Regiofinales GPN zuid

Ja jongens, maar luister es.........dan kan ieder clown op een podium proberen te winnen met een niet echt volledige live act (en dan heb ik het over de huidige lichting) en daarna alleen maar dingetjes uitbrengen en dan is je naamsbekendheid in ieder geval gegarandeert Maar je laat live niks meer van je horen of zien.......of je gaat als junkie xl de menigte foppen met een mpc/harddisk setje (want dat is het).

Ik vind de functie van de GPVN dan ook erg dubieus, want wat lo-fi al zei: "met alleen goede muziek kom je er niet, er moet ook iets te zien zijn".....kun je alla marlyn manson verkleed achter je mpc/harddisk recorder gaan staan, weet je zeker dat je wint, want dan is er in ieder geval iets TE ZIEN.
 
Origineel geplaatst door krz
Quick n Brite is toch aardig doorgebroken naar mijn idee.. ze doen weinig live, maar brengen wel veel uit. HipHop breekt sneller door, terwijl er minder vraag naar is volgens mij.. zie Raymster en Breinkracht.

Ik ben bang dat er op dit moment VEEL vraag is naar Hip-Hop........anders zou die raymtzer en brainpower ook niet de top 40 vullen met hun CRAP.

De GPVN levert op commercieel vlak voor dance ook weinig interresants op qua artiesten. Het is vaak "te alternatief" voor de top 40. Waarom denk je dat JXL tegenwoordig richting de progressive kant is gegaan ?
 
Ik zie de GPVN dan ook meer als een soort soundmix show.. Ik ben er 1 keer bij geweest met de finale van singer song writers.. Ze vinden zich allemaal zo errug knap en goed enzo, dat ging me tegenstaan. Het idee dat je doorgebroken bent als je wint dat hebben veel kandidaten.

R
 
Origineel geplaatst door Arveyman
Ik zie de GPVN dan ook meer als een soort soundmix show.. Ik ben er 1 keer bij geweest met de finale van singer song writers.. Ze vinden zich allemaal zo errug knap en goed enzo, dat ging me tegenstaan. Het idee dat je doorgebroken bent als je wint dat hebben veel kandidaten.

R

Ja dat is inderdaad grappig, want op singer songwriter vlak.......hoor je NOOIT meer iets van de winaars. En het niveau is ook vaak bedroevend. IK denk dat op rock vlak vaak het meeste kans is op vervolg qua suc6.
 
GPVN is gewoon optreden voor veel mensen en ook airplay krijgen op de radio.
Maar je zult zelf ook inhoud moeten geven aan de naamsbekendheid.

Trouwens vind wel dat de radio het ontzettend opblaast.
En dat zij mede schuldig zijn aan het laten geloven dat als je wint dat je het gemaakt hebt.
 
Origineel geplaatst door C-Code

Ik vind het live gebeuren zo ie zo erg beperkt, ik bedoel wat is er nog live aan ?

Ik vind het ook vaak zo'n excuus van mensen om wel met een mpc of RS 7000 als sequencer op het podium te gaan staan ipv een pc, want in principe maakt het geen fuck uit, want je fopt mensen net zo goed, alleen de jury vind het waarschijnlijk "echter lijken".

Ik vind dit toch wel een achterhaalde stelling, een pc biedt tegenwoordig ontelbare mogelijkheden om live muziek te maken. De grenzen vervagen, kijk maar naar reaktor.. instrument en nummer smelten samen. Van iemand foppen is totaal geen sprake, je doet wat je doet en je brengt wat je brengt, of je er iets aan vind is aan jou.
 
Origineel geplaatst door Knaller


Ik vind dit toch wel een achterhaalde stelling, een pc biedt tegenwoordig ontelbare mogelijkheden om live muziek te maken. De grenzen vervagen, kijk maar naar reaktor.. instrument en nummer smelten samen. Van iemand foppen is totaal geen sprake, je doet wat je doet en je brengt wat je brengt, of je er iets aan vind is aan jou.

Volgens mij snap je mijn verhaal niet helemaal, ik wilde daarmee zeggen dat een mpc als sequencer aanzetten en gewoon je midi filetjes afspelen erg nep is en dat je dat met een pc ook kunt doen. Alleen zijn bij wedstrijden als de gpvn er maar weinig mensen die hun pc of laptop meenemen omdat het algemeen bekend is dat de jury daar bepaalde vooroordelen over koestert, en dat mee zal nemen in hun eindoordeel.

