Minimal nummer

Idioteque

This is the Gloaming
Lid sinds
14 november 2005
Berichten
200
Locatie
Santpoort
Net een nieuw nummertje gemaakt, o.a. met de blips en piepjes van het andere topic ;) .
Geprobeerd zo minimaal mogelijk te houden. Als je tips of verbeterpunten hebt, plaats dan alsjeblieft een reactie :) .
Het nummer heet fabric.10-14 = ending

fabric.10-14 = ending

Het is het vierde nummer, en je kan hem het beste downloaden, de kwaliteit van het streamen is niet al te goed :(
Alvast bedankt
 
Laatst gewijzigd:
Bij minimal moet ik altijd een beetje aan tchno-achtige dingen denken.

Dit is meer expirimentele uhh.. ambient achtig?

Grappig maar niet echt mijn ding. Op 't end wel leuker. pIepjes vind ik wel wat irritant worden na een tijdje (na een seconde of 5 :D )
 
de continue biepjes zijn er idd wat te veel aan, want de rest vind ik dan wel weer heel dik in orde! :)
 
Bedank voor de kritieken :)

Origineel geplaatst door Zoidsity
Bij minimal moet ik altijd een beetje aan tchno-achtige dingen denken.

Dit is meer expirimentele uhh.. ambient achtig?

Grappig maar niet echt mijn ding. Op 't end wel leuker. pIepjes vind ik wel wat irritant worden na een tijdje (na een seconde of 5 :D )

Ja het is geïnspireerd door minimal artiesten als Ryoji Ikeda en Alva Noto, als je het andere recente topic over het maken van bliepjes leest heb ik daar twee nummers van deze artiesten geupload :) .
Nummers Ikeda en Noto
Over het einde, zou het beter zijn als ik die overgang eerder laat komen, zeg op de helft? Of zou ik in het geheel wat meer afwisseling in ritmes en de samples moeten doen, zodat de piepjes wat interessanter en minder irritant blijven?
 
Laatst gewijzigd:
Sja.. da's een kwestie van smaak, denk ik. ZELF zou ik dat misschien wel doen, maar 't blijft JOUW nummer.
 
die piep die je het hele nummer door hoort (begint bij 3 sec), is te hard qua volume.. of misschien zou je eens moeten proberen hoe t klinkt als je em dr helemaal uit haalt.
nu heb ik na 1 minuut luisteren t probleem dat ik alleen die piep nog hoor..

succes:biertje:
 
Ik heb nog wat lopen rommellen met de mix, en vooral gesleuteld aan die piep. Ik heb hem niet weggehaald, omdat er dan te weinig overbleef en het weer te minimal was, maar ik heb hem na een minuutje wat minder aanwezig gemaakt met een ander ritme. Als ik nog wat meer gesleuteld heb tot hij weer duidelijk wat veranderd is post ik wel een nieuwe versie, vooralsnog bedankt voor het posten
 
Back
Top