Midi Keyboard aansluiten op cubase en reason!!! HOE!?!?!?

yunuzzi

Nieuwkomer
Lid sinds
30 Maart 2006
Berichten
4
Locatie
amsterdam
lieve en coole en muzikale broeders,


Ik heb pas een midi keyboard aangeschaft, namelijk de Evolution MK-249c en kon niet wachten om weer dikke en vette tracks te maken met Cubase en Reason (Rewire hurray!! thank God...).
Maar alleen weet ik niet precies hoe je via preferences de keyboard kan aansluiten bij reason ten eerste, en ten tweede ook niet bij cubase.
Bij reason kan ik wel via preferences naar "control services and keyboard" gaan en daarna mn keyboard selecteren en welk type/model het is. daarna ook add-en(toevoegen). dan staat alles goed, maar dan staat er onderin "midi input", wat moet ik hier invullen????
Ik heb namelijk een audigy geluidskaart en ik zie ook dat ik 2 dingen kan kiezen in de plek "midi input", namelijk:SB audigy midi poort (DF00) en SB audigy midipoort 2 (DF00).
ik heb ze allebei al n keer uitgeprobeerd/aangeklikt, maar echt verder komen doe ik niet.
ik heb daarna op ok geklikt waarna ik mn keyboard logo oftewel het plaatje van de keyboard in een venstertje zie verschijnen waarbij staat dat dat mijn master keyboard is en dat het ook wordt aangeduid met een groen V-tje van het zit wel goed.... :S
Maar...... als ik er dubbel op klik zie ik weer het venstertje verschijnen waarbij je je keyboard kon uitkiezen tussen andere modellen en staat er een knopje "Find" er op geklikt te hebben zie ik alWEER een venstertje verschijnen waarbij staat dat je je keyboard of een knopje moet bewegen zodat ie het kan ontvangen en toepassen, maar als ik op mn keyboar druk of knopje beweeg ontstaat er niets in dat venstertje....
kortom, ik krijg mn keyboard niet aangesloten in reason3, dus laat staan cubase sx....


Kan iemand mij asjeBLIEFT helpen???
:( please? muziek is echt mijn alles, en ik heb nu eindelijk een keyboard, nu kan het echte werk beginnen, maar ik krijg em niet aan de praat... PLEASE SOME ONE!! HELP ME!!

Met vriendelijke groet,

YunuZzi
 
Laatst gewijzigd:
got it...

got it...

voor alle gasten die me GEEN antwoord hebben kunnen geven....
kheb het al opgelost....
was voor het opstarten van de pc op f(nog wat) en daar heb ik de midi gedoe inabled...
ja ja ja i know.... rookie...

maar hij doet het!!!

en KEEEEEENK wat maak ik nu n vette shit.... echt, met midi keyboard maak je echt veeeel vettere shit en veel sneller...



produce ze boyz, i know i will... :P

laters
 
Back
Top