[trance] track

stevy

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2005
Berichten
661
Locatie
Near Amsterdam
Hoi!

Ik heb weer een paar trackjes gemaakt waarvan dit er 1 is, de minste van allen en daarom post ik em hier omdat ik ook jullie mening graag wil weten.

Ik heb me twijfels over heel veel dingen, kan deze de prullenbak in of moet t uitgewerkt worden?

Goed, intro is niet goed... je zou eigenlijk je slider naar 1:40 moeten gooien hehe, bridge is te eenvoudig, het gaat eigenlijk om alles eromheen. Ik heb 2 versies, 1 met en 1 zonder stukje vocal. Het stukje vocal komt uit een heeeele oude "magix" cd.. iets waar ik toen ik 12/13 was wel eens mee speelde, vind je t wat of weghalen?

Verder als opmerking dat er wel wat meer hoog in mag, niet lekker gemastered. De bassline is mij ook nog veelste dun, punt van attentie is dat ik voor de 1e keer ook de kick vanaf 0 helemaal zelf heb gemaakt (resultaat is dan ook wat minder :D)

Whehe, dat was alweer me eigen review :frons: nu jullie nog :D

link

Bedankt!

*update: echte heartbeat en andere kleine wijzigingen
 
Laatst gewijzigd:
Ik wil gerust eens mijn mening zeggen hoor maar ik ben er helemaal nog niet in thuis!!In de muziekwereld bedoel in.De pc is in de maak...

to the point now!

De eerste versie vind ik wat minder...zeker niet slecht.

De versie met de vocal vind ik dan stukken beter,dit is natuurlijk een persoonlijke mening.het is echt wel een zalig nummer kwa melodie...achterhaald zullen ze zeggen!?!nee helemaal niet,iets om fier op te zijn deze track!!!!!!

Dan heb ik maar 1 negatief "punt"!!!De bridge...Er zit daar ergens gans uit de maat en totaal niet passende kick looptje.Ik kan dit vergelijken met een hartslag,je weet al wat ik bedoel waarschijnlijk...Dit hoord niet in je song ,dit zou ik aanpassen.
Buiten dit en nog een beutje aanpassingswerk vind ik het een zalige,vette track


Dit bekeken en gehoord door een beginneling!!!

toppie!!
 
Origineel geplaatst door jeetn
Ik wil gerust eens mijn mening zeggen hoor maar ik ben er helemaal nog niet in thuis!!In de muziekwereld bedoel in.De pc is in de maak...

to the point now!

De eerste versie vind ik wat minder...zeker niet slecht.

De versie met de vocal vind ik dan stukken beter,dit is natuurlijk een persoonlijke mening.het is echt wel een zalig nummer kwa melodie...achterhaald zullen ze zeggen!?!nee helemaal niet,iets om fier op te zijn deze track!!!!!!

Dan heb ik maar 1 negatief "punt"!!!De bridge...Er zit daar ergens gans uit de maat en totaal niet passende kick looptje.Ik kan dit vergelijken met een hartslag,je weet al wat ik bedoel waarschijnlijk...Dit hoord niet in je song ,dit zou ik aanpassen.
Buiten dit en nog een beutje aanpassingswerk vind ik het een zalige,vette track


Dit bekeken en gehoord door een beginneling!!!

toppie!!

harstikke bedankt voor je mening!! Die heartbeat had ik me twijfels over idd :P ik vond t wel origineel verzonnen maar hij lijkt niet echt helemaal recht te lopen idd hihi :D

Nouja, bedankt voor al je feedback daar heb ik wat aan!
 
Origineel geplaatst door stevy
harstikke bedankt voor je mening!! Die heartbeat had ik me twijfels over idd :P ik vond t wel origineel verzonnen maar hij lijkt niet echt helemaal recht te lopen idd hihi :D

Nouja, bedankt voor al je feedback daar heb ik wat aan!



Dat is ook waar,het is origineel!!!Iets aanpassen.Beetje verplaatsen....

Hij is anders echt wel super!!Ik zal ook eens de commentaar opvolgen van wat meer getalenteerden!!!!
Wat ik al vind van jou....

tbeste nog met de track
 
Als je dan toch iets met een heartbeat wilt doen; waarom dan geen 'echte'? opzich wel een leuk idee, ik zou het erin houden, alleen effe beter finetunen, nu klinkt het rommelig, alsof je sequencer hapert.

ik vind de melodie nogal ingewikkeld, ligt niet echt lekker in het gehoor vinnik. De vocals mogen er van mij uit; ze zijn een beetje zouteloos ingezongen door deze mevrouw, nu voegt het niet echt iets toe.

het arrangement kan inderdaad beter, gestructureerder, maar daar was je het zelf ook al over eens.

