koptelefoon.

Druid
 
Origineel geplaatst door druid
Ik heb de afgelopen paar weken ook een nieuwe koptelefoon aangeschaft omdat mijn 10 jaar oude Sennheiser HD265 kuren begint te vertonen (af en toe vallen de kanalen uit en de oorkussens zijn af).

Ik heb een AKG K271 een week thuis gehad maar vond het maar niets, het geluid is heel anders dan van mijn monitor speakers (Allesis Monitor 1 MKII Active) en had helemaal geen bas. Ik heb nu een AKG K240 en die bevalt veel beter en is best confortabel. Toch is dit geluid ook anders dan van mijn Sennheiser en klinkt de muziek die ik op de koptelefoon maak niet helemaal lekker op mijn monitor speakers.

Misschien dat ik toch nog voor een Sennheiser ga, HD250 II bijvoorbeeld maar die zijn wel wat duurder (179 euro) volgens Sennheiser zijn die bedoelt als referentie koptelefoon.

Druid
Het geluid over mijn monitor speakers (KRK V6) klinkt ook heel anders dan over mijn AKG K240 Studio. Opzich is dat vrij logish, want de AKG K240 is toch op de eerste plaats gemaakt om mooi te klinken, terwijl mijn monitor setje juist zo eerlijk mogelijk moet klinken, zodat je je muziek beter kan afmixen. Ik vind het wel een prima combinatie, want als ik iets heb afgemixed op mijn monitor setje, dan beoordeel ik het vervolgens met mijn AKG K240 en mijn NAD HiFi set, zodat ik enigzins kan horen hoe het zich vertaald op ander apparatuur. Ik vind het prettig werken!
 
Origineel geplaatst door Marando
... de AKG K240 is toch op de eerste plaats gemaakt om mooi te klinken, terwijl mijn monitor setje juist zo eerlijk mogelijk moet klinken...

Dit begrijp ik niet, een studio koptelefoon hoort toch ook eerlijk te klinken net als monitoren? Of mis ik iets?
Dat ie anders klinkt dat is logisch, dat doen verschillende monitoren ook.
 
De 240 kleurt bijna niets. Daarom is het de standaard: Je kunt er juist prima op mixen. Vertaald prima naar mijn rp8. Ik vin de sound dus echt wel neutraal.
 
Deze maand stond er weer een topic over headphone mixen in de SOS...
 
En dat is de enige reden waarom ik jaren weer een muziek blad heb gekocht. *D *D
In SOS vinden ze de sony MDR 7509 de beste gesloten koptelefoon. vind ik persoonlijk ook prettiger dan achterkant open. Heeft iemand hier ervaring mee? Denk dat ik deze ga kopen!!!
 
ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik heb inmiddels al geruime tijd de ultrasone hfi-650 (goedkoop bij duitse exporteur gekocht). Is echt een prima ding, zit ook heel comfortabel (draag hem al die tijd al gemiddeld minimaal zo'n 4u per dag denk ik zo ;)

voor details moet je ff de specs checken maar er zit een soort mechanisme is waardoor lagere volumes harder lijken te klinken (ofzo...)
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
De 240 kleurt bijna niets. Daarom is het de standaard: Je kunt er juist prima op mixen. Vertaald prima naar mijn rp8. Ik vin de sound dus echt wel neutraal.

Ben ik het absoluut niet mee eens. Het geluid door mijn KRK V6 en voorheen m'n KRK RP8 klinkt TOTAAL anders dan mijn AKG K240 of welke koptelefoon ik ooit heb beluisterd. Mijn AKG K240 klinkt meer als mijn NAD HiFi set thuis dan dat het lijkt op mijn home studio. Ik vind muziek luisteren met de AKG K240 super fijn. Het klinkt geweldig. Muziek luisteren door mijn KRK V6 klinkt saai, maar opzich kan ik dat ook warderen. Als ik met mijn KRK V6 muziek mix, dan vertaalt dit zich beter naar andere installaties, dan als ik met mijn AKG K240 mix. Vooral het gebruik van EQ en effecten zoals reverb pas ik beter toe als ik over mijn KRK mix.

AKG K240 = geweldig maar is niet te vergelijken met een setje studio monitors. Helaas, want het had me veel geld gescheeld als ik mijn V6'jes niet had hoeven kopen.
 
Ik heb die Sony 7509, klinkt heel vlak, maar dat is eigenlijk wel goed. Ik heb ook een type lager/minder, de mdr 600 of zo. Die heeft veel laag. Heb ik altijd gebruikt om mee te draaien als dj. Veel amerikaanse dj's gebruikten dat ding ook.
Het lastige van de 7509 is dat die niet in elke winkel ligt. Ik had al eens met de voorganger gewerkt en heb de 7509 blindelings besteld. Ik vind het wel een duur ding. Er moet voor minder geld vast wel iets zijn dat net zo goed klinkt...
 
Ik kan niet inschatten waarom je het ons vraagt.
dus:

ik kan je alleen maar zeggen hoeveel plezier ik heb van mn Beyer 770 dt.

De schelpen zijn dicht. ERG fijn sinds ik ook met condensatormic akoestische opnames maak (geen feedback)
De schelpen zijn dicht. Erg fijn als je lawaai op de buurt heb ( 30 Db reductie van je omgeving) Dus ook IDEAAL als je live DJ-t, voorafluistering blabla...

De shelpen om je oren zijn van zachte stof, dus dat zweet niet hinderlijk, bovendien zijn ze afneembaar en te reinigen.

De schelpen drukken niet OP je oren, maar op je hoofd, dat is zeer comfortabel en best belangrijk, want als je schelp van je oor in stand wordt verandert, luister je ook anders!!

De sound is vet goed en eerlijk.
De advertentie van Beyer is ook: We don't colour your sound; that's why this add is in BLACK & WHITE

succes met kiezen...
 
Die Sony 7509 is inderdaad erg duur. Ik heb hem gezien voor 280 euro!!!!!! Dat is wel heel veel geld voor een koptelefoon. Aan de andere kant bespaar je weer op dure monitoren.
 
die Beyer 770 dt bestaat in drie versies. Een van 250 ohm, een van 80 ohm, en een van 80 ohm met extra demping van buitengeluid.
welke kiezen? en welke heb jij RoZo?
 
Origineel geplaatst door mv30
die Beyer 770 dt bestaat in drie versies. Een van 250 ohm, een van 80 ohm, en een van 80 ohm met extra demping van buitengeluid.
welke kiezen? en welke heb jij RoZo?

DT 770 PRO. kmoest effe zoeken op feedbacksite...kzit nie thuis nu.
Echt de lekkerste diek ooit had..
 
Back
Top