MPC 2000XL Tempo settings

Ironman

Nieuwkomer
Lid sinds
26 Maart 2006
Berichten
21
Locatie
Rotterdam
Hey Hallo!!

Ik heb ff een vraagje...
Ik probeer op mijn MPC 2000XL de drums in een vloeiende flow af te spelen.
Het gekke is, mij lijkt dit niet te lukken! zodra ik mijn ingespeelde drums probeer af te spelen, blijkt dat ie een kleine seconde ofzo een tussenpauze heeft. Heel irritant gewoon!
Ik heb me Tempo staan op 95 en Timing 1/16 en het aantal bars op 8, en Tsig 4/4.
Ik snap het ff niet, ik kom er ook niet uit met mijn manual.
Kunnen jullie me helpen?? Alvast bedankt.

Ironman
 
Nou als ik dus me beat heb lopen en die heb ik ingesteld voor 8 bars.
Dan loopt ie de eerste 3 seconden zeg maar goed, maar hij loopt niet vloeiend!
hij stopt als het ware ff( een soort van vertaging)... en dan gaat ie dus weer verder tot aan die acht bars.
Het is dus niet een doorlopende beat. Het tempo schijnt niet goed te zijn.
Het is dus te traag.
 
Waarom zet je timing correct niet uit
en neem het dan op
daarna kun je het opnieuw quantizen als je wilt en ook weer terug zetten zoals het was en gewoon gaan rotzooien met je swing settings (iedere keer terug gaan naar wat je had als het niet goed is dmv undo sequence en dan weer proberen met volgende instelling)
kan gewoon aan swing setting liggen of je speelt gewoon niet op de beat ;)
 
Je weet toch dat je MPC standaard 1 maat "voor niets" de metronoom laat horen als je iets opneemt? De eerste 4 tellen (als time signature 4/4 is) moet je dan niks inspelen want de MPC zal dan ook niks recorden. Die maat "voor niets" is er om je het tempo mee te geven. Je kunt die functie ook uitzetten als je wil geloof ik.
 
metronoom tikt mee als je opneemt?
missen er drums of hoor je wel alles dat je hebt ingespeeld maar niet in de maat?
Al eens geprobeerd om via de step-edit handmatig drums te programmeren?
krijg je dezelfde fout bij een ander aantal bars?
 
Juist dat is het probleem... Het word niet in de juiste maat afgespeeld.
Dus ik begrijp dat ik dus aan de hand van de Metronoom moet inspelen.
Nu heb ik nog een vraagje...
ik heb bijvoorbeeld een 8 bar loop. die heb ik met me keyboard ingespeeld. Zeg maar als intro.
Nu wil ik er later met de drums inkomen,(laten we zeggen bij 4 bar) en dan weer later met de snares. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik de beat wil opbouwen.
Maar wat ik dus niet begrijp is. Als ik dus maar een 8 bar loop heb. Dan gaat dat dus niet.
Moet ik dan weer een nieuwe sequense er voor aanmaken???


Help!
 
Je kunt de bestaande sequence kopieren naar een lege sequence en van deze kopie eventueel wat dingen gaan aanpassen, dit zijn vooral track mutes en zo. Als je dan voldoende sequences/stukken van je nummer hebt dan kun je deze aan elkaar schakelen met song mode.

Een andere manier is je sequence niet meer te laten loopen en de 8 bars een aantal keer te kopiƫren (na elkaar dus in dezelfde sequence), en aldus lineair een track gaat opbouwen zoals je dat in Cubase of een soortgelijk computerprogramma zou doen.

Er zijn ook mensen die gewoon een geloopte sequence van bvb 8 bars laten loopen en hiermee door middel van de track mute/unmute functie live/realtime een song opbouwen.

Ikzelf werk meestal volgens die laatste methode omdat ik te lui ben om de eerste twee methodes te gebruiken (methode twee heb ik nog nooit gebruikt, de song mode wel al voor een track of twee).
 
Back
Top