Koptelefoons

jazekers, het is een K701 geworden. Klinkt erg breed, goed stereobeeld, wat 'saai' wat hem zeer interessant maakt, voor monitoring. Behoorlijk eerlijk, omdat alles wat vlakker weg-luistert. Maar luistert toch lekker op een of andere manier.

Yeah, gefeliciteerd met je aankoop!! :D:D
Sinds ik m'n K701 heb kan ik veel meer mixen met mijn koptelefoon. Ik mix nu vrijwel van begin tot eind (noodgedwongen) met mijn koptelefoon en af en toe beluister ik het over mijn hifi systeem voor controle. Heb helaas even geen monitors meer (die heb ik verkocht) maar heb mijn zinnen al gezet op een leuk nieuw setje voor in mijn nog nieuw in te richten home studio. :dj:

Zal na al mijn uitgaven de laatste tijd wel op zijn vroegst volgend jaar worden helaas.. Maar wat ik al zei.. ik kan voorlopig prima uit de voeten met mijn K701! :D
 
Voor afmixing is ie in de categorie hoofdtelefoon zo goed als een van de beste. Ik zou de k701 best wel een hele belangrijke afmix functie/ controle functie durven geven binnen het afmixproces. Alleen ook deze weer kan niet zo hard.

Zou wel eens wat revieuws willen schrijven, maar krijg nergens gevonden waar.
 
Voor afmixing is ie in de categorie hoofdtelefoon zo goed als een van de beste. Ik zou de k701 best wel een hele belangrijke afmix functie/ controle functie durven geven binnen het afmixproces. Alleen ook deze weer kan niet zo hard.

Zou wel eens wat revieuws willen schrijven, maar krijg nergens gevonden waar.

Kan niet hard? Ehm...

mogelijkheid 1: Je gehoord is beschadigd
mogelijkheid 2: De koptelefoon-uit is niet krachtig genoeg om je K701 te voeden

Ik heb 'm op mijn NAD C300 koptelefoon uitgang en hij gaat echt super luid.. zeg maar luider dan mijn oren fijn vinden. (bovendien mix ik beter met het volume afwisselend zacht en acceptabel luid.. zo hoor ik alle detail prima en worden mijn oren niet (snel) moe.

Probleem met heel luid luisteren is dat je gehoor zelf een soort van compressie toevoegt aan de muziek.. het klinkt dan vaak beter dan wanneer je het op een normaal volume luistert.
 
Voor afmixing is ie in de categorie hoofdtelefoon zo goed als een van de beste. Ik zou de k701 best wel een hele belangrijke afmix functie/ controle functie durven geven binnen het afmixproces. Alleen ook deze weer kan niet zo hard.

Zou wel eens wat revieuws willen schrijven, maar krijg nergens gevonden waar.

De 701 is idd geschikt om op af te mixen, ik gebruik m daar ook voor. Het enige punt is dat je zoveel details hoort, dat als je je mix vervolgens terugluistert op je hifi setje, je sommige details daar niet op hoort omdat ze eigenlijk iets harder in de mix hadden gemoeten. Maar das een kwestie van wennen.

Niet hard ? Hangt van je preamp af. De 701 zit bij mij op de headphone out van mn mackie big knob, en hij kan harder dan me lief is.
 
Heb vandaag mijn Beyerdynamic DT990 Pro binnen en effe uitgetest.

Veel meer laag dan mijn Sennheiser 580 (maar niet onrealistich bombastisch of over-the-top), even veel detail in het mid/hoog. Lijkt me een vrij lineaire weergave. Hij ziet er steviger en onderhoudsvriendelijker uit. Ik verwacht dat de kabels wel wat langer zullen meegaan dan die van Sennheiser. Zit ook goed op mijn kop. Nu nog hopen dat hij niet begint te ratelen... Tot nu toe valt hij zeer goed mee. Aanrader! :okdan:
 
( sinds kort) sennheiser hd650, wel het gevoel dat hij "evenwichtig en betrouwbaar is" voorheen >20jaar een hd480classic vind dit wel een waardige opvolger. voorzie ook niet zo snel kabelproblemen, gezien lostrekbareplugjes links en rechts.
stereobeeld veel beter dan bij bv 14*, 24*akg's.
aanrader?
ook een hd555 geprobeerd , ook technisch goede koptelefoon , zeker voor dat geld, bas kwam voor mijn oren soms net wat teveel over bij sommige soorten muziek.
kortom HD650 SENNHEISER
 
Ik heb deze koptelefoon overigens ook en ben zeer tevreden over de weergave. Lineair is het bereik echter blijkbaar niet, zo te zien ook in het hoorbare gebied.

Heb de grafiekjes effe vergeleken met mijn vorige HD580 enhet is toch al een stap vooruit. Zelf de AKG240 & 701 zijn niet lineair... Zou dus niet weten welke wel lineair is. Iig geval vind ik het een stap vooruit...
 

Attachments

  • hd650-beyerdynamicdt990.jpg
    hd650-beyerdynamicdt990.jpg
    253,6 KB · Bekeken: 72
even een vergelijkingtje gemaakt tussen de sennheisers:
lijkt toch alsof de hd650 duidlijk beter is vind dan ook dat we die moeten vergelijken met de beyerd. ipv steeds de hd580.
ps hoe krijg je toch zo meteen het plaatje uitgepakt op het synthforum, mij lukt dat niet ??
 

