Koptelefoons

@moderator:waarom werd "oordopjes" in t rood gezt?

@gijs: dank je voor je reactie. maar zoek geen koptelefoon om te mixen, dat komt later wel(met monitor) Plus tweedehands lijkt me beetje vies kwa koptelefoons.
Ik ga wel even kijken naar de koptelefoons die je hebt opgenoemd.
thanks
 
"Yow patrick, je koptelefoon is viiiiieees!"

Mixen, muziek maken. Overlapt toch een beetje? Zo nee, koop dan gewoon oordopjes van 6 euro bij de Free. Wil je wel een beetje horen wat je doet, dan zou je iets met mijn voorstellen kunnen doen. Dat je 2e hands koptelefoons vies vindt snap ik wel, ik lik altijd aan de mijne.
 
heb een tijdje geleden m'n sennheiser 555hd voor 50 of zoiets verkocht. het kan dus . was ca 1/3 van de oerginele prijs. had hem 3 keer opgehad, was gewoon m'n ding niet, was 3 maal per week m'n haar ( in verband met hoofdluis ).
verder niets mis mee
zo zie je beter dan oordopjes.
die eerder genoemde spirits absolute 2 monitoren nearfiedls en huidige marktprijs ca 75€ , ( was orgineel 800piek) is zoiets niet iets om eens over na te denken?
 
@gijs je hebt gelijk, ik ben ook aan t romdneuzen.

@SP Wil je ze kwijt of zo? ehehe , zijn t aktieve monitoren? ik ga even kijken hoeveel ze kosten waar ik ze eventueel kan kopen
 
Ik snap niet hoe iedereen de K701 zo gewldig kan vinden.
Ik vond hem echt allesbehalve neutraal.
Veel te weinig bas. De bas gaat wel diep maar er is gewoon veel te weinig.
Verder te scherp hoog.
En er is iets met de dynamiek van de K701.
De muziek leeft niet en is heel plat op een bepaalde manier.
Ik vond het voor electronische muziek al helemaal geen geschikte hoofdtelefoon.
Vind de HD650 en HD600 stukken beter in totaal, ookal hebben die een stuk minder detail.
Ik ga zelf voor de nieuwe HD800 als ik het geld bij elkaar heb.
 
vind de hd650 ook beter ,
nee wil ze niet kwijt, was gewoon een tip. er zijn vast ook andere ( passieve) monitoren voor een schijntje te vinden. geen noodzaak dus om inear te gaan mixen, is ook niet zo goed voor je oren overigens.
 
Ik snap niet hoe iedereen de K701 zo gewldig kan vinden.
Ik vond hem echt allesbehalve neutraal.
Veel te weinig bas. De bas gaat wel diep maar er is gewoon veel te weinig.
Verder te scherp hoog.
En er is iets met de dynamiek van de K701.
De muziek leeft niet en is heel plat op een bepaalde manier.
Ik vond het voor electronische muziek al helemaal geen geschikte hoofdtelefoon.
Vind de HD650 en HD600 stukken beter in totaal, ookal hebben die een stuk minder detail.
Ik ga zelf voor de nieuwe HD800 als ik het geld bij elkaar heb.

Wat voor referentie heb je als je vind dat er te weinig bass inzit.

Dat platte bedoel je misschien eerder vlak? Dat het spectrum vlak wordt weergegeven.
Genelecs zijn wat dat betreft ook vlak, alleen op mijn genelecs en de AKG K701 vertrouw ik genoeg op de weergave. Dit is de eerste koptelefoon die ik genoeg vertrouw om op af te mixen wat dat betreft. Hiervoor heb ik wat sony studio koptelefoons en beyer dynamics te leen gebruikt.
 
ze zullen wel goed zijn technisch, net als de sennheisers, maar de klank bevalt me niet zo, die van de hd650 wel. kwestie van smaak

hd800 jaja wel een heel andere prijsklasse ( 300 euro tov 1100 euro)
 
Wat voor referentie heb je als je vind dat er te weinig bass inzit.

Dat platte bedoel je misschien eerder vlak? Dat het spectrum vlak wordt weergegeven.
Genelecs zijn wat dat betreft ook vlak, alleen op mijn genelecs en de AKG K701 vertrouw ik genoeg op de weergave. Dit is de eerste koptelefoon die ik genoeg vertrouw om op af te mixen wat dat betreft. Hiervoor heb ik wat sony studio koptelefoons en beyer dynamics te leen gebruikt.

Ik vind het spectrum dus juist niet vlak.
Ik heb als beste referentie oude Tannoy hi-fi speakers die zeker niet veel bas hebben, maar heb verder veel studio monitors en hoofdtelefoons gehad en gehoord.
Ik ben ook niet de enige die dit vind, zo'n beetje heel head-fi.org is inmiddels van dezelfde mening.
Zou zelf ook niet goed kunnen mixen op de k701.

