Koptelefoons

Ik heb jaren een DT990 gehad, totdat het schuimrubber uit elkaar begon te vallen. Misschien toch es andere shampoo gaan gebruiken. Daarvoor een 770 (of 660). Maar die heb ik opgeblazen (wat zeg je ?). Nu gebruik ik een Philips HD9625 of zoiets. Niet duur, prettig op het hoofd, zeker in de winter (grote gevoerd schelpen), kan ik lang verdragen, fijne basweergave. Uitverkocht.
Ook een paar draadlozen uitgeprobeerd thuis: allemaal ruk: storing, slechte freqweergave
 
Het draagcomfort van de Bayers blijft geweldig en de klank is zeer goed te noemen.
 
Heb zelf ook een Beyerdynamic DT-770 pro en ben er ook heel tevreden over.
Het laag wordt wel wat benadrukt, maar als je het gewoon raakt klinkt het allemaal mooi (niet echt neutraal).
Aanrader!
 
Ik verdien mijn brood met geluid & zweer bij Beyerdynamic.

de 770 ken ik niet maar ik werk wel met de DT250 & de DT48E

The thing is,... Beyerdynamic is een bedrijf dat ruim 80 jaar geleden begonnen is met mics & headsets & dat is het enige waar ze zich op toespitsen.
 
Origineel geplaatst door JazzMann
Ik verdien mijn brood met geluid & zweer bij Beyerdynamic.

de 770 ken ik niet maar ik werk wel met de DT250 & de DT48E

The thing is,... Beyerdynamic is een bedrijf dat ruim 80 jaar geleden begonnen is met mics & headsets & dat is het enige waar ze zich op toespitsen.
Opel maakt alleen auto's, al heel wat jaartjes, maar zijn ze gelijk het beste?? ;) Ik geloof je hoor als je zegt dat Beyerdynamic super goeie koptelefoons zijn.. maar er is niet slechts 1 merk op aarde wat het beste is.. beste bestaat niet denk ik, hangt helemaal van iemand zijn smaak af! Daarom zijn er ook tig verschillende studio monitors, die infeite allemaal hetzelfde zouden moeten klinken, als ze allemaal deden wat ze beloven: eerlijk geluid weergeven. 8o)
 
Ik gebruik al een paar jaar Sennheiser HD580 - ik vind m geweldig, zit bijna vastgegroeid aan m'n hoofd. Maar de AKG's zijn ook rete goed.
 
Origineel geplaatst door vinnieq
Ik heb jaren een DT990 gehad, totdat het schuimrubber uit elkaar begon te vallen. Misschien toch es andere shampoo gaan gebruiken. Daarvoor een 770 (of 660). Maar die heb ik opgeblazen (wat zeg je ?). Nu gebruik ik een Philips HD9625 of zoiets. Niet duur, prettig op het hoofd, zeker in de winter (grote gevoerd schelpen), kan ik lang verdragen, fijne basweergave. Uitverkocht.
Ook een paar draadlozen uitgeprobeerd thuis: allemaal ruk: storing, slechte freqweergave

Da's dus een Philips SBC HP890, fijn ding. Niet duur.
 
Origineel geplaatst door vinnieq
Da's dus een Philips SBC HP890, fijn ding. Niet duur.
Laat ik die nou ook eens gehoord hebben bij een vriend van me. Ik was totaal niet onder de indruk. Maar opzich leuke koptelefoon voor de mensen die gewoon lekker muziek willen luisteren met voldoende basweergave, en die 't niet erg vinden dat hij in 't mid en hoog nogal wat minder presteert... Vond het sneu om z'n nieuwe koptelefoon af te kraken, maar hij begreep mijn nogal ingetogen reactie nadat hij onlangs mijn AKG K240 had gehoord!

Philips SBC HP890 is geinig, maar kan niet tippen aan mijn AKG :)
 
Dus samengevat (zowel alphabetisch, als volgens prijs):

AKG K240 (+/-100€)
K240STUDIO.gif




Beyerdynamic DT990 (+/-140€)
Dt990.jpg




Sennheiser HD600 (+/-240€)
600_600_0c33_0c75_0c33_0c25.jpg



Iemand zin om een poll op te zetten?
 
Die AKG klinkt fantastisch maar zit helaas voor geen meter...

NB. ik heb graag altijd één of twee goedkope hoofdtelefoons van Philips of ander niet audio merk erbij als referentie, laatste check. De mix moet daarop immers ook nog goed klinken, maar ga niet op die dingen je mixen zitten maken.
 
Deze wordt IDD door menig opname studio gebruikt,
tot nog toe klinkt deze voor mij het beste,
heel transparant en ongekleurd :
 

Attachments

  • k240.jpg
    k240.jpg
    29,9 KB · Bekeken: 113
Origineel geplaatst door FrankH
Die AKG klinkt fantastisch maar zit helaas voor geen meter...

hm...ik vind m anders prima zitten. Met auto adjust voor je hoofd size.
 
Origineel geplaatst door Marando
Laat ik die nou ook eens gehoord hebben bij een vriend van me. Ik was totaal niet onder de indruk. Maar opzich leuke koptelefoon voor de mensen die gewoon lekker muziek willen luisteren met voldoende basweergave, en die 't niet erg vinden dat hij in 't mid en hoog nogal wat minder presteert... Vond het sneu om z'n nieuwe koptelefoon af te kraken, maar hij begreep mijn nogal ingetogen reactie nadat hij onlangs mijn AKG K240 had gehoord!

Philips SBC HP890 is geinig, maar kan niet tippen aan mijn AKG :)


je vergeet deze:

de sennheisers hd25 serie:

sennheiser-hd25_1_350_fffef1_75.jpg



gemiddeld zon 185 euro
 
Origineel geplaatst door FrankH
Die AKG klinkt fantastisch maar zit helaas voor geen meter...

NB. ik heb graag altijd één of twee goedkope hoofdtelefoons van Philips of ander niet audio merk erbij als referentie, laatste check. De mix moet daarop immers ook nog goed klinken, maar ga niet op die dingen je mixen zitten maken.

Precies. Dat die Philips kleurt weet ik ook wel, maar ik kan 'm WEL 4 uur lang op m'n knar hebben. Die AKG en zeker die Sennheiser zitten niet lekker. En mixen doe je natuurlijk NOOIT op een koptelefoon, hooguit om een indruk te krijgen.
 
Origineel geplaatst door vinnieq
Precies. Dat die Philips kleurt weet ik ook wel, maar ik kan 'm WEL 4 uur lang op m'n knar hebben. Die AKG en zeker die Sennheiser zitten niet lekker. En mixen doe je natuurlijk NOOIT op een koptelefoon, hooguit om een indruk te krijgen.

wel bij live situaties of luidruchtige omgeving, en dat ie niet lekker zit is persoonlijk gebonden, want ik vin m heerlijk zitten.
 
Back
Top