De afwisselingen met die verschillende delen vind ik wel goed trouwens, nog even doorpuzzelen!
 
Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Als je dan toch iets met een heartbeat wilt doen; waarom dan geen 'echte'? opzich wel een leuk idee, ik zou het erin houden, alleen effe beter finetunen, nu klinkt het rommelig, alsof je sequencer hapert.

ik vind de melodie nogal ingewikkeld, ligt niet echt lekker in het gehoor vinnik. De vocals mogen er van mij uit; ze zijn een beetje zouteloos ingezongen door deze mevrouw, nu voegt het niet echt iets toe.

het arrangement kan inderdaad beter, gestructureerder, maar daar was je het zelf ook al over eens.

De afwisselingen met die verschillende delen vind ik wel goed trouwens, nog even doorpuzzelen!

thanks alot :D.. ik vind de melodie juist tgeen wat zo goed gelukt is mrja meningen verschillen :P

:mega:
 
mooi.

Hartslag idd vervangen door een echte rechte. :)

Melodie is hier en daar beetje... "vreemd". Is gewoon een gevoel.
Het is wel een goed soort vreemd.
Het goed soort vreemd zoals smorgens "Sein und Zeit" van Heidegger lezen tijdens het ontbijt in plaats van de krant.

Al bij al een mooie typische trenstrek!
 
Origineel geplaatst door stevy
thanks alot :D.. ik vind de melodie juist tgeen wat zo goed gelukt is mrja meningen verschillen :P

:mega:

Jij hebt gelijk, vind ik iig ook zo.. De melodie is echt wel beters. Heb er niet veel op aan te merken, zou 'm zo zelf hebben gemaakt. Hehe, alleen dan wat slechter.. :P
 
Origineel geplaatst door cloudman
mooi.

Hartslag idd vervangen door een echte rechte. :)

Melodie is hier en daar beetje... "vreemd". Is gewoon een gevoel.
Het is wel een goed soort vreemd.
Het goed soort vreemd zoals smorgens "Sein und Zeit" van Heidegger lezen tijdens het ontbijt in plaats van de krant.

Al bij al een mooie typische trenstrek!

u zegt wij draaien :P even een echte heartbeat geintegreerd (weet overigens niet of t egt goed klinkt ... om om 1 uur de lieve mensjes hier lastig te vallen met mn herrie mwa :P) nu ant renderen zo even uploaden. Ik heb de kick heartbeat er ook in gelaten... vond ik toch wel leuk :D.

bedankt voor alle meningen en reacties dusver! Nog meer mensen een mening? Vertel t ! :D
 
Laatst gewijzigd:
lekker voor in de Auto

jammer dat je geen swing 909 kick hebt gebruikt vind de diep gang ook niet echt, het zelfde geld voor de hihat's
ik zou het eerste stuk tot de eerste break gewoon weg laten.
voor de rest is het erg lekker om naar te luisteren. goed gedaan. :walker:
 
Origineel geplaatst door dr.DRé
lekker voor in de Auto

jammer dat je geen swing 909 kick hebt gebruikt vind de diep gang ook niet echt, het zelfde geld voor de hihat's
ik zou het eerste stuk tot de eerste break gewoon weg laten.
voor de rest is het erg lekker om naar te luisteren. goed gedaan. :walker:

thanks! ben het met je eens op die punten... alhoewel het intro weglaten... ik denk dak t helemaaal ombouw :)
 
het is maar wat ik zal doen. het is jou muziek.
 
Origineel geplaatst door stevy
Dat heb ik dus nog nooit gehoord uit de mond van een hardcore producer :o :D

Na al die tijd aan hardcore werken, merk ik pas hoe slecht het allemaal wel niet gemixt is.
Het enige echt goede nummer komt van 'The Playah - Fuck the Fame'.
Zelfs de bass zit op 1 grondtoon, en anders klinkt hij niet. Ik dacht toch echt dat je bassline
minimaal op de toonhoogte van je grondtoon van je melodie moest zitten?
(hey, en dat van een hardcoreproducer ja!! :dubbel: )
 
Origineel geplaatst door Leendert
Na al die tijd aan hardcore werken, merk ik pas hoe slecht het allemaal wel niet gemixt is.
Het enige echt goede nummer komt van 'The Playah - Fuck the Fame'.
Zelfs de bass zit op 1 grondtoon, en anders klinkt hij niet. Ik dacht toch echt dat je bassline
minimaal op de toonhoogte van je grondtoon van je melodie moest zitten?
(hey, en dat van een hardcoreproducer ja!! :dubbel: )

maar ff gewijzigd om verdere offtopic bs te vermijden :P

anyway nog toevallig reacties? :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top