De grote Korg Poly Six thread

Origineel geplaatst door Hanz
Effies uit de losse pols, een stukkie kosmisch gezwemel uit 4 sporen Polysix, met wat zwartebakken-echo eroverheen.

Echt een leuke bak zeg! :W

Net als je denkt dat je even geen synths meer hoet krijg je dit.... IK WIL OOK :D

Wat een ontzettend gave sounds hanz!
 
Ik zegt t al jaaaren...

Het is gewoon een hele simpele maar kikke bak :D

Ook erg de moeite waard (lees waardevermeerdering) om er een midi retro kit van € 150,- aan te verspenderen.
Als iemand daar interesse in heeft kan ik daar nog wel even een link van opsporen:

:) http://members.aon.at/virtual-music/zonen_e/e_products_korg.htm

Wordt hier ook al eerder genoemd, deze heb ik er dus in zitten en werkt fantastisch, het is de € 155,- waard.
 
Laatst gewijzigd:
toch zonder midi kit
net as de juno 60 ook een vettige bak poly ,..zonder cv/gate laat staan midi
zijn deze beestje dus alleen werkbaar via arpeggiater?

ik ben zelf niet soon player dat ik een stukkie muziek heb ,...en een en stuk bij speel ..."live "en dat opneem ,..
ervaringen hoe gebruiken jullie je juno60 'korg poly six [ok ook de ploy 61 mogen reageren ,...ook geen midi en cv
:eureka:
 
Using the polysix as an effect (chorus f.i.) would be possible with some soldering and the service manual. You would have to find the audio input and output and connect them to seperate jack in/out's :eureka:
 
Origineel geplaatst door RadekTymecki
I'll look into mine and try few things :D

be care full ....8o) 8o)
good luck
just a jack input before the filter ....thats it
 
You could connect the output from the voice board and the input from the effects board to one or more jacks on the back of your Polysix that are not used ( phones/filter/arp). If both input and output are connected then it is possible to use the polysix synthesizer and the effects sections as seperate "modules". But only make this modification if you know what you are doing. Otherwise ask someone with electrical engineering skills to perform the modifications. Good Luck :mega:
 
gisteren een polysix bij de vuilnisbak gevonden...
Hij gaat aan, alle leds branden enzo, maar er komt helaas geen geluid uit.
De batterij is okee, geen lekkage of schade aan print...
iemand een idee waar te beginnen zoeken (naar defecten)?
 
Zo'n prachtige bak bij de vuilnisbak, hoe doen jullie zo'n dingen toch! :{

Al betaal je 150€ om hem te laten herstellen (gesteld dat hij niet extreem stuk is), heb je hem nog mega goedkoop.

Ik weet niet waar je moet zoeken. Ja, kijken of er nog een signaal uit de oscillatoren komt bv, maar hoe je dat precies doet weet ik niet :). Kijk ook eens of de toetsen wel triggeren!
 
Het lijkt me stug dat alle zes de stemmen stuk zijn, dus de kans is vrij groot dat het ervoor of erna zit. Erna heb je zo gevonden, maar ervoor kan een probleem zijn. Toetsenbord- en knoppen-scanning en stemmentoewijzing is helemaal digitaal. Zie je dingen veranderen als je op de preset knoppen drukt? Dan kan je een indicatie geven of de processor het uberhaupt nog doet.

Ik zou trouwens beginnen bij het nameten van de voeding. Misschien dat de 5V van het digitale stuk het nog doet en de 15V van het analoge deel niet, of iets anders kleins.
 
ja, de leds veranderen gewoon met de knoppen mee.

(dwz geen random gedoe of zo, of alle leds tegelijk aan, dat soort dingen)

Bedankt voor de tips alvast
 
Origineel geplaatst door Imipolex
gisteren een polysix bij de vuilnisbak gevonden...
Hij gaat aan, alle leds branden enzo, maar er komt helaas geen geluid uit.
De batterij is okee, geen lekkage of schade aan print...
iemand een idee waar te beginnen zoeken (naar defecten)?
begryp dat ook niet dat mensen aster iets stuk is t weggooien je hebt internet [ byna iedereen ]
anders op gratis opte halen ,..doe je der iemand een plezier mee

jou dus
as tie t nooit meer gaat doen zijn der zat luitjes die onderdelen nodig hebben is gewild [hoefk niet uit te leggen toch:halleluja ]
sc6
 
Vandaag ben ik bij iemand langs geweest die een Korg polysix wilde verkopen voor 200 euro. Een koopje leek me.
Het was een hele sympathieke man die ruimschoots de tijd gaf om de polysix even te proberen. Hij vertelde er ook netjes bij dat er al eerder mensen waren geweest en dat die de polysix niet hadden genomen omdat ie wat kuren had.

Ik ben de polysix gaan proberen en durfde het uiteindelijk niet aan om er 200 euro voor te geven.
Misschien valt de schade mee, maar hij had toch aardig wat kuren.
Misschien kunnen de kenners er wat over roepen.

1) De octave knop werkte maar gedeeltelijk. Had het idee dat in sommige standen de sub-socilator er spontaan werd bijgezet
2) de volume knop kraakte
3) de Release deed helemaal niets
4) De preset knoppen waren totaal in de war. Sommige waren niet te kiezen
5) Diverse toetsen haperden een beetje
6) Ding ruiste verschrikkelijk.

Zijn dit herkenbare problemen? Hij zal neem ik aan wel een lekkende batterij hebben of hebben gehad.
Als met al durfde ik de reparatie niet aan. Ben bang dat er een behoorlijk bedrag bijkomt aan reparatie.

Voor de liefhebbers: Hij staat op marktplaats. Het is die gereserveerde van 230 euro. Gereserveerd is ie al lang niet meer. Ik kon hem in ieder geval kopen voor 200 euro.
 
Origineel geplaatst door shiftr
deze heb ik mijn platencollectie,...
R-718691-1151441842.jpeg


de poly6 heb ik zelf ook,.... te gekke synth
ik heb er laatst midi ingebouwt, een unisono detune mod (die is heel tof),... en een vrij simple mod waardoor je zaagtand en puls door elkaar heen kan gebruiken.


heb je er al een gescored smackos?

He die hoes lijkt verdacht veel op:
Vangelis_Heaven_and_Hell.jpg
 
Vandaag ben ik bij iemand langs geweest die een Korg polysix wilde verkopen voor 200 euro. Een koopje leek me.


Inderdaad als je ziet dat deze week op ebay een polysix voor 990 dollar van eigenaar wisselde. De dollar is dan wel niet meer wat hij geweest is, maar het is altyd nog ~ 675 euro....
 
Back
Top