Ik snap best dat je een pc kunt gebruiken op een podium, maar dan nog zul je daar de finale niet mee halen, want wie wil nu 30 minuten naar iemand gaan zitten kijken die een beetje met zijn muis parts weghaalt of toevoegd (even beredenerend vanuit het oogpunt van de jury)?
 
Origineel geplaatst door C-Code


Volgens mij snap je mijn verhaal niet helemaal, ik wilde daarmee zeggen dat een mpc als sequencer aanzetten en gewoon je midi filetjes afspelen erg nep is en dat je dat met een pc ook kunt doen. Alleen zijn bij wedstrijden als de gpvn er maar weinig mensen die hun pc of laptop meenemen omdat het algemeen bekend is dat de jury daar bepaalde vooroordelen over koestert, en dat mee zal nemen in hun eindoordeel.

Ik snap best dat je een pc kunt gebruiken op een podium, maar dan nog zul je daar de finale niet mee halen, want wie wil nu 30 minuten naar iemand gaan zitten kijken die een beetje met zijn muis parts weghaalt of toevoegd (even beredenerend vanuit het oogpunt van de jury)?

Ik snap je wel, maar met een laptop en een paar controllers kun je behoorlijk live gaan hoor, niet meer of minder dan met wat leuke doosjes. Uiteindelijk gaat het om de sound en originaliteit van een act. Er zullen er genoeg zijn die niet overkomen met een laptop, zo zijn er genoeg die niet overkomen met een 'echte' live act.
 
Ik vind het dus een goede zaak als de jury een open minded houding aanneemt en acts beoordeelt op het geheel.

:koffie:
 
Origineel geplaatst door C-Code


Volgens mij snap je mijn verhaal niet helemaal, ik wilde daarmee zeggen dat een mpc als sequencer aanzetten en gewoon je midi filetjes afspelen erg nep is en dat je dat met een pc ook kunt doen. Alleen zijn bij wedstrijden als de gpvn er maar weinig mensen die hun pc of laptop meenemen omdat het algemeen bekend is dat de jury daar bepaalde vooroordelen over koestert, en dat mee zal nemen in hun eindoordeel.

Ik snap best dat je een pc kunt gebruiken op een podium, maar dan nog zul je daar de finale niet mee halen, want wie wil nu 30 minuten naar iemand gaan zitten kijken die een beetje met zijn muis parts weghaalt of toevoegd (even beredenerend vanuit het oogpunt van de jury)?

Dit is dus vette bullshit (excusses voor mijn woordkeuze ;)). Ik heb zelf meegedaan aan de regiofinales van noordholland twee jaar terug.

1 act : die had een complete band maar was jazz en geen dance naar mijn mening.
2 act : lekkere zangeres werd gesequenced met cubase en twee live toetsenisten. Slappe sound en cubase crashde :)
3 act : electronische machine. Kraftwerk met alle toeters en bellen meer live als dit kon niet ik vond t knap maar wat een bout muziek.
4 act : de meest slechte van de gehele avond wijzelf :). Knoppen draaiers maar de hele tent ging uit zijn dak. Beuken slaat in als een bom.
5 act : twee computers en een mengpaneel. Hij doet de gehele act alleen met zijn armen dirigeren in de lucht voor de rest niets.


Winaar die avond : act 5. Dus t is onzin dat als je de gehele riedel meesleept t poduim op dat je dan meer kans maakt.

Johnny en matt kunnen er over meepraten die waren er namelijk ook bij.
 
Tsja twin, dat had ik je van tevoren kunnen vertellen; Autechre of Orbital zijn 1000x beter dan Junkie XL, en ze doen muzikaal ook 1000x meer 'echt live' (okee 1000x nul is nog steeds nul, maar je snapt wat ik bedoel). Maar zij zullen nooit de GPvNL winnen, want het zijn knoppendraaiers; bij hun gaat het om de muziek. Junkie XL staat met een grote smile in de lucht te zwaaien en te playbacken, en dat vinden ze tof bij de GPvNL. Daar kun je je kwaad om maken maar dat is net zoiets als je kwaad maken omdat er geen goeie muziek in de top 40 staat. Of omdat het in Nederland zo vaak regent.
 
Origineel geplaatst door Twin-x


Dit is dus vette bullshit (excusses voor mijn woordkeuze ;)). Ik heb zelf meegedaan aan de regiofinales van noordholland twee jaar terug.