HD600 vind ik veeel neutraler en vlakker.
Hoewel een beetje donker nog en erg gekleurd en traag, met mid bass bump en lage bass roll-off.
Ondanks die lage bass roll-off heeft ie nogsteeds stukken meer bas dan de K701.
HD650 is nog stuk donkerder dan de HD600, en heeft niet echt een bass roll-off meer maar wel en niet zo neutraal / vlak spectrum meer als de HD600.
Alle muziek klinkt prettig op de HD650, en muziek met weinig bas krijgt nog bas op de HD650.
Mijn voorkeur dus eerst HD600, dan HD650, dan K701 (maar liever nog K601 nog dan K701)

ze zullen wel goed zijn technisch, net als de sennheisers, maar de klank bevalt me niet zo, die van de hd650 wel. kwestie van smaak

hd800 jaja wel een heel andere prijsklasse ( 300 euro tov 1100 euro)

1000 euro inclusief btw is normale prijs in nederland.
Maar ik vind het dat ook waard. De beste muziek maak je met je oren, niet met apparatuur.
Ik ga zelf Lavry DA10 dac halen en HD800, hoor ik alles als het goed is. Kan niet wachten :)
 
Ik heb een paar verschillende, en wissel af

zo'n goudkleurige akg, maar die zit op me'n oor en na een tijdje gaat mijn
oorschelp pijn doen.
maar misschien is dat alleen bij flaporen? :P

Bij de beijerdynamic ga ik na een tijdje zweten van die wollen bekleding.

geluid is allemaal heel verschillend bij de hoofdtelefoons vind ik...
 
Maakt een headphone met een impedantie van 250 ohm (beyerdynamic dt-990) nog een beetje geluid als ik hem (onderweg/op reis) direct aan de headphone uitgang van m'n macbook hang? Normaliter zou ik hem willen gebruiken icm m'n audio interface (audio 8 dj) waarvan de uitgang volgens mij 82 ohm is? Of kan ik beter voor een laagohmige headphone gaan?
Groet,
Huib
 
beter een ander koptelefoon ja.

Ik heb dit weekend m'n akg k701 aan een edirol UA-1ex usb kaart gehangen, het werkte wel maar echt hard kon die niet. Het laag kwam niet hard genoeg door, begon vrij snel te oversturen (terwijl het volume zacht bleef) omdat de hoofdtelefoon output van de edirol niet hard genoeg kon.
 
Voor mij is de SHP2000 van Philips nog steeds DE beste koptelefoon onder de 20 euro:P
 
Maakt een headphone met een impedantie van 250 ohm (beyerdynamic dt-990) nog een beetje geluid als ik hem (onderweg/op reis) direct aan de headphone uitgang van m'n macbook hang? Normaliter zou ik hem willen gebruiken icm m'n audio interface (audio 8 dj) waarvan de uitgang volgens mij 82 ohm is? Of kan ik beter voor een laagohmige headphone gaan?
Groet,
Huib

Ja maakt nog wel beetje geluid.
En als je het niet genoeg vindt dan kun je een losse hoofdtelefoon versterker erbij halen die op batterijen werkt. Kost je paar tientjes voor een goede.
Maar sowieso zal het geluid van de dt-990 beter zijn dan die van een goedkope laag ohmige hoofdtelefoon ookal schiet je hoofdtelefoon uitgang tekort.
Maar ik heb zelf nooit een dt-990 gehad, baseer me op wat ik erover gelezen heb.
Als je advies wilt uit eigen ervaring zou ik het vragen op www.head-fi.org

beter een ander koptelefoon ja.

Ik heb dit weekend m'n akg k701 aan een edirol UA-1ex usb kaart gehangen, het werkte wel maar echt hard kon die niet. Het laag kwam niet hard genoeg door, begon vrij snel te oversturen (terwijl het volume zacht bleef) omdat de hoofdtelefoon output van de edirol niet hard genoeg kon.

Ja maar de k701 is nog weer een stuk moeilijker te driven dan een dt-990.
k701 uit ingebouwde hoofdtelefoon uitgang schiet niet echt meer op nee (deze keer wel uit eigen ervaring ook).
 
Bedankt voor je reactie.

Maar sowieso zal het geluid van de dt-990 beter zijn dan die van een goedkope laag ohmige hoofdtelefoon ookal schiet je hoofdtelefoon uitgang tekort.

Mijn alternatief zou een laag ohmige hoofdtelefoon in dezelfde prijsklasse zijn. Bijvoorbeeld van AKG. De dt-770 schijnt namelijk wat overdreven bassig te zijn. Ik zal head-fi.org eens checken.
 
even wat statistiekjes qua frequentiebereik:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


graphCompare.php


hoe zou het komen dat er vanaf 10 kay enorme dippen inzitten ???_???
 
even wat statistiekjes qua frequentiebereik:

hoe zou het komen dat er vanaf 10 kay enorme dippen inzitten ???_???

Omdat die frequentie zeer ongemakkelijk is voor het menselijk oor. Ook erg ongebruikelijk in de klanken in muziek.
Ook zit hoger dan die frequentie (daardoor) amper in muziek.
Correct me if I'm wrong.
 
Laatst gewijzigd:
Omdat die frequentie zeer ongemakkelijk is voor het menselijk oor. Ook erg ongebruikelijk in de klanken in muziek.
Ook zit hoger dan die frequentie (daardoor) amper in muziek.
Correct me if I'm wrong.
Heeft het ook niet met het vermogen te maken van de koptelefoon, en de uitgang? Laag kost veel vermogen. Daarnaast zal het wellicht ook te maken hebben met het feit dat ons oor niet zo ver reikt, toch?
 
Back
Top