Mini, maar dan anders...

marten

Hysterical&Useless
Lid sinds
17 april 2002
Berichten
727
Locatie
Afoort
Leuk voor iedereen die der geen heeft (voor mij issie dus niet zo interessant...:D )

Minimax
Der Analog-Synthesizer

Er ist einer der berühmtesten und beliebtesten Synthesizer aller Zeiten, der Moog MinimoogTM . Sein Klang ist einzigartig. Die Oszillatoren machen Druck, das Filter packt zu und die Hüllkurven sind rasend schnell.

Minimax_main_500.jpg


Minimax ist die perfekte Emulation des MinimoogTM. Nie zuvor wurde ein analoger Synthesizer mit derartiger Präzision und Perfektion digital nachmodelliert. Minimax ist anders als alles zuvor. Minimax emuliert nicht nur Teile des Instruments - Minimax ist das Instrument.
 
Last edited by a moderator:
Ik neem aan dat je deze bedoelt:

Minimax_main_500.jpg


Van Creamware, meer info .
 
:stupid
Plaatjes copieren vanaf de site lukt niet echt, daar ben ik te analoog voor 8D, maar het is een creamware produkt, linkje:

www.creamware.de

Ziet er erg veelbelovend uit, maar ik weet zelf helemaal nx van vst-plugins, dus misschien dat enig commentaar mij wat kan verlichten...
Groet, marten
 
Origineel geplaatst door LeonMols
Ik neem aan dat je deze bedoelt:

Minimax_main_500.jpg


Van Creamware, meer info .

yep,die bedoel ik...
 
het is dus ook geen VST plugin, maar een pluging voor CW DSP kaarten. Dit is trouwens al weer behoorlijk oud nieuws, want ik heb hier een paar maanden geleden al een nieuwsberichtje over geplaatst:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=3971&highlight=minimax

Hij klinkt trouwens heel erg goed. Volgens Hans Zimmer is ie niet van echt te onderscheiden. (behalve dan dat hij midi heeft, polyfonisch is, en presets kan opslaan...:))
 
De MiniMax draait alleen op Creamware 'zero latency' DSP-hardware, onder het speciale Scope Fusion Platform OS (dat weer onder Win9x/XP/MacOS draait). De CPU-belasting is daarbij minimaal.

Scope is via ASIO, Wave-driver etc naadloos te integreren in praktisch iedere audio/midi-toepassing.

Via de XTC-modus is de MiniMax (net de meeste andere Creamware-devices) ook als VST-device te gebruiken; wederom zonder de CPU te belasten.

Ik heb de MiniMax inmiddels al een tijdje (paar maanden? zoiets) en hij is zonder meer ultra-vet! :) Verreweg het vetst meest analoog-klinkend van wat ik heb getest op plug-in gebied. (En heb zelf ook behoorlijk wat echt analoog vergelijkingsmateriaal in de studio).
Heb zelf geen MiniMoog, maar het schijnt dat de knop-posities exact overeenkomen met het origineel, dus oude patch-sheets zijn bruikbaar....zelfs het virtueel feedbacken van de output naar de analogue-in schijnt hetzelfde te klinken als op het origineel! Hij vreet wel DSP-power maar is het wel waard... ben bezig met een gestoorde trackimet daarin MiniMax versus Creamware Modular versus Reaktor, zal wel posten tzt....
 
Sorry mensen.. oud nieuws..

Sorry mensen.. oud nieuws..

Dit is heel oud nieuws.. en er is op 't forum al veel over geschreven..

TIP: gebruik de zoekfunctie.. je vindt 'm rechtsboven in beeld.
 
Back
Top