Attachments

  • sennheisers.jpg
    sennheisers.jpg
    109,2 KB · Bekeken: 70

Attachments

  • jecklinsexy.jpg
    jecklinsexy.jpg
    91,2 KB · Bekeken: 65
AKG K-702

AKG K-702

AKG propaganda:

In a move to provide customers in the professional recording and broadcast community with superior sonic performance coupled with an attractive aesthetic design, AKG Acoustics introduced its new K 702 dynamic headphones at InfoComm '08

The new K 702 headphones advance the legacy and sonic integrity of the successful K 701, are accompanied by personalized fitting ear pads, light weight and come in a sleek stage blue finish to withstand the wear and tear of professional studio life.

“We wanted our K 702s to look as good as we know they sound,” explained Sonja Malzer, Product Manager, AKG. “The white K 701s were extremely successful and much loved as personal monitors, but they were victims of their own success and studio life took its toll on the pristine white. As such, we’re continuing the K 701 in white and we expect that product to be a very successful personal monitor but we’re now also offering the new K 702s for applications where there will be numerous discrete users and busier traffic.”

The AKG K 702 headphones feature besides its professional detachable cable a revolutionary flat-wire voice coil technology for accurate sound and transient response for professional use as well as around the ear headphones for personal use. The sound clarity is enhanced with the patented Varimotion 2-layer diaphragm, which produces clear highs and accurate bass response. The AKG K 702 headphones feature audio bandwidth of 10-39,800Hz, efficiency of 105dB SPL/V; max. input power: 200mW, rated impedance: 62 ohms and light weight of just 235g.

“Above all else, the new K 702 sounds exceptional!” Sonja Malzer continued. “Everyone who uses them speaks of the great sound and this underscores AKG’s 60-year heritage and single-minded commitment to quality audio in all applications!”


Keynotes:
- Donkerblauw van kleur zodat de viezigheid niet opvalt.
- Snoer kun je los inpluggen.
- Eenzelfde specs als de 701.


links:
High Res afbeelding
Engels topic van de 702 van iemand die ze al heeft
 
Hey,

Kerstmis staat voor de deur!!
En hier hebben we voor dit jaar een afspraakje: maak een lijstje op van wat je wil, richtprijs 50 euro'kes.
....
KOPTELEFOON!!
:slotje:

Maar daar zitten natuurlijk bedenkingen op.
Ik zou hem veelal gebruiken om toetsen (piano, synth etc) te spelen, muziek luisteren etc, echt mixen doe ik niet, of nauwelijks.
(en gamen:bekdicht:)
Ik weet dat 50 euro's nogal weinig is, maar fun en comfort (ik woon niet alleen in dit huis:frons:) moeten toch niet veel geld kosten?
Daarom dat ik hier gewoon een vraagje wil stellen?
Welke koop jij voor 50 euro? Of waar zou jij dan vooral op letten?
Dank bij voorbaat:doei:
 
Hey,

Kerstmis staat voor de deur!!
En hier hebben we voor dit jaar een afspraakje: maak een lijstje op van wat je wil, richtprijs 50 euro'kes.
....
KOPTELEFOON!!
:slotje:

Maar daar zitten natuurlijk bedenkingen op.
Ik zou hem veelal gebruiken om toetsen (piano, synth etc) te spelen, muziek luisteren etc, echt mixen doe ik niet, of nauwelijks.
(en gamen:bekdicht:)
Ik weet dat 50 euro's nogal weinig is, maar fun en comfort (ik woon niet alleen in dit huis:frons:) moeten toch niet veel geld kosten?
Daarom dat ik hier gewoon een vraagje wil stellen?
Welke koop jij voor 50 euro? Of waar zou jij dan vooral op letten?
Dank bij voorbaat:doei:

Wellicht dat je eens naar Sony in-ears kunt kijken voor dat bedrag. Zitten erg comfortabel en doordat de dopjes in je gehoorgang zitten heb je nog een zeer aardige weergave van lage tonen. Hiernaast isoleren ze ook nog wat omgevingsgeluid en het geluid lekt bovendien nauwelijks..

Ik gebruik ze nu al een tijdje om onderweg (zelf afgemixte) muziek te luisteren en ze voelen zeer comfortabel ondanks dat ze goed vastzitten. En het zal je nog verrassen hoe de geluidskwaliteit is! Geloof me, ze klinken *veruit* beter dan die Bose dopjes van ca. 100 euro. Vooral de hoge en lage tonen vind ik veel overtuigender bij de Sony dopjes.

Maar goed, dit dus wel met in het achterhoofd de gedachte dat je er niet mee gaat (af)mixen he... :walker:
 
Wellicht dat je eens naar Sony in-ears kunt kijken voor dat bedrag. Zitten erg comfortabel en doordat de dopjes in je gehoorgang zitten heb je nog een zeer aardige weergave van lage tonen. Hiernaast isoleren ze ook nog wat omgevingsgeluid en het geluid lekt bovendien nauwelijks..

Maar goed, dit dus wel met in het achterhoofd de gedachte dat je er niet mee gaat (af)mixen he... :walker:

Zal er eens naar kijken!
En ja, het is niet voor (af)mixen (dat is toch legaal he? Zelf niet afmixen, hier op SF:bekdicht:)
Ik had al Sennheiser
 
Back
Top