praktische softsynth vraag

paol

Stamgast
Lid sinds
29 september 2002
Berichten
398
ik vraag mij het volgende af:

- worden softsynths door jullie live gebruikt? Mijn inziens komt het zeer fragiel over, met je comp op het podium, gesjouw, breekbaar, en niet te vergeten de crashes.......wat is jullie ervaring?

- Ik ben moenteel aan het kijken, richting een "analoge" softsynth, wat raden jullie mij aan?

- en welke hardware kaart kan ik het beste hiervoor gebruiken, ivm zo weinig mogelijk latency problemen.
( ik heb nu een sb-live, zal het daarmee lukken?)
 
- worden softsynths door jullie live gebruikt? Mijn inziens komt het zeer fragiel over, met je comp op het podium, gesjouw, breekbaar, en niet te vergeten de crashes.......wat is jullie ervaring?

Ik veet niet of hier iemand live mee optreed maar ik denk het niet.
Software blijft onstabiel en als je pc en mee kapt ect gaat je optreden naar de haaien.

- Ik ben moenteel aan het kijken, richting een "analoge" softsynth, wat raden jullie mij aan?

kijk ff in de zoekmachine, genoeg over softsynths of:
https://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=14


- en welke hardware kaart kan ik het beste hiervoor gebruiken, ivm zo weinig mogelijk latency problemen.
( ik heb nu een sb-live, zal het daarmee lukken?)

Nou nee, je hebt met een soundblaster lijkt mij GEEN geschikte kaart, maar kijk ff op:
https://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=13

Genoeg over geluidskaarten.
 
thx, dat dacht ik dus ook, al dat harde werk kunnen ze maar liever in een hardware synth gooien, dan hebben we weer eindelijk weer wat leven in de huidige saaie synth scene!

zal wel met kosten te maken hebben...
 
Zou zeggen check die Native instruments PRO-53 eens uit.

Geeft een nieuwe betekenis aan de definitie 'lekkah'. :P
 
ik heb er alleszins geen probleem mee om met een powerbook, emi 2-6 audio interface en een controller keyboard soft synths live te gebruiken.

een desktop pc het podium opsleuren is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

die NI pro 53 klinkt inderdaad vet - heel wat beter dan de vorige versie pro 52.
 
Die Pro 5.3 is zeker heel vet. Is het geen idee om eens wat oude klassiekers via dit soort fantastische virtueel analoge algorithmen in hardware, met veel knoppen, uit te brengen ??

Je draaft door Niels:stupid
 
kom op zeg, khoor meer over bugs en kuren bij hardware synths dan bij soft synths. machindedrum waar de gekste dingen mee gebeuren, waldorf micro q barst ook van de bugs enz
enigste waar ik bang voor zou zijn als bijv met logic dat je een zwaar nummer heb draaien en dat je computer dan een i/o to slow geeft ofzow ;)

maaruh ik ga liever met me computer het podium op dan een zo'n dsp bakkie.

met hardware seq en synth kan er trouwens ook veel fout gaan met aansluiten, softsynths is dat niet.

kdenk ook dat dit meer psychisch is, net zoals die omatjes die niet durvern te pinnen enz ;)
en natuurlijk persoonlijk, waarmee ben je gewend te werken..
 
Origineel geplaatst door sh101
dat komt vast nog wel..een soort controller ..een lege synth...met de knoppen ingedeeld op functie..dco..vcf..enz enz die op de meeste plugs past

Er is zoiets, alleen werkt het niet met vsti's maar met creamware plugins, want het is ook van creamware, heet Noah, en lijkt mij best vet :)

Maar goed tis wel lekker off-topic ;)
 
Die wou ik ook net noemen. Hij is alleen een beetje vertraagd, waarschijnlijk willen ze er liever nieuwe DSP's in zetten. Er gaan geruchten (ook niet verwonderlijk) dat CW binnen niet al te lange tijd met nieuwe kaarten zal komen. DSP technologie staat namelijk ook niet stil.

Dat software onstabiel zou zijn is gewoon onzin. Je moet gewoon een goed systeem hebben. De nieuwste versies van Cubase, Windows XP, etc zijn voor zover ik weet allemaal behoorlijk stabiel. Met de Creamware spullen heb ik ook geen stabiliteitsproblemen.

Kijk ook maar eens hoeveel laptops je tegenwoordig ziet bij live-optredens...
 
Ik vind dat pointmisser gelijk heeft. Gewoon een laptop, Native instruments Absynth, usb converter (emagic emi is erug goedkoop), en een usb keyboard(heb je geen midi interface nodig en is de timing razend snel)
 
Back
Top