[hardcore] Stone City - Elsloowaarlegdatdan

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Hhm, klinkt best wel lekker, mag zelfs nog af en toe wat aggresiever :dj:
 
De kick heb je zeker even van Promo "geleend"?

Vind hem eigenlijk helemaal niet slecht hoor!!!

Arrangement zit perfect in elkaar lijkt me.

Gebruik je nog een compressor over die kick trouwens?
 
nee, is een boel gelayerd spul, maar niks van promo bij. Geen compressie op de kick verder.

wacht dat zeg ik wel, maar misschien wel op een layertje, met galm erbij
 
Over welke Elsloo gaat het eigenlijk? (just curious)...
 
In Zuid-Limburg
 
Origineel geplaatst door Eraser127
Hhm, klinkt best wel lekker, mag zelfs nog af en toe wat aggresiever :dj:

vinnik ook

vooral die lager gepitchte kick op het eind van de maat
die doet nu een btje zo van kgoeng terwijl ik echt wel een WHOEM! verwacht ;)

voor de rest zit het erg lekker in elkaar :kroon:
 
:D Hardcore blijft leuk om te maken, he?!


Leuk trakkie opzich.
 
lekker trackie,alleen jammer van al die gejatte kicks...( o.a. van 'Prednison Attack'...die schaamteloos ook op verschillende sample-cd's staan)...
en dat eerste geluidje (vanaf 1:18 ) heeft een te hoog hardstyle gehalte...
 
leuke track ook, maar die opbouw/arrangement? ik ken die helemaal uit m,n hoofd, toevallig the playah - rotterdam nightmare?
 
Origineel geplaatst door dione
lekker trackie,alleen jammer van al die gejatte kicks...( o.a. van 'Prednison Attack'...die schaamteloos ook op verschillende sample-cd's staan)...
en dat eerste geluidje (vanaf 1:18 ) heeft een te hoog hardstyle gehalte...

da's inderdaad een die erin zit :D

verder nog chronic disorder, en intelligent hardcore getjoept.


Overeenkomsten qua structuur zijn puur toeval want ik ken die track niet.
 
Pjotr goes hardcore :D

Ga zo door! idd wel een beetje schande van alle gejatte kicks.. en dat TERWIJL je zelf een TR-909 heb! :P
 
Had er al op gereageerd op partyflock ....
http://www.partyflock.nl/topic/891845.html

"Deze track zal het op feesten vast goed doen, dank__zij de bekende geluiden en hoog beukgehalte. Verd_e_r is het goed gemixt en zit het arrangement goed_ i_n elkaar. Wordt pas saai na 3:00 (mijn mening)._ Pr_oductie is netjes (y) Logisch dat er een label_ is _wat het uit wil brengen, dit verkoopt redelij_k en _kan best op verzamelaars komen.

Mijn pers_oonlij_ke mening: ik moet er al niks van hebben al_s er op_ deze manier een (gejatte) promofile-kick _inzit, i_n het begin dacht ik gelijk aan een chron_ic disord_er. Verder valt deze track onder het "wi_j-maken-tr_acks-ala-thaplayer-dpassion-tommyknocke_r" waar ik _de laatste paar maanden erg veel van h_oor. Trucjes_ jatten van anderen waar ze zelf hard_ op hebben zi_tten zwoegen en zoeken zonder zelf e_en eigen sound_ neer te zetten. Kan nog steeds leu_ke tracks oplev_eren maar ik draai ze niet, maak z_e niet en breng _ze zelf niet uit.

Succes met d_e platendeal (y) _Ga zo door, hier zit verder zeke_r toekomst in als _je je verder ontwikkelt.

ps._ aantal dagen zegt niet veel over de kwaliteit van_ een track, mijn beste tracks zijn meestal in één _avond gemaakt terwijl ik maanden op andere tracks _heb zitten zwoegen."