1 act : die had een complete band maar was jazz en geen dance naar mijn mening.
2 act : lekkere zangeres werd gesequenced met cubase en twee live toetsenisten. Slappe sound en cubase crashde :)
3 act : electronische machine. Kraftwerk met alle toeters en bellen meer live als dit kon niet ik vond t knap maar wat een bout muziek.
4 act : de meest slechte van de gehele avond wijzelf :). Knoppen draaiers maar de hele tent ging uit zijn dak. Beuken slaat in als een bom.
5 act : twee computers en een mengpaneel. Hij doet de gehele act alleen met zijn armen dirigeren in de lucht voor de rest niets.


Winaar die avond : act 5. Dus t is onzin dat als je de gehele riedel meesleept t poduim op dat je dan meer kans maakt.

Johnny en matt kunnen er over meepraten die waren er namelijk ook bij.


En heeft die jongen ook in de finale gewonnen ?

De voorrondes zul je best doorkomen, maar de finale ?

In de brabantse voorrondes heb ik zelf de afgelopen 2 jaar nog nooit een laptop/pc act zien winnen in ieder geval......
 
Origineel geplaatst door C-Code



En heeft die jongen ook in de finale gewonnen ?

De voorrondes zul je best doorkomen, maar de finale ?

In de brabantse voorrondes heb ik zelf de afgelopen 2 jaar nog nooit een laptop/pc act zien winnen in ieder geval......

Gelukkig heeft ie niet gewonnen nee. Als dat zo was dan dan dan nou dan eigenlijk niks :)
 
Ik vind dit wel een grappige thread :D:D:D:D
Eigelijk doe ik nooit mee met dit soort onzin, deze keer wel omdat we eigelijk meer voor de gein een demootje hadden opgestuurd en opeens een live act moesten neer zetten (terwijl we niet eens apparatuur hadden ervoor haha!)

Het is vind ik vaak gewoon appels met peren vergelijken, want drum&bass is geen progressive... en interactie met publiek....tja... Jammer voor alle optredens dat er zoveel opa's oma's en pappies en mammies waren, zoals dat vaak zo is met dit soort wedstrijden. 't was een apparte ervaring. Ik vond zelf LUMC het leukst om te zien op het podium alleen was iets te alternatief, dan had je ook een volgens mij 10 koppige groove house band die zagen er ook wel leuk uit, muziek vond ik nog net binnen de Dance passen vanwege dat er een dj algemeen bekende beats op vinyl erbij draaide. wel lef om gewoon een covertrack bijna precies zo te spelen als het origineel :P stanley vond ik niet echt leuk... gran&tilly von ik wat ik gehoord heb van backstage lekkere basslines en apparte bleeps (omhoog die handjes ;) hihi ) maar ik heb ze niet gehoord omdat we backstage bezig waren met de opstelling, dus kan over hun geen mening geven. en dan heb je natuurlijk die blunder aan het einde hahaha wij dus, ik weet niet hoe anderen t vonden, maar ik vond het niet zo Dan Derend klinken. maar ik heb t ook bijna niet gehoord, deed alles op gevoel want de monitors stonden ontiegelijk zacht en had geenhandjes meer om door te geven dat het zo'n beetje 100x harder moest Cool. naar me gevoel ook best een hoop fouten gemaakt en ik werd beetje sjachie van de opa's en oma's :P maargoed ik laat t hierbij moet er nu vandoor maak t later nog wel af me verhaaltje ;)
 
Laatst gewijzigd:
Iedereen z'n Moog shirt aan? (heb er geen)

Maar denk wel dat iedereen die aandachtig naar de gear op het podium staat te turen wel een DSF'er is. ;)
Er is een draadje met koppen van de mensen. ( https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=1697 )

Ga metteen van m'n werk uit door naar A'dam. Parkeren zal wel een uitdaging worden. tips?
 
Of we elkaar gaan ontmoeten, ik weet t niet :confused:
Ff kijken of we ergens een uitnodiging hebben liggen, of dat we maar liefst 1euro korting krijgen :[> hahaha

Maar ehm ik heb geen moog shirt =(
moet ik dan een rode neus op doen??? 8o)
of een onopvallende hoed??? :mexico: :maffia: :smeris: :geslaagd:

Gr. Ronald


psssttt in de voorrondes bij ons stonden alle oma's en opa's ook de hele avond aandachtig naar hun kids te kijken :P
maar ik heb me foto erbij gezet op die thread ik zal de hele avond zo erbij lopen dan ben ik misschen te herkennen ;-) !
 
Laatst gewijzigd:
Knaller draagt een zwart virus shirt en een witte broek.

Krij je een :biertje: van me.
 
Back
Top