Dan gaat men los .... met als reply:

"Zoals al eerder gezegd, hardcore bestaat voor een groot gedeelte uit de kick, welke vaak heel kenmerkend en herkenbaar is. Hierdoor ligt de zwaarte en daardoor de reactie van het publiek ook veel meer op de gebruikte bassdrum. Zeker kicks van overbekende tracks als prednison attack en de promofiles zijn origineel gemaakt en naar mijn idee door hun karakteristieke sounds "uniek". Het jatten hiervan is dan ook afbreuk aan het origineel. Denk aan het lost10 kick-verhaal. Kale overstuurde 909 kicks samplen/jatten heeft niemand wat op tegen, dat zijn basic geluiden, als peper en zout in de keuken. Maar het samplen van "unieke" sounds zonder bewerking om ze onherkenbaar te maken wordt over het algemeen niet getolereerd zoals je merkt. En terecht naar mijn mening."
 
duidelijke taal :okdan:

persoonlijk kan ik er nog wel inkomen als mensen die alleen software hebben, kicks jatten dit hebben we vroeger allemaal wel gedaan ... maar iemand die zelf een 909 heeft en bergen apparatuur daar kan ik niet bij, ik bedoel tis toch juist het coolste om zelf vette kicks te maken? En ik weet dat pjotr genoeg kennis in huis heeft om vette originele kicks te maken.. dus pjotr, koop wat gitaar pedaaltjes en een filterbank en t gaat helemaal goed komen met je hardcore sound :biertje:
 
Voor de duidelijkheid: een release is nooit het oogpunt geweest en zal er ook nooit komen hiervan.
 
Ik vind het zeer flauw dat al die mensen je ervan beschuldigen dat je al die kicks enzo hebt gejat.Dit is dan wel muziek maken hé,ik sample zelf ook kicks enzo als ik een goeie hoor.Het zijn dan ook standaard kicks die horen nu éénmaal in een hardcore song.Deze song is vet en als die nu toevallig op een andere lijkt...wat dan nog.....!?!Ik ben geen hardcore fan maar hou mij bezig met het maken van acidtechno,kan ook hardcore getint zijn hoor!!!Ik wou gewoon zeggen dat een tb-303 geluid ook in iedere song zit dit is nu éénmaal een gengre....


IK vind hem terrortop!!!Ik zou hem aankopen moest ik hem horen in mijn musicstore....deze avond draaien.....tent op zijn kop......!!!!!!
 
Deze kick is wel een erg kenmerkende en maakt oook de track gewoon. Het orgineel bedoel ik dan. Het is dus wel schaamteloos jatten maar ach is wel leuk toch soms.
 
vindt nou niet dat je t geluid van een TB kan vergelijken met een kick..

een kick is heel persoonlijk, tuurlijk heb je de simpele standaard kickjes maar als je echt een kick jat die iemands sound bepaald is toch weer iets heel anders, sommige kicks bestaan wel uit 9 layers en no way dat jij toevallig precies dezelfde kick zou maken en daarom als excuus gebruikt van: ach al die kicks klinken toch t zelfde, t valt echt niet op dat ik die kick sample

tis toch al duidelijk geworden dat de kenners en luisteraars van t genre wel degelijk gelijk horen van wie die kick is..

en in hardcore draait alles om de kick, en degene die ze bouwen van scratch zijn er vaak erg trots op, eigenlijk is de kick je handtekening het bepaalde sausje wat jou onderscheidt van de andere, en als mensen daar respectloos mee omgaan en zelf tracks omheen gaan bouwen en zelfs geld mee verdienen door een release met de gesamplde kicks van andere kan ik me goed voorstellen dat mensen hier pissig om worden.. je jat iemands werk, daar komt t gewoon op neer
daarbij komt trouwens ook dat mensen niet alleen tijd investeren om hun eigen sound te realiseren maar ook een hoop harde euros

en ja schaamteloos jatten kan soms leuk zijn voor persoonlijk gebruik, niet om er geld mee te verdienen iig :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top